Δεν είναι θαύμα, αλλά πραγματικότητα το Renault Scenic Vision

Πρωτότυπο μεν, αλλά κοντά στο σήμερα, ηλεκτρικό κυψελών καυσίμου υδρογόνου, με 70% των υλικών του προϊόν ανακύκλωσης και το 95% ανακυκλώσιμα.
Open Image Modal
.
RENAULT

Εχω γράψει αρκετές φορές ότι αυτά που πρόκειται να ζήσουμε στην αυτοκίνηση τα αμέσως επόμενα χρόνια, θα μας εκπλήξουν.

Η ενεργειακή κρίση που βιώνουμε, απόρροια του πολέμου με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, επέτεινε την ενέργειες της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, για την ηλεκτροκίνηση, ενώ η κλιματική αλλαγή, δρομολόγησε πολύ πιο βιώσιμες κατασκευές, χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένα υλικά και δημιουργώντας ανακυκλώσιμα αυτοκίνητα, ώστε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα να είναι πιο καθαρό.

Τούτων δοθέντων, και η Renault, εκ των κορυφαίων κατασκευαστών, προχωρά με βήμα ταχύ, μέσω του στρατηγικού σχεδίου Renaulution, στον μετασχηματισμό της, με στόχο την επίτευξη της ουδετερότητας άνθρακα στην Ευρώπη έως το 2040, αλλά και παγκοσμίως έως το 2050, παρουσιάζοντας μια εξ ολοκλήρου ηλεκτρική γκάμα στην Ευρώπη, έως το 2030.

Το πρωτότυπο Renault Scenic Vision, είναι ένα απτό παράδειγμα, για το πώς βλέπει το «αύριο» η μάρκα, ένα αύριο που μοιάζει με σήμερα.

Από πού να αρχίσουμε την ανάλυση; Από τις διαστάσεις, που με 4,49 μέτρα μήκος, 1,9 μ. πλάτος και 1,59 μ. ύψος, είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο της μικρομεσαίας κατηγορίας, του οποίου η εξωτερική εμφάνιση αντανακλά το σχήμα και το στυλ ενός μοντέλου, που θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2024.

 

Open Image Modal
.
Renault

 

Η εσωτερική του σχεδίαση είναι ένα ακόμη άλμα προς το μέλλον, για το πώς μπορεί να μοιάζει το εσωτερικό ενός μελλοντικού Renault, ενώ ο υβριδικός κινητήρας (ηλεκτρικός – υδρογόνου), αντανακλά την επιθυμία της Renault να βρει κάτι για όλες τις πιθανές χρήσεις και προϊδεάζει για την υλοποίηση ενός πολύ ευρύτερου οράματος, για τα οχήματα και τις τεχνολογίες του 2030.

Με το Scenic, η Renault επιστρέφει με ένα όνομα που έγραψε ιστορία, από το 1991, όταν δημιούργησε την κατηγορία των πολυμορφικών αυτοκινήτων, η οποία έγραψε τη δική της ιστορία.

Ωστόσο, το πρωτότυπο έχει τέτοια κατασκευή, που ουδείς, ίσως, φανταζόταν 30 χρόνια πριν.

Χρησιμοποιώντας 6 υλικά και εξαρτήματα που αντιπροσωπεύουν έως και το 90% του αποτυπώματος άνθρακα των αγορών: χάλυβα, αλουμίνιο, πολυμερή, ηλεκτρονικά εξαρτήματα γυαλί και ελαστικά, ο όμιλος Renault στοχεύει να συρρικνώσει κατά 30% αυτό το αποτύπωμα άνθρακα.

Το 70% των υλικών του είναι προϊόν ανακύκλωσης, ενώ το 95% αυτών είναι ανακυκλώσιμα – συμβάλλοντας καθοριστικά στη διαφύλαξη των πόρων.

