Από την θρυλική «κλούβα» στο εντυπωσιακό ID. Buzz

Ένα ηλεκτρικό σε δύο εκδόσεις: επιβατική και van για το παρόν και το μέλλον, με γονίδια από το παρελθόν.
Open Image Modal
Martin Meiners
MARTIN MEINERS

Και τι δεν έχουμε πει και τι δεν έχουμε γράψει για το μόλις αποκαλυφθέν ID. Buzz, του οποίου σταδιακά μαθαίναμε πληροφορίες.

Ένα αυτοκίνητο σε δύο εκδόσεις, επιβατική και van, που ουσιαστικά αποτελεί απόγονο του Transporter, μολονότι η παραγωγή του συνεχίζεται με κινητήρες εσωτερικής καύσης. 

Όμως, το σύγχρονο Bulli, το νέο ID. Buzz, είναι αμιγώς ηλεκτρικό και πρόκειται να έρθει στην Ελλάδα το φθινόπωρο του 2022.

Βλέποντάς το από τις αρχικές φωτογραφίες, ως πρωτότυπο, το μυαλό μου πήγε στο θρυλικό VW T1, ένα μοντέλο που μπήκε στην παραγωγή το 1949 και μετεξελίχθηκε σε Τ2 έως Τ5 και Transporter. Εγώ το έμαθα τη δεκαετία του 80, και τότε το αποτελούσαν «κλούβα» λόγω του σχήματος που χάριζε απίστευτη πρακτικότητα. Μάλιστα, κι εκείνο το μοντέλο είχε λανσαριστεί τόσο σε επιβατική, όσο και επαγγελματική, van έκδοση.

Κι αν δείτε φωτογραφίες των δύο αρχικών μοντέλων Τ1 και Τ2 και τις συγκρίνετε με τα ID. Buzz και ID. Buzz Cargo, θα διαπιστώσετε πολλά συγγενή χαρακτηριστικά, σε εξελιγμένη, μορφή, βέβαια.

Open Image Modal
Martin Meiners
MARTIN MEINERS

Και τα δύο οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων βασίζονται στην αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) του Volkswagen Group και κατασκευάζονται με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα, χρησιμοποιώντας υψηλό ποσοστό ανακυκλωμένων υλικών και καθόλου δέρμα στο εσωτερικό, πολιτική που εντάσσεται στη στρατηγική αειφορίας της Volkswagen.

Τα ID. Buzz και ID. Buzz Cargo θα διατίθενται στην Ευρώπη με μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 77 kWh (μικτής 82 kWh) η οποία παρέχει ενέργεια σε έναν ηλεκτροκινητήρα 150 kW, που βρίσκεται και δίνει κίνηση στον πίσω άξονα. H δε αυτονομία υπολογίζεται σε πάνω από 400 χλμ. στην επιβατική έκδοση και σε πάνω από 550 χλμ. για την van. 

Open Image Modal
Martin Meiners
MARTIN MEINERS

Η ισχύς φόρτισης με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) είναι 11 kW. Μέσω μιας υποδοχής βύσματος CCS, σε σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) η ισχύς φόρτισης φτάνει έως και 170 kW. Όταν φορτίζεται με αυτόν τον τρόπο, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας αυξάνεται από 5 σε 80% σε περίπου 30 λεπτά.

Όπως και στο Τ1, έτσι και στο ID. Buzz, οι κοντοί πρόβολοι αποτελούν σήμα κατατεθέν της ρετρό σχεδίασης. Το συνολικό μήκος των 4,712 μ. συνοδεύεται από ένα πολύ μεγάλο μεταξόνιο (2,988 μ.), δημιουργώντας ένα πολύ μεγάλο εσωτερικό, με άφθονους χώρους, καθώς έχει επίπεδο πάτωμα, ενώ διαθέτει και θαυμάσιο αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,285 (0,29 το ID. Buzz Cargo), για ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας και μεγαλύτερη αυτονομία. 

Open Image Modal
Martin Meiners
MARTIN MEINERS

Η πενταθέσια έκδοση MPV, έχει αντίθετα ανοιγόμενες πίσω πλαϊνές πόρτες και προσφέρει πλούσιο άφθονο χώρο για τις αποσκευές (χωρητικότητα έως 1.121 λίτρα), ενώ εάν η δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωθεί, ο χώρος φόρτωσης αυξάνεται στα 2.205 λίτρα. Μεσοπρόθεσμα, θα ακολουθήσει επίσης εξαθέσια και επταθέσια διαμόρφωση με μεγαλύτερο μεταξόνιο. 

Στο van, με πίσω πόρτα για φόρτωση και μια πλαϊνή στη δεξιά πλευρά, υπάρχουν τρεις θέσεις μπροστά (εναλλακτικά δύο) και ένα σταθερό χώρισμα για τον 3,9 κ.μ. χώρο αποσκευών, που του επιτρέπει να μεταφέρει δύο ευρωπαλέτες στο πίσω μέρος.

Open Image Modal
sdv
ingo barenschee

 

Ένα ακόμα, μικρό παράδειγμα ομοιότητας του Τ1 αλλά και του πρωτότυπου Microbus που παρουσιάστηκε το 2000 στο Ντιτρόιτ, είναι η σταμπωτή ανάγλυφη σιλουέτα του ID. Buzz στο πλάι και τα πάνελ των καθισμάτων. 

Και τα δύο μοντέλα κατασκευάζονται από την Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα στο κεντρικό της εργοστάσιο στο Αννόβερο, με ένα επίπεδο αυτοματισμού έως και 90%. 

Η πλειοψηφία των ηλεκτρικών κινητήριων συστημάτων του ID. Buzz κατασκευάζονται επίσης στη Γερμανία.

Εν αναμονή για περισσότερες λεπτομέρειες και βέβαια, τιμές.