Σε ακραίες θερμοκρασίες υποβάλλουν σε δοκιμές οι μηχανικοί της Renault, το νέο ηλεκτρικό μοντέλο 5, το οποίο θα λανσαριστεί στην αγορά το 2024.
Χρησιμοποιώντας τα «μουλάρια», η πλατφόρμα, το σύστημα κίνησης και η μπαταρία, είναι τεχνικώς ίδια με εκείνα που θα έχει και το μοντέλο παραγωγής. Με σχεδίαση βασισμένη στην εμφάνιση του Clio, τα «μουλάρια» δε μοιάζουν ακόμα με το μελλοντικό μοντέλο.
Για τις μικρο-ρυθμίσεις και τα τεστ αντοχής, τα πρωτότυπα βρέθηκαν σε χειμερινές δοκιμές σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης (πάγος, χιόνι) στη Λαπωνία, αλλά και σε μέτριας-υψηλής πρόσφυσης συνθήκες, στα κέντρα δοκιμών της Renault στο Λαρντί, στην ευρύτερη περιοχή του Παρισιού και στη Νορμανδία.
Στο κέντρο δοκιμών της Νορμανδίας, 35 πίστες που καλύπτουν 60 χιλιόμετρα, 42 γραμμές δοκιμών, 2 αεροδυναμικές σήραγγες, 18 θάλαμοι διάβρωσης, είναι όλα κρυμμένα σε 272 εκτάρια δάσους, που προστατεύουν τα πρωτότυπα από τα αδιάκριτα βλέμματα.
Οι δοκιμές που πραγματοποιούνται κοντά στον Αρκτικό Κύκλο, στο βόρειο τμήμα της Σουηδίας, στους -30° Κελσίου, ελέγχεται η αντοχή του κινητήρα και των μπαταριών, αλλ΄και η απόδοση όλων των συστημάτων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου όπως η θέρμανση, το ξεπάγωμα και ξεθόλωμα των τζαμιών, ενώ δοκιμάζεται και η σωστή λειτουργία των φρένων, των αμορτισέρ και του ESC (Electronic Stability Control), σε συνθήκες οδήγησης στο χιόνι.
Όσον αφορά στη νέα πλατφόρμα CMF-B EV, υιοθετεί πάνω από το 70% των εξαρτημάτων της πλατφόρμας CMF-B η οποία χρησιμοποιείται στο Clio και στο Captur. Σε σύγκριση με το ηλεκτρικό ZOE, η πλατφόρμα CMF-B EV επιτυγχάνει μείωση του κόστους παραγωγής κατά 30%.
Το βελτιστοποιημένο πλαίσιο, με πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων (στοιχείο που απαντά συνήθως σε μοντέλα ανώτερης κατηγορίας), αλλά και το χαμηλότερο κέντρο βάρους, με μπαταρίες τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο, εγγυώνται ότι το νέο αυτό μοντέλο θα προσφέρει εξαιρετικά δυναμική οδήγηση.
Επίσης, το διαμέρισμα του κινητήρα στην πλατφόρμα CMF-B EV έχει μικρότερες διαστάσεις, καθώς τα εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται για τον ηλεκτροκινητήρα είναι μικρότερα σε σχέση με εκείνα που χρησιμοποιούνται σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσεως.
Ο ηλεκτροκινητήρας του μελλοντικού ηλεκτρικού Renault 5 θα βασίζεται στον δοκιμασμένο σύγχρονο κινητήρα που χρησιμοποιείται κυρίως στα ηλεκτρικά ZOE και Megane E-Tech.
Ο κινητήρας αυτός δεν εξασφαλίζει μόνον καλύτερη απόδοση από έναν κινητήρα μόνιμου μαγνήτη, αλλά δεν απαιτεί και τη χρήση μετάλλων σπάνιων γαιών, που σημαίνει ότι το κόστος μαζικής παραγωγής, καθώς και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την κατασκευή του, είναι χαμηλότερα.
Επιπλέον, ο κινητήρας αυτός, διαθέτει νέα εσωτερική αρχιτεκτονική, που συνδυάζει τρία βασικά στοιχεία: τον μετατροπέα DC/DC ο οποίος μετατρέπει την τάση των 400V της μπαταρίας σε 12V, τον φορτιστή της μπαταρίας και το πρόσθετο κουτί που διαχειρίζεται τη διανομή της ισχύος
Όντας περίπου 20 κιλά ελαφρύτερος από αυτόν που χρησιμοποιείται στο ZOE, ο ηλεκτροκινητήρας του επόμενου Renault 5 θα είναι πιο απολαυστικός και δυναμικός στην οδήγηση από τον προκάτοχό του.
Η νέα συστοιχία των μπαταριών θα βοηθήσει τη Renault να δώσει στο μοντέλο της το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που αναζητά. Είναι απλούστερη και κατά 15 κιλά ελαφρύτερη. Για επιπλέον προστασία, ιδιαίτερη μέριμνα έχει επίσης ληφθεί για την τοποθέτηση της μπαταρίας μέσα στην πλατφόρμα, προσφέροντας πρόσθετη ακαμψία στο κάτω μέρος του αμαξώματος, βελτιώνοντας και την ηχομόνωση.