 

Open Image Modal
.
Renault

 

Όλα τα δομικά εξαρτήματα αλουμινίου (περιβλήματα, βάσεις μπαταριών, καθίσματα) και τα διακοσμητικά στοιχεία (κονσόλα, cockpit) είναι κατασκευασμένα από 100% ανακυκλωμένο αλουμίνιο και έχουν υποστεί μόνο μία ελαφρά κατεργασία. Οι πόρτες έχουν κατασκευαστεί από 100% ανακυκλώσιμα φύλλα αλουμινίου.

Το 100% των ανθρακονημάτων, όπως π.χ. στα μέρη του αμαξώματος και στα μαρσπιέ των θυρών, είναι προϊόν ανακύκλωσης (από σκραπ της αεροπορικής βιομηχανίας), ενώ η δεξαμενή υδρογόνου είναι κατασκευασμένη από ανθρακονήματα που κατασκευάζονται από τα απόβλητα της βιομηχανίας χαρτιού. Αυτό είναι επωφελές για το περιβάλλον για δύο λόγους: οι ίνες είναι και ανανεώσιμες και ανακυκλώσιμες.

Στην καμπίνα, το Renault Scenic Vision δεν έχει πουθενά δέρμα και στη θέση του υπάρχει ανακυκλωμένος πολυεστέρας προερχόμενος από διαδικασία παραγωγής χαμηλών εκπομπών άνθρακα, γεγονός που σημαίνει χαμηλότερες συνολικές εκπομπές CO2. Κι ακόμα, το δάπεδό του είναι κατασκευασμένο από 100% ανακυκλωμένα πλαστικά από τη βιομηχανία τροφίμων και από βιομηχανικά απόβλητα (45% μπουκάλια γάλακτος, 55% πλαστικοί σωλήνες κ.λπ.), ενώ το ύφασμα που χρησιμοποιείται στις ταπετσαρίες των καθισμάτων είναι ένα υπόλευκο χωρίς χρωστικές ουσίες, που μπορεί εύκολα να ανακυκλωθεί, με τις μαύρες χρωστικές να παράγονται χρησιμοποιώντας ίνες άνθρακα που προέρχονται από ανακυκλωμένα υποπροϊόντα της αεροναυπηγικής βιομηχανίας.

Στο εσωτερικό του Renault Scenic Vision υπάρχουν 10 διαμορφώσιμες οθόνες, ενώ μια κάμερα που βρίσκεται στο μπροστινό μέρος, βλέπει πού κοιτάζουν οι άνθρωποι και στρέφει τις οθόνες προς το πρόσωπο που θέλει να χρησιμοποιήσει το σύστημα, για καλύτερη εργονομία και προσβασιμότητα.

Επίσης, κάθε κάθισμα είναι εξοπλισμένο με μικρόφωνα και ηχεία για να δημιουργήσει ένα μοναδικό περιβάλλον ήχου για κάθε επιβάτη και να εξασφαλίσει τη βέλτιστη επικοινωνία στο εσωτερικό, καθώς μπορεί επίσης να ενισχύσει τις ομιλίες των επιβατών.

 

Open Image Modal
.
Renault

 

Τώρα, ως προς το κινητήριο σύστημα, είναι ένα όχημα μηδενικών εκπομπών (στην παραγωγή του και στη χρήση του), ενώ το αποτύπωμα άνθρακα είναι κατά 75% χαμηλότερο από ένα συμβατικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Διαθέτει ένα μοναδικό στο είδος του υβριδικό σύστημα κίνησης – ηλεκτροκίνησης και υδρογόνου με έναν ηλεκτροκινητήρα νέας γενιάς, μικρότερη μπαταρία και fuel cells που λειτουργούν με καύσιμο υδρογόνο, που δεν ρυπαίνει. Ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας των 160 kW του Renault Scenic Vision προέρχεται κατευθείαν από το νέο Renault Megane E-TECH Electric. Δεν χρησιμοποιεί στοιχεία σπάνιων γαιών, γεγονός που συμβάλλει στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και στη δημιουργία ενός υπεύθυνου και βιώσιμου οικοσυστήματος. Η μπαταρία των 40 kWh είναι ανακυκλώσιμη και θα κατασκευάζεται στη Γαλλία έως το 2024. Είναι ελαφρύτερη, μικρότερη και στην πραγματικότητα κοστίζει λιγότερο από μια μπαταρία ενός αντιστοίχου ηλεκτρικού οχήματος. Διαθέτει fuel cells υδρογόνου, ισχύος 15 kW για την επαναφόρτιση σε μεγάλες διαδρομές, ώστε να επεκτείνει την αυτονομία του, καλύπτοντας αποστάσεις έως και 800 χλμ.

