Αποθέωση της Κατράντζου στον διεθνή τύπο: Ο ναός του Ποσειδώνα με έκανε να αλλάξω κεφάλαιο

Νέες συνεργασίες και στροφή της ιδιοφυούς ελληνίδας σχεδιάστριας μετά την παρουσίαση της έμπνευσής της στο Σούνιο.
Open Image Modal
marykatrantzou / Instagram
Από την προώθηση του αρώματος BVLGARI Omnia by Mary Katrantzou

«Μπορεί να μην είναι (πλέον) ένα αναπόσπαστο ”εξάρτημα” της Εβδομάδας Μόδας του Λονδίνου, αλλά από τότε που πραγματοποιήθηκε η μπλοκμπάστερ επίδειξη δημιουργιών της στον ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο, παρακολουθούμε την Μαίρη Κατράντζου με κομμένη την ανάσα», αναφέρει το έγκυρο WWD.

Open Image Modal
marykatrantzou / Instagram
marykatrantzou / Instagram

Κι είναι η πολυπραγμοσύνη της ιδιοφυούς σχεδιάστριας- παγκοσμίως γνωστή για την ευρηματικότητά της - που δίνει την ευκαιρία γι′ αυτό το άρθρο - διθύραμβο στο διεθνές μέσο. Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, στις 3 Φεβρουαρίου, η Κατράντζου αποκάλυψε μια συνεργασία με τη Villeroy & Boch, το πιο πρόσφατο εγχείρημά της εδώ και δυόμισι χρόνια γεμάτα δράση, όπου έκανε συμφωνία με την Bvlgari και την The Rug Company, παντρεύτηκε τον επί χρόνια σύντροφό της και γέννησε το πρώτο της παιδί, ένα αγόρι που ονομάστηκε Μάικλ.

Στην αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο WWD, η Κατράντζου ανέφερε ότι η επετειακή επίδειξη μόδας που έκανε στο Σούνιο ήταν για εκείνη μια πολύ μεγάλη στιγμή που της έδωσε έμπνευση να κάνει σχέδια για το μέλλον. Ο λόγος για την παρουσίαση της συλλογής της για την άνοιξη/καλοκαίρι του 2020, εμπνευσμένη από τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, με αφορμή τα 30 χρόνια από την ίδρυση του Σωματείου «ΕΛΠΙΔΑ» στον Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο τον Οκτώβριο του 2019. 

«Η επίδειξη ήταν πολύ διδακτική και πολύ ανταποδοτική για μένα και για ολόκληρη την ομάδα. Ηταν στοχευμένη και διαφορετική και με βοήθησε να αλλάξω την οπτική μου για το πώς μπορεί να παρουσιαστεί μια συλλογή, καθώς και πώς η δημιουργικότητα και ο εμπορικός σχεδιασμός μπορούν να συνδυαστούν στην πασαρέλα», είπε η σχεδιάστρια.

Κάθε ένα από τα 23 μοντέλα που συμμετείχαν στην επίδειξη «εξερεύνησε» μια διαφορετική τεχνική ή ιδέα που έχει τις ρίζες της στην ελληνική φιλοσοφία: Ένα απόσπασμα του Αριστοτέλη μετατράπηκε σε χάντρες. Ιδέες από την άλγεβρα ή την τριγωνομετρία επηρέασαν τα πέπλα και τις γεωμετρικές δομές στη σιλουέτα, ενώ περίπλοκα στολίδια από φτερά έγιναν για να μοιάζουν με κλαδί ελιάς, σύμβολο αρμονίας, ειρήνης και νίκης στην αρχαία Ελλάδα.

«Αυτή η επίδειξη ήταν το γράμμα αγάπης μου στην Ελλάδα, αλλά επίσης με ενεργοποίησε κατά την διάρκεια της πανδημίας (που ακολούθησε)», λέει η ελληνίδα designer. 

