«Ανακαίνιση» με ΑΙ στο Google Search: Οι (εξωπραγματικές) αλλαγές στη μηχανή αναζήτησης

Τι φέρνει η Generative AI στις αναζητήσεις.
Open Image Modal
.
Google

«Generative AI στο Search: Αφήστε τη Google να κάνει την αναζήτηση για εσάς» τιτλοφορείται ανάρτηση στο επίσημο blog της Google σχετικά με μια γενική «ανακαίνιση» από τον κολοσσό του χώρου της τεχνολογίας στη «ναυαρχίδα» της- τη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο.

«Τώρα με την παραγωγική (generative) AI, το Search μπορεί να κάνει περισσότερα από ό,τι είχατε φανταστεί ποτέ. Μπορείτε να ρωτήσετε ό,τι σας έρχεται στο μυαλό ή οτιδήποτε χρειάζεται να κάνετε- από έρευνες μέχρι σχέδια μέχρι brainstorming- και η Google θα κάνει τη βαριά δουλειά» γράφει η Λιζ Ράιντ, επικεφαλής του Google Search.

Αυτό, σημειώνει, καθίσταται δυνατό χάρη σε ένα νέο μοντέλο της τεχνητής νοημοσύνης Gemini που είναι ειδικά τροποποιημένο για το Google Search και συνδυάζει τις δυνατότητες και των δύο.

Μεταξύ των νέων δυνατοτήτων/ λειτουργιών είναι το AI Overviews, για γρήγορες απαντήσεις όταν δεν υπάρχει χρόνος να συγκεντρωθούν όλες οι απαιτούμενες πληροφορίες. «Άνθρωποι έχουν χρησιμοποιήσει ήδη το AI Overviews δισεκατομμύρια φορές μέσω του πειράματός μας στο Search Labs. Τους αρέσει το ότι μπορούν να έχουν τόσο μια γρήγορη σύνοψη ενός θέματος όσο και links για να μάθουν περισσότερα. Διαπιστώσαμε πως με το ΑΙ Overviews οι άνθρωποι χρησιμοποιούν το Search περισσότερο και είναι πιο ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα».

 

 

Στην ουσία αυτό που φαίνεται να επιδιώκει η Google είναι οι χρήστες να κάνουν ερωτήσεις αντί να ψάχνουν λέξεις- κλειδιά, και αντί να παρουσιάζει μια απλή, ξεκάθαρη λίστα με links, θα παρουσιάζονται μέσω του AI Overview απαντήσεις μέσω πληροφοριών από το Web, υπό τη μορφή μιας «περίληψης». Σε πιο πολύπλοκες ερωτήσεις θα δίνεται απάντηση και μαζί links για επιπλέον πληροφορίες. Όλα αυτά θα είναι παραμετροποιήσιμα, με επιλογές για απλοποίηση της γλώσσας ή για περισσότερες λεπτομέρειες.

Επίσης, θα παρέχονται δυνατότητες σχεδιασμού απευθείας στο Search: «Ψάξτε για κάτι όπως “φτιάξε μου ένα σχέδιο γευμάτων τριών ημερών για μια ομάδα που να είναι εύκολο στην προετοιμασία» και ο χρήστης θα λαμβάνει ένα σημείο έναρξης με ένα μεγάλο εύρος συνταγών ανά το web». Προφανώς ο χρήστης θα έχει τη δυνατότητα να κάνει ρυθμίσεις ανάλογα με τις προτιμήσεις του, και θα μπορεί να στέλνει γρήγορα το σχέδιο στο Docs ή το Gmail.

Το Gemini δεν εκπαιδεύεται μόνο με κείμενο, μα και με εικόνες, βίντεο και ηχητικά- οπότε κατά κάποιον τρόπο το Google Search αποκτά «μάτια και αυτιά»: Κοινώς, ο χρήστης θα μπορεί να σηκώσει το τηλέφωνό του, να δώσει πρόσβαση στην κάμερα και το μικρόφωνο και να του κάνει ερωτήσεις για το γύρω περιβάλλον.

«Ίσως αγοράσατε ένα πικάπ σε ένα παλαιοπωλείο, μα δεν λειτουργεί όταν το βάζετε μπροστά και το μεταλλικό κομμάτι με τη βελόνα κινείται ανεξέλεγκτα. Η αναζήτηση με βίντεο σας εξοικονομεί χρόνο που θα χάνατε για να βρείτε τα σωστά λόγια να περιγράψετε το πρόβλημα, και θα δείτε ένα ΑΙ Overview με βήματα και πόρους για την αντιμετώπιση του προβλήματος» αναφέρεται σχετικά.

Σε γενικές γραμμές η Google φαίνεται να επιδιώκει τη δημιουργία εργαλείων ΑΙ που θα συνοδεύουν τον χρήστη σε κάθε πτυχή της ζωής του, παρέχοντάς του πληροφορίες, επιλογές και λύσεις για το καθετί και πρακτικά καταγράφοντας κάθε δραστηριότητα για να παρέχει καλύτερες υπηρεσίες- κάτι που θα μπορούσε να εκληφθεί είτε ως ένα «απόλυτο εργαλείο» είτε ως ένας πραγματικός «εφιάλτης» ως προς την ιδιωτικότητα του χρήστη.

Σε κάθε περίπτωση, τα εργαλεία ΑΙ και οι δυνατότητές τους, που θα φάνταζαν εξωπραγματικές όχι πολύ καιρό πριν, φαίνεται πως είναι εδώ για να μείνουν- υπενθυμίζεται πως πρόσφατα παρουσιάστηκε και το νέο προϊόν της OpenAI (ChatGPT), το GPT-4o.