Πέραν αυτών, η τεχνολογία σε συστήματα ασφάλειας, κάνουν το Renault Vision Scenic να προσαρμόζεται στον οδηγό και όχι το αντίστροφο.

Φέρει πολλά συστήματα ADAS και τρία ενσωματωμένα συστήματα. Το «Safety Score» χρησιμοποιώντας δεδομένα που συλλέγονται από αισθητήρες που είναι τοποθετημένοι στο αυτοκίνητο, αναλύει το στυλ οδήγησης του οδηγού – επιτάχυνση, ηρεμία, απροσεξία, διαχείριση ταχύτητας, και απόσπαση της προσοχής του οδηγού. Στη συνέχεια, δίνει σε κάθε οδηγό εξατομικευμένες συμβουλές οδήγησης, με βάση το σκορ ασφαλείας που υπολογίζεται στο τέλος κάθε ταξιδιού.

 

 

Από την άλλο, το «Safety Coach» χρησιμοποιεί δεδομένα που λαμβάνονται από το περιβάλλον και το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου και ενημερώνει τους χρήστες για τους κινδύνους που ενδεχομένως θα συναντήσουν στη διαδρομή τους. Έτσι, δίνει στον οδηγό περισσότερο χώρο να λειτουργήσει προληπτικά, να αποφύγει τον κίνδυνο, να ελαττώσει ταχύτητα ανάλογα με τη συγκεκριμένη κατάσταση (κυκλική διασταύρωση, επικίνδυνη διασταύρωση, όρια ταχύτητας) και να αξιολογήσει τις διάφορες οπτικές και ακουστικές προειδοποιήσεις. Οι μελέτες της Renault δείχνουν ότι συμβάλλει στη μείωση κατά 30% του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων – συμπεριλαμβανομένων και των θανατηφόρων.

Κι όσον αφορά στο Safe Guardian, ενεργοποιείται όταν υπάρχει αποδεδειγμένος κίνδυνος (επικίνδυνη στροφή, απώλεια ελέγχου του τιμονιού για μεγάλο χρονικό διάστημα, υπνηλία κ.λπ.). Σε τέτοιες περιπτώσεις, το όχημα επιβραδύνει και ανακτά αυτόματα τον έλεγχο.

Εξάλλου, στο Scenic Vision το οπτικό πεδίο του οδηγού είναι αυξημένο κατά 24%, ενώ οι αερόσακοι τύπου Cocoon βρίσκονται στο εσωτερικό των καθισμάτων και «αγκαλιάζουν» τους επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος, παρέχοντας βέλτιστη προστασία, ενώ, παράλληλα, ελευθερώνουν χώρο μέσα στο αυτοκίνητο.

Καταλήγοντας, οι αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες και η απουσία μεσαίας κολώνας, συμβάλλουν καθοριστικά στην εύκολη είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο, ενώ κατά την πρόσβαση, υπάρχει μια συσκευή αναγνώρισης προσώπου που χρησιμοποιείται για το ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου και την αυτόματη προσαρμογή της διαμόρφωσης του εσωτερικού στις ρυθμίσεις του ατόμου που αναγνωρίζεται.