Από 19.900 ευρώ το νέο Peugeot 308 στην Ελλάδα

Πιο ευρύχωρο, με περισσότερη τεχνολογία αιχμής, υβριδικά σύνολα και plug-in hybrid εκδόσεις.
Open Image Modal
AIFA Jorge Cunha

Ο εχθρός του καλού, είναι το καλύτερο. Με αυτό το δεδομένο, η Peugeot δημιούργησε ένα 308 ανώτερης αισθητικής και τεχνολογικής πρωτοπορίας, που όχι μόνο αντιπαρατίθεται του ανταγωνισμού, αλλά μπορεί να «τα βάλει» και με μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών.

Με βαριά κληρονομιά, όντας «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2014» και με παρακαταθήκη 7 εκατ. πωλήσεις, το νέο Peugeot 308 βασίζεται σε μια βελτιωμένη πλατφόρμα της γαλλικής μάρκας, η οποία επιτρέπει να χρησιμοποιεί και ηλεκτρικά μοτέρ, στις plug-in hybrid εκδόσεις.

Μακρύτερο κατά 11 εκ. (4,36μ.), με μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 5,5 εκ. (2,675μ.), και με ελαφρώς μειωμένο κατά 2 χιλιοστά ύψος (1,44μ.), διαθέτει σαφώς καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή (0,28), χάρη και στις αλλαγές που έχουν γίνει εμπρός, με το παρμπρίζ να έχει μεγαλύτερη κλίση και στο πίσω μέρος που έχει πιο «γλυκό» τελείωμα.

Στη μάσκα δεσπόζει το νέο σήμα της μάρκας, τα φώτα ημέρας σε σχήμα «δοντιού λιονταριού», όπως στο 208, και τα Full LED φώτα, εμπρός και πίσω με τις τρεις «νυχιές» του λιονταριού.

Open Image Modal
Peugeot

Πλήρως αναβαθμισμένη η εικόνα της καμπίνας, με το PEUGEOT i-cockpit σήμα κατατεθέν. Διαθέτει νέο σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας με 8 διαθέσιμα προφίλ και φωνητική αναγνώριση (PEUGEOT i-Connect), νέο σπορ τιμόνι με αισθητήρες που αν το αφήσεις σε προειδοποιούν για την ασφάλειά σου, έχοντας και χειριστήρια ηχοσυστήματος, πολυμέσων, τηλεφώνου και συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης. 

Νέος πίνακας οργάνων με ψηφιακή οθόνη 10 ιντσών (τρισδιάστατος στις εκδόσεις GT και GT Plus), πλήρως διαμορφώσιμος και παραμετροποιήσιμος, αεραγωγοί στο ύψος του προσώπου των επιβατών, πλήρως διαμορφώσιμοι διακόπτες αφής (i-toggles) για τις ρυθμίσεις του συστήματος κλιματισμού, των επαφών του τηλεφώνου και των σταθμών του ραδιοφώνου, μεγάλη κονσόλα με αποκλειστική θέση ασύρματης φόρτισης του τηλεφώνου, πολυάριθμοι αποθηκευτικοί χώροι.

Και ακόμα, ατμοσφαιρικός LED φωτισμός με επιλογή 8 αποχρώσεων καθίσματα, καθίσματα με ύφασμα, alcantara, κατεργασμένο και χρωματισμένο δέρμα, εκ των οποίων τα μπροστινά διαθέτουν πιστοποιητικό με σφραγίδα έγκρισης από τον οργανισμό AGR, ενώ μπορούν να εφοδιαστούν και με ηλεκτρικό σύστημα 10 ρυθμίσεων με δύο θέσεις απομνημόνευσης καθώς και με σύστημα μασάζ 8 αεροθαλάμων που διαθέτει πολλαπλές ρυθμίσεις και λειτουργία θέρμανσης.

Πέραν αυτών, διαθέτει 2 θύρες USB C (φόρτιση και φόρτιση/μεταφορά δεδομένων) στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας, υποβραχιόνιο στο πίσω κάθισμα με δύο ποτηροθήκες και μια βάση στήριξης τηλεφώνου, ασύρματη λειτουργία mirroring με δυνατότητα σύνδεσης μέσω Bluetooth δύο τηλεφώνων ταυτόχρονα, πλήρως θερμαινόμενο παρμπρίζ, εσωτερικό καθρέφτη χωρίς πλαίσιο από την έκδοση Allure, με γαλάζιο LED στις υβριδικές εκδόσεις, νέο σύστημα κλιματισμού με δύο αεραγωγούς στην πίσω πλευρά της βάσης της κεντρικής κονσόλας.

Open Image Modal
AIFA Jorge Cunha

Παράλληλα, είναι εξοπλισμένο με Σύστημα Ποιότητας Αέρα (AQS) που παρακολουθεί συνεχώς την ποιότητα του αέρα που περνά στην καμπίνα και είναι ικανό να ενεργοποιεί αυτόματα την ανακύκλωσή του. 

Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 412 λίτρα με έξτρα αποθηκευτικό χώρο κάτω από το δάπεδο (28 λίτρα), ενώ εφοδιάζεται με ζάντες διαμέτρου από 16 έως 18 ίντσες και ελαστικά Class A και A+, για περιορισμό των αντιστάσεων κύλισης.

