Το «Blue Boy», η διάσημη ελαιογραφία του Τόμας Γκένσμπορο, επέστρεψε στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, 100 χρόνια μετά την αγορά του έργου από τον Αμερικανό μεγιστάνα των σιδηροδρόμων Χένρι Έντουαρντς Χάντινγκτον (και συλλέκτη) και την αναχώρηση του για τις ΗΠΑ.
Η αποχαιρετιστήρια έκθεση διάρκειας τριών εβδομάδων που είχε διοργανώσει το 1922 η National Gallery του Λονδίνου για το «Γαλάζιο Αγόρι» (1770) που θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα έργα της βρετανικής τέχνης, είχε προσελκύσει 90.000 επισκέπτες.
Η πώληση του και μάλιστα σε τιμή ρεκόρ, με σημερινές τιμές περίπου 9,29 εκατ. δολάρια, είχε προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, με τους Βρετανούς να αισθάνονται ότι η χώρα χάνει έναν εθνικό θησαυρό.
Το έργο εκτίθεται από την Τρίτη 25 Ιανουαρίου και για τους επόμενους πέντε μήνες, στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου (υπό τη μορφή δανείου από τη Βιβλιοθήκη Χάντινγκτον στο Σαν Μαρίνο της Καλιφόρνια, όπου βρίσκεται εδώ και έναν αιώνα), μαζί με ακόμη δύο έργα του Γκένσμπορο και έργα του διάσημου πορτραιτίστα της ευρωπαϊκής αριστοκρατίας Φλαμανδού ζωγράφου Άντονι βαν Ντάικ, ο οποίος επηρέασε έντονα το έργο του.
«Το Blue Boy δεν είναι μόνο ένας από τους διασημότερους πίνακες του Γκένσμπορο, θεωρώ ότι είναι ένα από τα διασημότερα έργα της βρετανικής τέχνης», δήλωσε στο Reuters ο διευθυντής της Εθνικής Πινακοθήκης του Λονδίνου, Γκάμπριελ Φινάλντι.
Το έργο απεικονίζει έναν νεαρό άνδρα, που θεωρείται ότι είναι ο Τζόναθαν Μπατλ, γιος πλούσιου εμπόρου, ο οποίος φορά ένα κομψό μπλε σατέν κοστούμι.
Με πληροφορίες από BBC