Ένας πίνακας ζωγραφισμένος με κάρβουνο που απεικονίζει μία γυμνή γυναικεία μορφή και ο οποίος φυλασσόταν για περισσότερα από 150 χρόνια σε μια συλλογή τέχνης του μουσείου Conde, στο Παρίσι, ίσως να είναι προσχέδιο της Μόνα Λίζα, υποστηρίζει ένας Γάλλος ειδικός.
Το πορτραίτο της γυμνής γυναίκας, γνωστής ως Μόνα Βάνα, αποδιδόταν στους μαθητές Ντα Βίντσι που φοιτούσαν στο ατελιέ του. Όμως ειδικοί επί αυτών των ζητημάτων έχουν βρει αρκετά στοιχεία που να συνηγορούν ότι ο καλλιτέχνης συνέβαλε και στα δύο, σύμφωνα με όσα μεταδίδει το BBC.
Έπειτα από μία σειρά τεστ που έλαβαν χώρα στο Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι, οι έφοροι του μουσείου αποφάνθηκαν ότι το έργο, η Μόνα Λίζα, γνωστό και ως «Η Τζοκόντα», ανήκει «τουλάχιστον εν μέρει» στον Ντα Βίντσι.
Ο τρόπος που το πρόσωπο και τα χέρια απεικονίζονται είναι πραγματικά αξιοσημείωτος, σημειώνει ο έφορος του μουσείου, ο Mathieu Deldicque.
«Δεν πρόκειται για ένα ισχνό αντίγραφο. Αυτό που βλέπουμε είναι κάτι που ο Ντα Βίντσι δούλεψε, προς το τέλος της ζωής του, παράλληλα με τη Μόνα Λίζα. Είμαι σχεδόν βέβαιος πως πρόκειται για ένα προσχέδιο για μία ελαιογραφία» είπε ο ίδιος.
Από την πλευρά του ο Bruno Mottin, ένας εκ των ειδικών συντηρητών του Λούβρου, επιβεβαίωσε πως πρόκειται για ένα έργο που χρονολογείται την περίοδο που έζησε ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι, στις αρχές του 16ου αιώνα και υπογράμμισε πως πρόκειται για έργο «εξαιρετικά μεγάλης ποιότητας».
Ωστόσο είπε πως η γραμμοσκίαση σ΄ ένα σημείο ψηλά στο σχέδιο, κοντά στο κεφάλι υποδεικνύει πως έχει σχεδιαστεί από έναν δεξιόχειρα, ενώ ο Ντα Βίτσι ζωγράφιζε με το αριστερό του χέρι.
«Πρέπει να είμαστε συγκρατημένοι» δήλωσε στο AFP και πρόσθεσε πως οι εργασίες για να καταλήξουν σε ακριβή συμπεράσματα θα διαρκέσουν αρκετό καιρό δεδομένου πως υπάρχουν σοβαρές δυσκολίες καθώς το υλικό στο οποίο είναι ζωγραφισμένο το έργο είναι πολύ εύθραυστο.