Ο όμιλος Volkswagen, από τους πιο ισχυρούς στην αυτοκινητοβιομηχανία (VW, Audi, Skoda, Seat, Bentley, Cupra, Jetta, Porsche, Lamborghini κ.ά.), βρίσκεται σε φάση μετασχηματισμού και όπως δήλωσε ο Ολιβερ Μπλούμε, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου «Σε ένα απαιτητικό περιβάλλον, το 2024 σηματοδοτεί τη μεγαλύτερη προϊοντική επίθεση του Group και μια ολοκληρωμένη αναδιάρθρωση των επιχειρηματικών μας τομέων».
Παράλληλα, επισήμανε ότι «Το Volkswagen Group κατέγραψε ισχυρές επιδόσεις το πρώτο εξάμηνο του έτους. Τα αποτελέσματα αντικατοπτρίζουν μια επιτυχημένη ομαδική προσπάθεια σε όλες τις μάρκες. Στρατηγικά, έχουμε θέσει μια αποφασιστική πορεία και τα TOP 10 προγράμματα σημειώνουν καλή πρόοδο. Επιταχύνουμε την παγκόσμια στρατηγική λογισμικού μας με διεθνείς εταίρους και έχουμε αναδιαρθρώσει πλήρως την παρουσία μας στην Κίνα. Τα προγράμματα απόδοσης αναπτύσσονται σε όλο το Group και τα νέα μας προϊόντα δέχονται θετικά σχόλια από τις παγκόσμιες αγορές. Αυτή είναι μια καλή βάση. Ωστόσο, μεγάλο μέρος της δουλειάς είναι ακόμη μπροστά μας».
Τα έσοδα από τις πωλήσεις του Volkswagen Group στο πρώτο εξάμηνο του 2024 ανήλθαν σε 158,8 δισ. ευρώ (156,3 δισ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2023), λόγω της ισχυρής επιχειρηματικής ανάπτυξης στις Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες. Τα έσοδα από τις πωλήσεις στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας παρέμειναν σχεδόν σταθερά με ελαφρά πτώση στις πωλήσεις οχημάτων παγκοσμίως.
Ο όμιλος εμφάνισε μείωση των Λειτουργικών Αποτελεσμάτων (10,1 δισ. ευρώ ήτοι 11% κάτω από το πρώτο εξάμηνο του 2023, που σχετίζεται με αρκετούς μη λειτουργικούς παράγοντες, ιδιαίτερα με απρογραμμάτιστες προβλέψεις για το πρόγραμμα λιτότητας στη Volkswagen AG. Το Λειτουργικό Περιθώριο (6,3%) επηρεάστηκε περαιτέρω από το υψηλότερο πάγιο κόστος, τις χρεώσεις που σχετίζονται με τον διαχωρισμό της VW Bank Russia και το κλείσιμο τμήματος μιας επιχείρησης αεριοστροβίλων στη MAN Energy Solutions.
Επίσης, οι καθαρές ταμειακές ροές στον τομέα αυτοκινήτων (2,5 δισ. ευρώ, μείωση 0,1% δισ. ευρώ) επηρεάστηκαν από την αύξηση του κεφαλαίου κίνησης που σχετίζεται με την αύξηση παραγωγής μοντέλων αυτοκινήτων και τους περιορισμούς στον τομέα προμηθειών. Παράλληλα, η ισχυρή καθαρή ταμειακή ροή των 2,9 δισ. ευρώ, το δεύτερο τρίμηνο του 2024, σχεδόν αντιστάθμισε την εκροή των 3,0 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2024.
Συνολικά ο όμιλος είναι πωλήσεις 4,3 εκατομμυρίων αυτοκινήτων, ελαφρά μειωμένες ως προς το πρώτο εξάμηνο του 2023 (4,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα). Η ανάπτυξη στη Βόρεια Αμερική (+8%) και τη Νότια Αμερική (+15%) σχεδόν αντισταθμίζει τη μείωση σε άλλες περιοχές, ιδιαίτερα το δεύτερο τρίμηνο στην Κίνα.
Κι ακόμα, αυξημένη είναι η συνολική παραγγελιοληψία στην έδρα της εταιρείας κατά 2%, οδηγούμενη από τα ηλεκτρικά οχήματα (+124%). Το βιβλίο παραγγελιών στο 4ο τρίμηνο είναι με θετικό πρόσημο.
Καταλήγοντας, το Volkswagen Group αναμένει ότι τα έσοδα από τις πωλήσεις το 2024 θα υπερβούν τα ποσοστά του προηγούμενου έτους έως και 5%. Η λειτουργική απόδοση επί των πωλήσεων για το Volkswagen Group και τον Επιχειρηματικό Τομέα Επιβατικών Αυτοκινήτων είναι πιθανό να είναι μεταξύ 6,5% και 7%.
Στον Τομέα Αυτοκινήτων, το 2024 ο όμιλος παρουσιάζει επενδυτικό δείκτη μεταξύ 13,5% και 14,5%. Η καθαρή ταμειακή ροή του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας το 2024 αναμένεται να είναι μεταξύ 2,5 δισ. ευρώ και 4,5 δισ. ευρώ. Αυτό θα περιλαμβάνει ιδιαίτερες επενδύσεις για το μέλλον και ταμειακές εκροές από συγχωνεύσεις και εξαγορές, που αποτελούν ζωτικό πυλώνα του μετασχηματισμού του Volkswagen Group. Η καθαρή ρευστότητα στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας το 2024 αναμένεται να είναι μεταξύ 37 και 39 δισ. ευρώ.
Ο στόχος του ομίλου παραμένει αμετάβλητος, ήτοι η συνέχιση της ισχυρής χρηματοδοτικής μας πολιτικής και της πολιτικής ρευστότητας.