Cyberpunk 2077: Μεγάλη πρεμιέρα για ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα βιντεοπαιχνίδια των τελευταίων ετών

Ιλιγγιώδεις οι πωλήσεις του νέου παιχνιδιού από τους δημιουργούς των «Witcher».
|
Open Image Modal
NurPhoto via Getty Images

Δεν είναι υπερβολή να πει κανείς πως το Cyberpunk 2077 της πολωνικής CD Projekt ήταν ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα βιντεοπαιχνίδια των τελευταίων ετών. Η μακρά αναμονή, σε συνδυασμό με το ότι πρόκειται για το νέο έργο των δημιουργών της εμβληματικής σειράς των «Witcher» (ειδικά το τρίτο μέρος της σειράς- The Witcher 3: Wild Hunt- The θεωρείται δικαίως ένα από τα κορυφαία παιχνίδια όλων των εποχών, ένα πραγματικό αριστούργημα στον χώρο της ψηφιακής ψυχαγωγίας) και την επιπλέον προβολή που έφερε η συμμετοχή του Κιάνου Ριβς στο παιχνίδι, είχαν ως αποτέλεσμα μια «πρεμιέρα» την Πέμπτη η οποία έκανε πάταγο στον κόσμο του gaming.

 

 

Το παιχνίδι, η ανάπτυξη του οποίου κράτησε οκτώ χρόνια, λαμβάνει χώρα σε μια φουτουριστική πόλη απίστευτου μεγέθους και λεπτομέρειας (η αποκαλούμενη Night City), με τον παίκτη να αναλαμβάνει τον ρόλο ενός μισθοφόρου γνωστού ως «V». Πρόκειται για ένα open world παιχνίδι ρόλων (RPG) πρώτου προσώπου, με τον παίκτη να καλείται να επιβιώσει σε ένα σκοτεινό, δυστοπικό (cyberpunk- κυβερνοπάνκ- όπως είναι γνωστού αυτού του είδους οι κόσμοι στην επιστημονική φαντασία- εξ ου και το όνομα του παιχνιδιού) περιβάλλον, ολοκληρώνοντας αποστολές και εξελίσσοντας τον χαρακτήρα του. Το Cyberpunk 2077 διαδραματίζεται στο μέλλον του δικού μας κόσμου μεν, η εξέλιξη του οποίου έχει αποκλίνει από τη γνωστή δική μας (από το 1980-1990 ακόμα) δε: Η Night City είναι μια αμερικανική μεγαλούπολη στην Ελεύθερη Πολιτεία της Βόρειας Καλιφόρνια, όπου εταιρικοί κολοσσοί συγκρούονται για την κυριαρχία, συμμορίες μάχονται μεταξύ τους, η ρομποτική βρίσκεται παντού, όπως και οι cybernetic βελτιώσεις για τους ανθρώπους, και οι κάτοικοι κυκλοφορούν με όπλα για να προστατευτούν σε μια σύγχρονη αστική ζούγκλα υψηλής τεχνολογίας.

 

 

Το παιχνίδι κυκλοφόρησε μετά από καθυστερήσεις, με τη ζήτηση για παιχνίδια να έχει ενισχυθεί λόγω της πανδημίας, που έχει κλείσει εκατομμύρια ανθρώπους στα σπίτια τους. Ο διευθύνων σύμβουλος της CD Projekt, Άνταμ Κιτσίνσκι, είπε σε δημοσιογράφους πως, αν και η εταιρεία θα ήθελε ιδανικά να είχε λιγότερα τεχνικά προβλήματα (bugs) στο παιχνίδι κατά την κυκλοφορία του, δεν εξέταζε το ενδεχόμενο να καθυστερήσει την πρεμιέρα του για τέταρτη φορά.

Οι προγνώσεις για τις πωλήσεις του είναι ιδιαίτερα αισιόδοξες: H standard έκδοσή του, στα 59,99 ευρώ στο GOG και στο Steam, εκτιμάται πως θα μπορούσε να πωλήσει 33 εκατ. μονάδες και άνω μέχρι το τέλος του 2021, σπάζοντας ρεκόρ.

 

 

Το παιχνίδι κυκλοφορεί για PC, Xbox One, PS4 και Stadia, και οι προπαραγγελίες είχαν φτάσει τα 8 εκατ. ως το τέλος της Τετάρτης. Αναλυτές της Barclays λένε ότι οι αριθμοί σε Steam και Twitch υποδεικνύουν ένα ιδιαίτερα «δυνατό λανσάρισμα». Τα μέχρι τώρα σχόλια από παίκτες και reviews είναι ιδιαίτερα θετικά- δεδομένου ότι το παιχνίδι έχει και να ανταποκριθεί σε τεράστιες προσδοκίες, λόγω της βαριάς κληρονομιάς των προηγούμενων «blockbusters» της εταιρείας. 

Το Cyberpunk 2077 είναι ο μεγαλύτερος τίτλος που έχει ετοιμάσει η εταιρεία από το Witcher 3, που είχε βγει το 2015. Γενικότερα μιλώντας, η τριλογία των Witcher, με τις περιπέτειες του επαγγελματία κυνηγού τεράτων Geralt of Rivia (μια επική σειρά, εμβληματική στον χώρο των RPG, που άρχισε το 2007, βασισμένη στα βιβλία του Πολωνού συγγραφέα Αντρέι Σαπκόφσκι- πρόσφατα έγινε και τηλεοπτική σειρά) έχει κάνει τη CD Projekt μια από τις μεγαλύτερες εισηγμένες εταιρείες της Πολωνίας, με κεφαλαιοποίηση αγοράς ύψους 10,9 δισ. δολαρίων.