Βελτιωμένο το πάτημα του αυτοκινήτου, αλλά και η ακτίνα στροφής που δεν ξεπερνά τα 10,5μ., ενώ εξοπλίζεται με όλα τα τελευταίας γενιάς συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και άνεσης: Adaptive Cruise control με λειτουργία Stop and Go (στο αυτόματο κιβώτιο EAT8), Lane Positioning Assist (ενεργή υποβοήθηση διατήρησης του αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας), Lane Change Assist (σύστημα ελέγχου τυφλής γωνίας εκτεταμένης εμβέλειας), Rear Cross Traffic Alert (σύστημα ελέγχου οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας).

Αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (αναγνωρίζει πεζούς και ποδηλάτες, ημέρα και νύχτα, ενεργό από 7 έως 140 χλμ./ώρα ανάλογα με την έκδοση) και προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης, Lane Keeping Assist (προειδοποίηση & διόρθωση σε περίπτωση ακούσιας απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας με αναγνώριση της άκρης του δρόμου), Driver Attention Alert (ενεργό σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής οδηγού), το οποίο αναγνωρίζει το βαθμό επαγρύπνησης του οδηγού μετά από πολύωρη οδήγηση με ταχύτητα πάνω από 65 χλμ./ώρα, αναλύοντας τις μικρές κινήσεις του στο τιμόνι, Αυτόματη ενεργοποίηση προβολέων.

Εκτεταμένη αναγνώριση οδικής σήμανσης (stop, μονόδρομος, απαγόρευση προσπεράσματος, κλπ.), Αντικλεπτικό σύστημα με ογκομετρικό ραντάρ και υπερκλείδωμα καθώς και ηλεκτρικό χειρόφρενο σε όλες τις εκδόσεις.

Ανάλογα την έκδοση, διαθέτει υψηλής ευκρίνειας κάμερα οπισθοπορείας με ενσωματωμένο σύστημα πλύσης, υποβοήθηση στάθμευσης με σάρωση 360° από 4 κάμερες (εμπρός, πίσω και πλευρικά), σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί «Proximity» και εκκίνηση hands-free, πλήρες ξεπάγωμα του παρμπρίζ και θερμαινόμενη στεφάνη τιμονιού, PEUGEOT Connect SOS «κλήση έκτακτης ανάγκης» με πληροφορίες για την θέση του οχήματος και εξωτερικούς καθρέφτες με ανάκλιση κατά την όπισθεν.

Τώρα, ως προς τα μοτέρ, παραμένουν να γνώριμα σύνολα βενζίνης, οι 3κύλινδροι κινητήρες 1.2 lt με 110, 130 και 180 ίππους (οι δύο πρώτοι με 6άρι μηχανικό κιβώτιο και ο τελευταίος με 8άρι αυτόματο), όπως και οι 4κύλινδροι κινητήρες πετρελαίου 1.5 lt με 130 και 150 ίππους, ο πρώτος με 6άρι μηχανικό και ο δεύτερος με 8άρι αυτόματο κιβώτιο.

Open Image Modal
AIFA Jorge Cunha

Επίσης, για πρώτη φορά το νέο Peugeot 308 διατίθεται με δύο plug-in hybrid σύνολα. Το πρώτο, HYBRID 180 e-EAT8, που είναι προσθιοκίνητο, συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 150hp (110kW) PureTech και ένα ηλεκτροκινητήρα 81 kW συνδεδεμένο στο κιβώτιο e-EAT8, αποδίδοντας συνολικά 180 ίππους με 70 χλμ. αυτονομίας και εκπομπές από 25 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα.

Η δεύτερη έκδοση HYBRID 225 e-EAT8, είναι επίσης προσθιοκίνητη και συνδυάζει το ίδιο μοτέρ αλλά με ισχύ 180 hp (132 kW) και ηλεκτροκινητήρα 81 kW συνδεδεμένο στο κιβώτιο e-EAT8, χαρίζοντας έως 71 χλμ. αυτονομίας και εκπομπές από 26 γρ./χλμ. 

Ως προς την φόρτιση, η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 12,4kWh, ισχύ 102kW, και διατίθεται με δύο τύπους ενσωματωμένου φορτιστή, για όλες τις χρήσεις και λύσεις επαναφόρτισης, με στάνταρ ένα μονοφασικό φορτιστή 3,7kW και προαιρετικά ένα μονοφασικό φορτιστή 7,4kW.

Μέσω επιτοίχιου φορτιστή (32 A) 7,4 kW, για πλήρη φόρτιση χρειάζεται σε 1 ώρα 55 λεπτά με μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή (7,4kW), μέσω ενισχυμένης παροχής (16 A), η πλήρης φόρτισης έρχεται σε 3ώρες 50 λεπτά με μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή (3,7kW), και μέσω συμβατικής παροχής (8 A), για πλήρη φόρτιση απαιτούνται 7 ώρες 5 λεπτά με μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή (3,7 kW).

Καταλήγοντας, η μπαταρία καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ. για το 70% της χωρητικότητας φόρτισης, ενώ από την εφαρμογή MyPeugeot για smartphone ή μέσω της κεντρικής οθόνης, υπάρχει τώρα η δυνατότητα του προγραμματισμού φόρτισης του ηλεκτρικού Peugeot από απόσταση και ενεργοποίηση του κλιματισμού στην επιθυμητή θερμοκρασία. 

Οι τιμές ξεκινούν από τις 19.900 ευρώ και για τις Plug-in hybrid εκδόσεις από 39.500 ευρώ.