Η ίδια που έγινε μητέρα πριν λίγες εβδομάδες, μένει με τον άντρα και τον γιο της στην Ελλάδα διαθέτει, μεταξύ άλλων, της συλλογές της - με τα signature σχεδιαστικά μοτίβα και τα φανταχτερά χρώματα - στα Matchesfashion.com, Net-a-porter and Harrods. 

Πριν από ένα χρόνο, παρουσίασε μια συλλογή από τσάντες συνεργαζόμενη με τον οίκο Bvlgari. Η εκστρατεία προώθησής τους είχε μούσα την Ναταλία Βοντιάνοβα και απαθανατίστηκε από τον φωτογράφο μόδας Ούγκο Κόμτε. Αυτή η συνεργασία με την ιταλική φίρμα είναι σε εξέλιξη.

Στις αρχές του 2020, η Κατράντζου λάνσαρε την συνεργασία της με την The Rug Company. Παρά την αθόρυβο λανσάρισμα, οι πωλήσεις ήταν υψηλές και η κίνηση επέτρεψε στη μάρκα να πειραματιστεί με νέους τρόπους.

Η σχέση της με τη Villeroy & Boch είχε σφυρηλατηθεί πριν από την πανδημία και η Κατράντζου είπε ότι τηn βλέπει ως μια πολυαναμενόμενη ευκαιρία στον εσωτερικό σχεδιασμό.

«Η μητέρα μου είναι διακοσμήτρια εσωτερικών χώρων και σπούδασα αρχιτεκτονική και σχέδιο. Αλλά ποτέ δεν πίστευα ότι θα ξεκινούσα με κεραμικά πλακάκια. Πίστευα ότι θα έκανα μικρά βήματα με σχέδια υφασμάτων και ταπετσαριών», είπε.

Η Κατράντζου είναι η πρώτη σχεδιάστρια που συνεργάζεται με την γερμανική εταιρεία εδώ και περισσότερα από 20 χρόνια. Η συλλογή της ονομάζεται Victoria και εμπνεύστηκε από συλλέκτες πεταλούδων, τα σχήματα των βικτωριανών πλακιδίων και τα μωσαϊκά του 19ου αιώνα στους ορόφους των κεντρικών γραφείων της Villeroy & Boch στο Merzig. Επιρροές προέρχονται από την φθινοπωρινή της συλλογή του 2018. 

Ο δρ Jörg Schwall, διευθύνων σύμβουλος των κεραμικών πλακιδίων Villeroy & Boch, δήλωσε ότι η συνεργασία με την Κατράντζου «είναι μια φυσική εξέλιξη στο να προχωρήσει η μάρκα σε μια νέα κατεύθυνση και να προσφέρει στους λάτρεις του design την ευκαιρία να δημιουργήσουν τη δική τους αισθητική χρησιμοποιώντας πλακάκια από αυτή την εμπνευσμένη συλλογή».

Οπως λέει η Μαίρη Καρτάντζου, όταν ήταν πιεσμένη να δημιουργήσει δυο συλλογές για την εβδομάδα μόδας του Λονδίνου δεν υπήρχε χρόνος για τέτοιου είδους συνεργασίες. «Τώρα ονειρεύομαι να κάνω μακροχρόνιες συνεργασίες και σχέσεις με τους συνεργάτες μου και τις ομάδες τους».

Η μόδα θα έχει οπωσδήποτε το μερίδιό της στην δημιουργική της δράση, αλλά δεν θα είναι το ίδιο όπως παλιά. Και για του λόγο το αληθές, στο στούντιό της στο Λονδίνο, οι δυο όροφοι έγιναν ένας στο πλαίσιο του φλερτ της με την ιδέα να δημιουργεί μόνο μια haute couture συλλογή για δυο σαιζόν.  

«Ο ναός του Ποσειδώνα μου έδωσε μεγάλη ελευθερία και σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο», καταλήγει η Κατράντζου.