Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι εδώ, έτοιμη να κάνει τον κόσμο μας πιο συναρπαστικό. Πώς μπορούμε όμως να ξεκλειδώσουμε τις δυνατότητες που μας προσφέρει, ώστε να την υιοθετήσουν όλοι με επιτυχία;
Η Microsoft Hellas εστιάζει στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων, για όλους, χωρίς διακρίσεις, και ενθαρρύνει ακόμα περισσότερες γυναίκες να γνωρίσουν τον κόσμο της τεχνολογίας.
Ειδικά στην εκπαίδευση των κοριτσιών, η Microsoft δείχνει ιδιαίτερη ευαισθησία, καθώς πολλές έρευνες, παγκοσμίως, επισημαίνουν ένα μεγάλο κενό στη συμμετοχή των γυναικών στην τεχνολογία και τις θετικές επιστήμες. Σύμφωνα με έρευνες, παρά το γεγονός ότι η τεχνολογία καλπάζει και δημιουργεί εξαιρετικές ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης, λίγα είναι τα κορίτσια που επιλέγουν να ακολουθήσουν σπουδές ή επαγγέλματα σε αυτήν την κατεύθυνση.
Στόχος της Microsoft είναι να εμπνεύσει και να δώσει την ευκαιρία σε νεαρά κορίτσια να γνωρίσουν τον κόσμο της τεχνολογίας, όπως είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη, και τους τρόπους με τους οποίους αλλάζει τον κόσμο. Γι’ αυτό, διοργανώνει και υλοποιεί δράσεις που συμβάλλουν στη μείωση του χάσματος μεταξύ των δύο φύλλων, όσον αφορά στην ενασχόληση στα πεδία STEM (Science, Technology, Engineering, Math), αλλά και στην πρόσβαση στην τεχνολογία.
Στο πλαίσιο της παγκόσμιας καμπάνιας “Make What’s Next”*, η Microsoft πραγματοποίησε στις 26 Ιουνίου την ημερίδα Digi Girlz φιλοξενώντας στα γραφεία της κορίτσια από τα ‘Παιδικά Χωριά SOS’.
Την έμπνευση έδωσαν αρχικά γυναίκες–στελέχη της εταιρείας, οι οποίες ενθάρρυναν τα κορίτσια να ονειρευτούν έναν καλύτερο κόσμο και να τον κάνουν πραγματικότητα με τη δική τους συμβολή, αποκτώντας κι εκείνα έναν δυναμικό και ηγετικό ρόλο στην τεχνολογία. Στη συνέχεια, τα κορίτσια παρακολούθησαν μαθήματα από τους καθηγητές της ΜΚΟ Social Innov., με στόχο να ενισχύσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες.
Εκτός από την πρωτοβουλία Digi Girlz, η οποία πραγματοποιείται και στη χώρα μας κάθε χρόνο, η Microsoft ενδυναμώνει τη νέα γενιά γυναικών μέσα και από άλλες δράσεις, όπως είναι το AI Bootcamp for Girls -πρωτοβουλία που τον περασμένο Αύγουστο φιλοξενήθηκε για πρώτη φορά στη χώρα μας, όπου συμμετείχαν 160 μαθήτριες ηλικίας 15-17 ετών. Σκοπός του τετραήμερου σεμιναρίου ήταν να ενθαρρύνει τις μαθήτριες να ακολουθήσουν το ενδιαφέρον τους για την επιστήμη και την τεχνολογία.
Και όλα αυτά, γιατί πιστεύουμε ότι με τη σωστή καθοδήγηση και τις κατάλληλες ευκαιρίες, όλα τα κορίτσια μπορούν να αναδείξουν τα ταλέντα τους και να ανοίξουν νέους δρόμους στη ζωή τους. Όπως έγινε με την Μαρία Κοκάλα, την Ελληνίδα μαθήτρια από την Πιερία, η οποία μόλις σε ηλικία 15 ετών ίδρυσε μαζί με τους συμμαθητές της τη μαθητική επιχείρηση Smileybin, κατακτώντας βραβεία καινοτομίας και επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Παρόμοια είναι και η περίπτωση της 15χρονης μαθήτριας Lili Nazer από την Τσεχία, η οποία αν και ήρθε σε επαφή με τον κόσμο της τεχνολογίας και του προγραμματισμού από τύχη, κατάφερε γρήγορα να δημιουργήσει επιτυχημένες εφαρμογές για κινητά. Σήμερα, καθοδηγεί και εμπνέει άλλα κορίτσια που ενδιαφέρονται για την τεχνολογία, στις εκδηλώσεις DigiGirlz της Microsoft.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη και τα εργαλεία τεχνολογίας και καινοτομίας δεν θα ήταν τίποτα χωρίς τους κατάλληλους ανθρώπους για να τα αξιοποιήσουν. Γι’ αυτό και η εξοικείωση με τον κόσμο της τεχνολογίας, η έμπνευση και η ενθάρρυνση των κοριτσιών είναι τα πρώτα βήματα για έναν ισότιμο, θαυμαστό και υπεύθυνο ψηφιακό κόσμο. Τώρα είναι η στιγμή για τη σημερινή γενιά των κοριτσιών να αποκτήσει όλα τα εφόδια που χρειάζεται, για να χτίσει το μέλλον της και να πετύχει τους επαγγελματικούς της στόχους.
*Λίγα λόγια για την καμπάνια «Make What’s Next»
Η παγκόσμια καμπάνια “Make What’s Next”, με αρκετές δράσεις και στη χώρα μας, έχει στόχο να εμπνεύσει τα κορίτσια να ακολουθήσουν μια καριέρα στην τεχνολογία, να ακολουθήσουν τα όνειρά τους και να συμβάλλουν στη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου.