Ήταν ο Άνθρωπος που Έπεσε στη Γη και ο Άνθρωπος που Πούλησε τον Κόσμο. Ο Λεπτός Λευκός Δούκας, ο Ziggy Stardust και ο Aladdin Sane. Ήταν τραγουδιστής, τραγουδοποιός, μουσικός, συνθέτης, μουσικός παραγωγός, ζωγράφος και ηθοποιός. Ήταν τόσες πολλές προσωπικότητες μαζί και ταυτόχρονα ένας άνθρωπος τόσο μοναδικός που όμοιός του δεν πρόκειται να υπάρξει ποτέ ξανά.
Η μουσική του David Bowie εμπνέει τους ανθρώπους εδώ και σχεδόν μισό αιώνα (μιλάμε για έναν καλλιτέχνη με σταθερή παρουσία στο χώρο για περίπου 5 δεκαετίες), πόσο μάλιστα αυτούς που κινούνται και δημιουργούν στο χώρο της μουσικής και του κινηματογράφου.
Στη δεύτερη περίπτωση, δεν είναι λίγοι οι σκηνοθέτες που επέλεξαν κατά καιρούς να χρησιμοποιήσουν τραγούδια του τις ταινίες τους, δημιουργώντας μικρές σκηνές ανθολογίας που διαγράφονται για πάντα στη μνήμη -είτε για την ομορφιά τους, είτε για την παραξενιά τους, είτε για την αξεπέραστη cult-ίλα τους, είτε, πολύ απλά, για την ανατριχίλα που διαπερνά το σώμα σου από την πρώτη νότα, κάθε μα κάθε φορά που τις βλέπεις.
Διαβάστε επίσης: Ο άνθρωπος που έπεσε στη Γη: 69 μεγάλες φωτογραφίες από τη συναρπαστική ζωή του David Bowie
Μπορεί να είναι μια νεαρή γυναίκα που τρέχει χορεύοντας στους δρόμους της Νέας Υόρκης επειδή, επιτέλους, κάτι υπέροχο συνέβη στην όχι και τόσο υπέροχη ζωή της -όπως η Frances υπό τους ήχους του «Modern Love», στο «Frances Ha» του Noah Baumbach.
Μπορεί να είναι ένα μοναχικό αγόρι που επιτέλους νιώθει να ανήκει κάπου όταν ακούει ένα τραγούδι στο αυτοκίνητο την ώρα που αυτό περνά μέσα από ένα φωτισμένο τούνελ μέσα στο σκοτάδι της νύχτας και η κοπέλα που γνώρισε πριν λίγο σκαρφαλώνει στην καρότσα του αυτοκινήτου και ανοίγει τα χέρια της στον αέρα -όπως κάνει η Emma Watson όταν ακούει το «Heroes» στο «The Perks of Being a Wallflower» του Stephen Chbosky.
Μπορεί να είναι η Jessica Lange ως Elsa Mars στο, σε γενικές γραμμές αρρωστημένο, «American Horror Story: Freak Show» να τραγουδά το «Life on Mars» με την ελπίδα να ζήσει το μεγαλείο που ονειρευόταν πάντα ως τραγουδίστρια -πριν όλα αρχίσουν να πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο.
Ή μπορεί απλά να είναι η ιστορία ενός γιου που προσπαθεί να έρθει κοντά στον άνθρωπο που ίσως είναι ο πατέρας του, υπό τους ήχους τραγουδιών όπως το «Starman», το «Rebel Rebel» και το «Rock & Roll Suicide» σε κάπως αστείες, κάπως παράξενες, αλλά εντελώς τρυφερές πορτογαλικές εκτελέσεις από τον Βραζιλιάνο μουσικό Seu Jorge -φυσικά στο «The Life Aquatic with Steve Zissou», φυσικά από τον Wes Anderson.
Αυτές και κάμποσες ακόμα σπουδαίες σκηνές ίσως να μην είχαν το ίδιο ειδικό βάρος και να μην μετέδιδαν την ίδια ανατριχίλα σε κάθε πόρο του σώματός μας, αν δεν ήταν «ντυμένες» με τις μελωδίες, τους στίχους και το πνεύμα του David Bowie.
Δείτε 10 από τις καλύτερες (που μπορούσαμε να θυμηθούμε) παρακάτω.
Το «Modern Love» στο «Frances Ha» (Noah Baumbach, 2012)
Το «Heroes» στο «The Perks of Being a Wallflower» (Stephen Chbosky, 2012)
Το «Space Oddity» στο «C.R.A.Z.Y.» (Jean-Marc Vallée, 2005)
Το «Life on Mars» στο «American Horror Story: Freak Show» (e01 «Monsters Among Us», Ryan Murphy, 2014)
Το «Cat People (Putting Out Fire)» στο «Cat People» (Paul Schrader, 1982)
Πάλι το «Cat People (Putting Out Fire)» στο «Inglourious Basterds» (Quentin Tarantino, 2009)
Το «Station to Station» με τον ίδιο τον Bowie να το τραγουδά live στο «Christiane F.» (Uli Edel, 1981)
To «Magic Dance» πάλι από τον ίδιο να τραγουδά αλλά και να πρωταγωνιστεί στο «Labyrinth» (Jim Henson, 1986)
Το «Starman» στα πορτογαλικά από τον Seu Jorge στο «The Life Aquatic with Steve Zissou» (Wes Anderson, 2005)
Το «I'm Deranged» στο «Lost Highway» (David Lynch, 1997)
*Το CinemaNews.gr δημοσίευσε ένα μοντάζ στην ίδια θεματική, που αξίζει να δείτε: