Η Renault και η Nissan είναι σε συνομιλίες προκειμένου να συγχωνευτούν, επιδιώκοντας να παγιώσουν την, ήδη δύο δεκαετιών, συμμαχία τους, ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα φαίνεται να βρίσκεται σε μια άνευ προηγουμένου φάση μετάβασης προς τα ηλεκτροκίνητα και τον διαμοιρασμό οχημάτων, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Bloomberg.
Μία τέτοια συμφωνία θα έδινε τέλος στην παρούσα συμμαχία μεταξύ των δύο εταιρειών, «παντρεύοντάς» τες και δημιουργώντας μία εταιρεία, είπαν οι εν λόγω πηγές, που ζήτησαν να μην κατονομαστούν, καθώς λεπτομέρειες δεν έχουν δημοσιοποιηθεί ακόμα. Tις διαπραγματεύσεις επιβλέπει ο Κάρλος Γκοσν, πρόεδρος και των δύο εταιρειών, ο οποίος θα αναλάμβανε και τη νέα εταιρεία.
Σε κάθε περίπτωση, η Renault αυτή τη στιγμή έχει το 43% της Nissan, ενώ η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έχει μερίδιο 15% στη γαλλική εταιρεία.
Μια τέτοια εταιρεία θα ήταν ένας πολύ πιο υπολογίσιμος αντίπαλος για τη Volkswagen και την Toyota, καθώς η βιομηχανία στο σύνολό της φαίνεται να στρέφεται προς ηλεκτρικά οχήματα, αυτόνομη κίνηση και υπηρεσίες car-sharing.
Ωστόσο, όπως σημειώνουν οι εν λόγω πηγές, η επίτευξη συμφωνίας θα μπορούσε να αποδειχθεί ιδιαίτερα δύσκολη: Η γαλλική κυβέρνηση κατέχει το 15% της Renault και ίσως να μην επιθυμεί να δώσει το μερίδιό της ή να δει τη θέση της να αποδυναμώνεται. Τόσο η γαλλική, όσο και η ιαπωνική κυβέρνηση επίσης θα έπρεπε να εγκρίνουν μια τέτοια συμφωνία, και ίσως να είχαν ισχυρές απόψεις ως προς το πού θα ήταν η έδρα μιας τέτοιας εταιρείας: Μια πιθανότητα θα ήταν η εγκατάστασή της στο Λονδίνο ή στην Ολλανδία- ωστόσο δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις και, σύμφωνα με τις πηγές του Bloomberg, οι συνομιλίες, που διαρκούν εδώ και μήνες, ίσως να μην καταλήξουν σε συμφωνία.