Ο τρόπος με τον οποίο η Google υπολογίζει τις κλιματικές επιπτώσεις των πτήσεων μας έχει αλλάξει, όπως ανακάλυψε το BBC.
Οι πτήσεις φαίνεται πλέον να έχουν πολύ μικρότερο αντίκτυπο στο περιβάλλον από ότι πριν.
Αυτό συμβαίνει διότι η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο έχει αφαιρέσει έναν βασικό παράγοντα υπολογισμού της υπερθέρμανσης του πλανήτη από τον online υπολογιστή της για τη μέτρηση εκπομπών άνθρακα ανά πτήση.
«Η Google έχει αφαιρέσει ένα τεράστιο κομμάτι των κλιματικών επιπτώσεων της αεροπορικής βιομηχανίας από τις σελίδες της», λέει ο Δρ Νταγκ Παρ, επικεφαλής επιστήμονας της Greenpeace.
Καθώς η Google φιλοξενεί το 90% των διαδικτυακών αναζητήσεων, αυτό θα μπορούσε να έχει πολύ μεγάλο αντίκτυπο στις ταξιδιωτικές αποφάσεις των επιβατών.
Η εταιρεία είπε ότι έκανε την αλλαγή μετά από διαβουλεύσεις με τους ”βιομηχανικούς εταίρους της”.
Επηρεάζει τον υπολογιστή άνθρακα που είναι ενσωματωμένος στο εργαλείο αναζήτησης “Google Flights” της εταιρείας.
Εάν έχετε προσπαθήσει ποτέ να βρείτε μια πτήση στην Google, θα έχετε συναντήσει την διαδικτυακή υπηρεσία Google Flights.
Εμφανίζεται στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης και σας επιτρέπει να ψάχνετε στον ιστό για πτήσεις και ναύλους.
Προσφέρει επίσης τον υπολογισμό των εκπομπών που παράγονται από το ταξίδι σας.
Η Google λέει ότι αυτή η λειτουργία έχει σχεδιαστεί ”για να σας βοηθήσει να κάνετε πιο βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές”.
Ωστόσο, τον Ιούλιο, η Google αποφάσισε να αποκλείσει όλες τις επιπτώσεις της υπερθέρμανσης του πλανήτη από τις πτήσεις εκτός από το CO2.
Ορισμένοι ειδικοί λένε ότι οι υπολογισμοί της Google αντιπροσωπεύουν πλέον λίγο περισσότερο από το ήμισυ του πραγματικού αντίκτυπου στο κλίμα των πτήσεων.
«Τώρα υποτιμά σημαντικά τον παγκόσμιο αντίκτυπο της αεροπορίας στο κλίμα», λέει ο καθηγητής Ντέιβιντ Λι του Μητροπολιτικού Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ , συγγραφέας της πιο ολοκληρωμένης επιστημονικής αξιολόγησης της συμβολής των αεροπορικών ταξιδιών στην υπερθέρμανση του πλανήτη.
Οι πτήσεις επηρεάζουν το κλίμα με ποικίλους τρόπους εκτός από το CO2 που παράγεται από την καύση των αεροπορικών καυσίμων.
Αυτά περιλαμβάνουν τη δημιουργία μακριών λεπτών γραμμών ψηλά στην ατμόσφαιρα - γνωστά ως contrails (σ.σ ουρές συμπύκνωσης) - που παγιδεύουν τη θερμότητα που ακτινοβολείται από τη Γη, οδηγώντας σε φαινόμενο θέρμανσης στον πλανήτη μας.
Αυτές οι πρόσθετες επιπτώσεις της αύξησης της θερμοκρασίας σημαίνουν ότι, παρόλο που η αεροπορία ευθύνεται μόνο για περίπου το 2% των παγκόσμιων εκπομπών CO2, ο τομέας είναι στην πραγματικότητα υπεύθυνος για περίπου το 3,5% της υπερθέρμανσης που προκαλείται από την ανθρώπινη δραστηριότητα.
Και είναι ένας τομέας που πρόκειται να γίνει μεγαλύτερος.
Από το 2000 οι εκπομπές έχουν αυξηθεί κατά 50% και η βιομηχανία αναμένεται να αυξάνεται κατά περισσότερο από 4% κάθε χρόνο για τις επόμενες δύο δεκαετίες, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA).
Πηγή: BBC