Ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος πρόκειται να γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια, καθώς δρομολογούνται έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 4 δισ. ευρώ.
Τα έργα σχεδιάζει και πραγματοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ, με απώτερο στόχο να καταστεί η χώρα μας περιφερειακό “hub” στον τομέα των logistics στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Η επίτευξη αυτού του στόχου, αποτελεί προτεραιότητα στρατηγικής σημασίας για το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την ΕΡΓΟΣΕ.
η ΕΡΓΟΣΕ επιταχύνει τις διαδικασίες και βρίσκεται σε ώριμο στάδιο για τη δημοπράτηση έξι έργων στρατηγικής σημασίας, συνολικού προϋπολογισμού 3,3 δισ. ευρώ, μέσω του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.
Πρόκειται για διασυνοριακά και διαπεριφερειακά έργα, καθώς και για έργα αναβάθμισης όπως η σύνδεση του 6ου προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα Θεσσαλονίκης και η ανάπτυξη του προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης, η σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο, η σύνδεση της Καβάλας με τη Θεσσαλονίκη και τους Τοξότες μέσω νέας νότιας χάραξης, αλλά και νοτιότερα, η σύνδεση του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» με τα λιμάνια του Λαυρίου και της Ραφήνας και βεβαίως η σιδηροδρομική διασύνδεση του νέου λιμανιού της Πάτρας.
Όλα τα έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου διασυνδέουν τα μεγάλα λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Με δεδομένο ότι πρόκειται για μεγάλα και πολύπλοκα έργα, ο Ανταγωνιστικός Διάλογος αποτελεί τη βέλτιστη διαγωνιστική διαδικασία και το πλέον κατάλληλο εργαλείο δημοπράτησης που παρέχεται από τη νομοθεσία δημοσίων συμβάσεων.
Η ΕΡΓΟΣΕ έχει ολοκληρώσει τη διενέργεια διαγωνισμού για ανάθεση Τεχνικού Συμβούλου ο οποίος θα την υποστηρίξει σε όλες τις απαραίτητες προπαρασκευαστικές εργασίες ώστε εντός του γ’ τριμήνου του τρέχοντος έτους να θέσει σε εφαρμογή την πρώτη φάση του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, που προβλέπει την προεπιλογή των συμμετεχόντων οικονομικών φορέων.
Ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, επισκεπτόμενος τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστο Βίνη ενημερώθηκε και για την πορεία των έργων προς δημοπράτηση με μειοδοτικούς διαγωνισμούς συνολικού προϋπολογισμού της τάξης των 690 εκατ. ευρώ.
Η ΕΡΓΟΣΕ επιταχύνει τις διαδικασίες για την ολοκλήρωση των εν εξελίξει έργων που αφορούν στον εκσυγχρονισμό του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη / Προμαχώνας, ενώ παράλληλα έχει συμβασιοποιηθεί η κατασκευή του Σιδηροδρομικού Σταθμού Νέου Παντελεήμονα Πιερίας.
Δημοπρατήθηκαν η εγκατάσταση Ηλεκτροκίνησης και Σιδηροδρομικών Συστημάτων στη Σιδηροδρομική Γραμμή «Λάρισα - Βόλος» και η εγκατάσταση Σηματοδότησης στη Σιδηροδρομική Γραμμή «Θεσσαλονίκη - Ειδομένη». Ακόμη, έχουν ολοκληρωθεί τα Τεύχη Δημοπράτησης για την κατασκευή του Σιδηροδρομικού Σταθμού Κρυονερίου.
Σημειώνεται ότι δύο σημαντικά σιδηροδρομικά έργα, συνολικού ύψους 175 εκατ. ευρώ πρόκειται να δημοπρατηθούν εντός του τρίτου τριμήνου του 2021:
Β’ φάση του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών και σύνδεση με το μετρό, προϋπολογισμού 35 εκατ. ευρώ. Το έργο αφορά στην ολοκλήρωση κατασκευής γραμμών, αποβαθρών και υπόγειας διάβασης για την επικοινωνία του συνόλου των αποβαθρών του σιδηροδρομικού σταθμού, καθώς και σύνδεσης με το Σταθμό «Λαρίσης» της Αττικό Μετρό Α.Ε.
Νέα διπλή γραμμή Αίγιο-Ρίο (επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, σταθμοί), προϋπολογισμού 140 εκατ. Ευρώ. To έργο περιλαμβάνει την κατασκευή της επιδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 32 χλμ., με σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση και ηλεκτροκίνηση και την κατασκευή σιδηροδρομικών Στάσεων.