O Justin Bieber ηχογραφεί στην Σαντορίνη και ο Κώστας Καλημέρης μας λέει τα πάντα για τον σταρ

O Justin Bieber ηχογραφεί στην Σαντορίνη και ο Κώστας Καλημέρης μας λέει τα πάντα για τον σταρ
Open Image Modal

Στις αρχές της περασμένης εβδομάδας ο Justin Bieber βρέθηκε στην Σαντορίνη. Οι φωτογραφίες που ανέβασε στο Instagram δείχνουν την αγάπη του νεαρού τραγουδιστή για το νησί. Εκεί όμως δε βρέθηκε μόνο για διακοπές αλλά και για να ηχογραφήσει ορισμένα κομμάτια για το νέο του άλμπουμ.

Έξι χρόνια πριν ο Κώστας Καλημέρης δημιούργησε το Black Rock Studios στην περιοχή του Ακρωτηρίου.

Στο εξωτερικό τέτοια είδους στούντιο είναι αρκετά διαδεδομένα, αλλά κανείς δεν είχε ποτέ φανταστεί πως ένα ελληνικό νησί θα μπορούσε να γίνει επαγγελματικός προορισμός για τα μεγάλα ονόματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής.

O Κώστας Καλημέρης έχει συνεργαστεί με ορισμένους από τους μεγαλύτερους Έλληνες και ξένους ερμηνευτές. Στην αξιοζήλευτη καριέρα του έχει συμμετάσχει ως παράγωγος ή mixing engineer σε περίπου 300 album εκ των οποίων τα 200 είναι χρυσά και πλατινένια.Μιλήσαμε μαζί του για την άφιξη του Justin Bieber, τη συνεργασία τους και το studio του.

Πως έγινε η γνωριμία με τον Bieber ;

H γνωριμία έγινε πέρσι που ήρθε για πρώτη φορά. Πιστεύω ότι αγάπησε αυτό το μέρος και ήθελε να ξανάρθει για να κάνει ένα μέρος του δίσκου του φέτος. Από εκεί και πέρα είναι ένας πάρα πολύ επιτυχημένος καλλιτέχνης και έχει μια πάρα πολύ καλή ομάδα γύρω του, κάτι το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό. Ο ίδιος είναι πάρα πολύ φιλικός και επαγγελματίας. Σε αυτό το μέγεθος πιστεύω ότι άμα δεν είσαι έξυπνος και επαγγελματίας δεν μπορείς να πετύχεις. Ήταν για εμένα πάρα πολύ τιμητικό που ήρθε ξανά. Πιστεύω ότι η Σαντορίνη θα είναι ένας προορισμός που θα επισκέπτεται συχνά.

Τι είναι αυτό που κάνει κάποιον καλό μηχανικό ήχου;

Πέρα από το τεχνικό κομμάτι νομίζω ότι αυτό που κάνει την διαφορά είναι η προσωπικότητα και ο χαρακτήρας που δίνεις στην δουλειά. Βεβαίως έχουν αλλάξει οι εποχές ήταν άλλα τα ζητούμενα και τα δεδομένα πιο παλιά. Αυτό που τώρα χρειάζεται αν θέλεις να πετύχεις ως μηχανικός ήχου είναι να έχεις αναπτύξει και άλλες ικανότητες. Ουσιαστικά να μην να μην λειτουργείς διακπεραιωτικά και να συντελείς στον τελικό χαρακτήρα του αποτελέσματος.

Ποια είναι η διαφορά του «τότε» με το σήμερα;

Είναι τεράστια. Τότε σε κάποιους μεγάλους καλλιτέχνες υπήρχαν μεγάλα μπάτζετ κάτι που σημαίνει ότι υπήρχε η άνεση να γίνει αρκετό ψάξιμο στο στούντιο. Πέραν αυτού το πρόβλημα που υπάρχει στις σημερινές παραγωγές είναι ότι δεν αντιμετωπίζεται απο τους καλλιτέχνες και τους συνεργάτες η διαδικασία με το ίδιο δέος που αντιμετωπιζόταν τότε.

