Χρεώσεις αεροπορικών σε γονείς που κάθονται με τα παιδιά τους στην πτήση; Οχι πια, λένε οι ΗΠΑ

Ο νέος κανόνας θα μπορούσε να εξοικονομήσει μια τετραμελή οικογένεια έως και 200 δολάρια σε χρεώσεις θέσεων για ένα ταξίδι μετ' επιστροφής.
Open Image Modal
Hispanolistic via Getty Images

Το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ προτείνει έναν νέο κανόνα που θα απαγορεύει στις αεροπορικές εταιρείες να χρεώνουν περισσότερο τους γονείς για να κάθονται με τα μικρά παιδιά τους.

Σύμφωνα με την πρόταση, που δόθηκε στη δημοσιότητα την Πέμπτη (1/8), οι Αμερικανικές και και οι ξένες αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει μη χρεώνουν τα παιδιά έως 13 ετών που συνοδεύονται από τον γονέα τους ή κάποιον ενήλικο που τα συνοδεύει.

Εάν οι διπλανές θέσεις δεν είναι διαθέσιμες όταν ένας γονέας κάνει κράτηση για πτήση, οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να επιτρέψουν στις οικογένειες να επιλέξουν μεταξύ της πλήρους επιστροφής χρημάτων ή της αναμονής για να δουν αν ανοίξει μια θέση.

Εάν οι θέσεις δεν είναι διαθέσιμες πριν αρχίσουν να επιβιβάζονται άλλοι επιβάτες, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να δώσουν στις οικογένειες τη δυνατότητα να κάνουν εκ νέου κράτηση για την επόμενη πτήση με διαθέσιμες διπλανές θέσεις.

Η κυβέρνηση Μπάιντεν εκτιμά ότι ο κανόνας θα μπορούσε να εξοικονομήσει μια τετραμελή οικογένεια έως και 200 δολάρια σε χρεώσεις θέσεων για ένα ταξίδι μετ′ επιστροφής.

«Το να πετάς με παιδιά είναι ήδη αρκετά περίπλοκο χωρίς να χρειάζεται να ανησυχείς για αυτό», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ, Pete Buttigieg.

Ο Buttigieg επεσήμανε ότι τέσσερις αεροπορικές εταιρείες - η Alaska, η American, η Frontier και η JetBlue - εγγυώνται ήδη ότι τα παιδιά 13 ετών και κάτω μπορούν να κάθονται δίπλα σε έναν ενήλικα που το συνοδεύει δωρεάν.

Το Κογκρέσο εξουσιοδότησε το Υπουργείο Μεταφορών να προτείνει έναν κανόνα για την απαγόρευση των τελών για οικογενειακές θέσεις ως μέρος του νόμου επανεξουσιοδότησης της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας, ο οποίος υπεγράφη από τον Πρόεδρο Τζο Μπάιντεν τον Μάιο.

Η νομοθεσία επιβάλλει επίσης κυρώσεις για τις αεροπορικές εταιρείες που παραβιάζουν τους νόμους περί καταναλωτών και απαιτεί από το Τμήμα Μεταφορών να δημοσιεύει έναν «πίνακα ελέγχου», ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να συγκρίνουν τα μεγέθη θέσεων σε διαφορετικές αεροπορικές εταιρείες.

 

 

Οι αεροπορικές εταιρείες αντεπιτίθενται στην εκστρατεία της κυβέρνησης Μπάιντεν για την εξάλειψη αυτού που αποκαλεί «άχρηστα τέλη».

Τον Απρίλιο, το Υπουργείο εξέδωσε έναν κανόνα που απαιτούσε από τις αεροπορικές εταιρείες να εκδίδουν αυτόματα επιστροφές μετρητών για ακυρωμένες ή καθυστερημένες πτήσεις και να αποκαλύπτουν τις χρεώσεις για αποσκευές ή ακυρώσεις.

Ερωτηθείς εάν ο κανόνας για τα οικογενειακά καθίσματα θα μπορούσε να αντιμετωπίσει την ίδια μοίρα, ο Buttigieg σημείωσε ότι το Τμήμα Μεταφορών έχει επίσης την υποστήριξη του Κογκρέσου, το οποίο ενέκρινε τον κανόνα.