Η τελευταία ταινία του ηθοποιού Damon Gameau είναι λίγο διαφορετική από τις υπόλοιπες. Η ταινία με τίτλο «That Sugar Film», που είναι και το ντεμπούτο του Gameau ως σκηνοθέτη και ντοκιμαντεριστή, αναφέρεται στην διατροφή που έκανε ο ίδιος μετά από 3 χρόνια αποχής από την επεξεργασμένη ζάχαρη και είχε ως αποτέλεσμα να του δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα στο συκώτι, να συσσωρεύσει λίπος γύρω από τη μέση, να έχει προβλήματα στη διάθεση και σημάδια ότι πρόκειται να υποστεί καρδιακά προβλήματα στο μέλλον. και όλα αυτά, μόνο μέσα σε 60 ημέρες!
Το θέμα είναι ότι ο Gameau, μετά από τρία χρόνια αποχής από τη ζάχαρη δεν έπεσε με τα μούτρα σε ντόνατ, τσιπς, μπέργκερ και άλλα φαγητά που όλοι γνωρίζουν ότι κάνουν κακό στην υγεία. Αντίθετα, άρχισε να καταναλώνει όλα όσα καταναλώνει ένας μέσος Αυστραλός, δηλαδή 40 κουταλιές του γλυκού την ημέρα, συνέχιζε να γυμνάζεται και έτρωγε μόνο φαγητά που θεωρούνταν υγιεινά. Αυτό περιελάμβανε δημητριακά, χυμούς, μπάρες δημητριακών και γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά, δηλαδή προϊόντα που οι διαφημιστικές εταιρείες τονίζουν τα θετικά τους στοιχεία και τα προωθούν ως υγιεινά.
O Damon Gameau
«Εάν άρχιζα να καταναλώνω σοκολάτες και αναψυκτικά, θα ήταν σίγουρο ότι θα αρρώσταινα, αυτό είναι γνωστό. Εγώ ήθελα να δω τι γίνεται με τα άλλα προϊόντα, αυτά που τα βλέπει κανείς στο σούπερ μάρκετ να έχουν απ' έξω ηλιοβασιλέματα και γραμμένες λέξεις όπως “μητέρα- φύση”», αναφέρει στην Guardian.
Ο Gameau αναφέρει ότι η σκέψη του, η διάθεσή του και η δυνατότητά του να συγκεντρώνεται ήταν τα κομμάτια που επηρεάστηκαν περισσότερο από όλα από τη διατροφή του. «Αφού έτρωγα ζάχαρη θα ήμουν μια χαρά και μετά από 45 λεπτά περίπου άρχιζα να νιώθω μια θολούρα. Δεν περίμενα να συμβεί κάτι τόσο δραματικό. Ειδικά στο τέλος ήμουν συναισθηματικό ράκος».
Η ταινία «That Sugar Film» έχει πολλές εικόνες από γλυκά και αστείες και σουρεαλιστικές εικόνες, καθώς και ψηφιακά κομμάτια από το εσωτερικό του συκωτιού και του εγκεφάλου του Gameau, προκειμένου να δείξει τις επιπτώσεις της ζάχαρης στο σώμα.
Μέσα από την ταινία του προσπαθεί να δείξει με έναν πιο διασκεδαστικό τρόπο τις επιπτώσεις της ζάχαρης στον οργανισμό, με τον ίδιο τρόπο που οι εταιρείες προσπαθούν να πείσουν τους καταναλωτές ότι τα προϊόντα τους κάνουν καλό. Παρ' ολ' αυτά δεν αποφεύγει να κάνει μεγάλες δηλώσεις και να συγκρίνει την επιδημία της ζάχαρης με τον εθισμό στη νικοτίνη.
Όπως τόσα άλλα αντίστοιχα ντοκιμαντέρ (Fed up, Food Inc, Chasing Ice), έτσι και το «That Sugar Film» τελειώνει με ένα δυνατό μήνυμα, ζητώντας από το κοινό να κατανοήσει ότι μπορούν να κάνουν τη διαφορά και να καταλάβει ο κόσμος ότι οι εταιρείες τροφίμων εξαρτώνται από αυτούς και όχι το αντίθετο.
«Πιστεύουμε ότι οι εταιρείες έχουν τη δύναμη και είναι πολύ πειστικοί στις διαφημίσεις τους, αλλά τελικά εμείς είμαστε που κάνουμε κάθε μέρα την κίνηση του χεριού μας που φέρνει το φαγητό στο στόμα μας».