Open Image Modal

Στο στούντιο με τον Steve Harris

Πως πήρες την απόφαση να φτιάξεις το black rock το 2009 παρ' όλο ότι ξεκινούσε η κρίση;

Ναι μεν πάρθηκε η απόφαση τότε, αλλά ήταν κάτι που ήθελα από πάρα πολύ μικρός. Δεν είναι μια πρωτότυπη ιδέα. Residential Recording studio υπάρχουν σε διάφορα μέρη του κόσμου. Βοήθησε πάρα πολύ ότι δούλεψα αρκετούς μήνες σε μεγάλα στούντιο του εξωτερικού όπου είδα τον τρόπο δουλειάς. Αυτά ήταν κυρίως στη Γαλλία και τη Αγγλία. Πιστεύω ότι δεν θα ήταν πετυχημένο το εγχείρημα αν δεν είχα την εμπειρία.

Από το 2007 ψάχναμε για χώρο. Όταν βρέθηκε, ξεκινήσαμε να κάνουμε τις πρώτες τροποποιήσεις και ήταν έτοιμο μετά από ενάμιση χρόνο. Εδώ έχουμε πέντε δωμάτια με αποτέλεσμα να μπορούμε να φιλοξενήσουμε από πέντε μέχρι δέκα άτομα.

Γιατί στη Σαντορίνη και όχι κάπου αλλού;

Αρχικά ήθελα να το κάνω στη Μήλο, αλλά δεν συνέβη λόγω κάποιων δυσκολιών. Η Σαντορίνη έχει πάρα πολλές ανταποκρίσεις με την Ευρώπη. Το δεύτερο πλεονέκτημα της Σαντορίνης είναι ότι έχει μεγάλη σεζόν και είναι ένα πάρα πολύ ωραίο νησί που μπορεί να επηρεάσει θετικά έναν καλλιτέχνη.

Ποιες από τις επιτυχίες που έχεις κάνει σου έχουν μείνει χαραγμένες στη μνήμη;

Έχω κάνει περισσότερα από 300 άλμπουμ. Κάποια από αυτά είναι σταθμοί για εμένα. Το “Δι ευχών” της Χαρούλας Αλεξίου, στο οποίο έχω κάνει την ηχογράφηση και τη μίξη του ήχου, μια σειρά δίσκων της Αρβανιτάκη, αρκετές παραγωγές της Πρωτοψάλτη, της Γαλάνη και τον Παπακωνσταντίνου

Ο πρώτος που εμπιστεύτηκε τις εγκαταστάσεις του Κώστα Καλημέρη στη Σαντορίνη ήταν ο αμερικανός θρύλος των μπλουζ Joe Bonamassa o οποίος μαγεύτηκε κυριολεκτικά από την εμπειρία του στο νησί που το έβαλε στο εξώφυλλο του δίσκου του με το όνομα "Black Rock".

Open Image Modal

Το αφιερωμένο στη Σαντορίνη εξώφυλλο του Joe Bonamassa

Open Image Modal

Οι περισσότεροι καλλιτέχνες ταξιδεύουν ινκόγκνιτο και δεν θέλουν καμία δημοσιότητα. Οι αμερικανοί One Republic ήταν μια μπάντα που όχι μόνο δεν έκρυψε την παρουσία της στΗ Σαντορίνη, αλλά την κινηματογράφησε και την έκανε πρόμο για το τραγούδι "If I Lose Myself".

Open Image Modal

Στο Black Rock studios πραγματοποιήθηκε και η ηχογράφηση του νέου άλμπουμ των Bring Me The Horizon που ονομάζεται "That's The Spirit" και έχει "κτυπήσει" κορυφή στα charts όλου του κόσμου.