Dolce & Gabbana: Το ντεμπούτο του οίκου στο Παρίσι με έκθεση «ανακωχή» που συγκλονίζει (Εικόνες)

«Du Coeur a la Main»: Μια ωδή στην παγκόσμια ιστορία της υψηλής ραπτικής από τις 10 Ιανουαρίου μέχρι τις 31 Μαρτίου.
Open Image Modal
ANNE-CHRISTINE POUJOULAT via Getty Images
Μια γεύση από την έκθεση των Dolce & Gabbana.

Κι όμως είναι γεγονός: Για πρώτη φορά στα 40 χρόνια ιστορίας τους, το ιταλικό σχεδιαστικό δίδυμο Dolce & Gabbana επιδεικνύει τη δουλειά του στη γαλλική πρωτεύουσα της μόδας. Το Παρίσι, η γενέτειρα της υψηλής ραπτικής, και συγκεκριμένα το εμβληματικό Grand Palais, φιλοξενεί την έκθεση «Du Cœur à la Main».

Η έκθεση-ορόσημο «Du Coeur a la Main», που στην γλώσσα μας θα πει «Από την Καρδιά στο Χέρι» διαρκεί από τις 10 Ιανουαρίου έως τις 31 Μαρτίου. Και είναι πολλά περισσότερα από ένα μήνυμα αγάπης για την ιταλική δεξιοτεχνία. Είναι μια ωδή στην παγκόσμια ιστορία της ραπτικής, όπως εξηγεί η επιμελήτρια Φλόρενς Μίλερ. Μια πανδαισία από «κεντήματα, δαντέλες, μπροκάρ (δηλαδή ανάγλυφα υφάσματα φιλοτεχνημένα στο χέρι), τα οποία υπήρχαν πολύ πριν από την άνοιξη της παριζιάνικης ραπτικής, στην Ιταλία, στην Ινδία και όχι μόνο», μας προετοιμάζει η Μίλερ. 

Τα 1.400 τετραγωνικά μέτρα του πρόσφατα ανακαινισμένου Grand Palais, θα «ντυθούν» με περισσότερες από 200 εμφανίσεις από τις συλλογές Alta Moda και Alta Sartoria του οίκου και 300 χειροποίητα αξεσουάρ, καθώς και αντικείμενα όπως κεραμικά με καταγωγή από την Σικελία. Αυτό σημαίνει 10 θεματικές αίθουσες, που θα παρασύρουν τους επισκέπτες σε ένα μακρινό ταξίδι, πίσω στις καλλιτεχνικές ρίζες του έργου των Dolce & Gabbana. Ακούγεται τρομερά συναρπαστικό.

Open Image Modal
ANNE-CHRISTINE POUJOULAT via Getty Images
«Από την καρδιά στο χέρι».

Το μπαρόκ μεγαλείο καθορίζει τη συλλογή των αντικειμένων. Ανάμεσα στα κυριότερα αντιπροσωπευτικά κομμάτια βρίσκεται ένα φόρεμα, φτιαγμένο από το αυθεντικό γυαλί Murano της Βενετίας. Η δημιουργία είναι επενδυμένη με γυάλινα μωσαϊκά φιλοτεχνημένα από  τον Orsoni Venezia, τον τελευταίο φούρνο που επιτρέπεται να λειτουργεί με φωτιά στην Βενετία. Η Μίλερ περιγράφει το συγκεκριμένο κομμάτι ως «ένα γλυπτό πάνω σε ύφασμα».

Open Image Modal
ANNE-CHRISTINE POUJOULAT via Getty Images
To «γλυπτό πάνω σε ύφασμα» ίσως είναι και λίγο για να περιγράψει το συγκεκριμένο δημιούργημα.

Η Όπερα βρίσκεται και αυτή στο επίκεντρο. Ένα μαύρο βελούδινο φόρεμα γεμάτο χρυσά στολίδια αποτυπώνει όλο το δράμα της Nόρμα του Μπελίνι. Την ίδια στιγμή, το ρομαντικό μπλε φόρεμα, σχεδιασμένο ειδικά για την Tραβιάτα του Βέρντι είναι αδύνατον να μην μας παραπέμψει στις κορυφαίες συνθέσεις. Κλασική μόδα και κλασική μουσική γίνονται ένα. Με τον πιο αναπάντεχο τρόπο. 

Nα και κάτι το ασυνήθιστο...

Η έκθεση «Du Coeur a la Main» δεν αποτελείται μόνο από τελειωμένα κομμάτια. Πέντε μοδίστρες από το ατελιέ των Dolce & Gabbana στο Μιλάνο, δουλεύουν απερίσπαστες κατά τη διάρκεια της έκθεσης, δημιουργώντας μπούστα, και κορσέδες μπροστά στα μάτια των επισκεπτών. Έτσι δίνεται η ευκαιρία μύησης σε ολόκληρη τη δημιουργική διαδικασία.

Open Image Modal
ANNE-CHRISTINE POUJOULAT via Getty Images
Το μπαρόκ μεγαλείο καθορίζει τη συλλογή των αντικειμένων.

Η Σικελία, η γενέτειρα του Domenico Dolce στην καρδιά της συλλογής

Αυθεντικές σικελικές άμαξες, κεραμικά και διάφορα χρηστικά αντικείμενα ζωγραφισμένα και επενδυμένα με σικελικές τεχνικές κόβουν την ανάσα. Εκεί η δαντέλα έχει την τιμητική της. Και στολίζει δημιουργίες που μας εισάγουν σε παγκόσμιες επιρροές, δάνεια και ανταλλαγές της μόδας, που πολλοί από εμάς αγνοούμε.

«Τα είδη πολυτελείας και οι τεχνίτες ταξίδεψαν πολύ περισσότερο από όσο νομίζουμε. Να ένα παράδειγμα: Το μετάξι και τα μπροκάρ που χρησιμοποιήθηκαν στο Παλάτι των Βερσαλλιών, προέρχονταν από την Ινδία και ήδη από πολύ παλιά, χρησιμοποιήθηκαν από την πλειοψηφία των Ιταλών δημιουργών. Αυτό είναι άλλωστε η μόδα: Μια σειρά από συνεχείς ανταλλαγές και εμπνεύσεις», υπογραμμίζει η Μίλερ.

Open Image Modal
ANNE-CHRISTINE POUJOULAT via Getty Images
Μια σικελική άμαξα, ζωγραφισμένη στο χέρι.

Γαλλία-Ιταλία: Συμμαχία

Η ιταλική και η γαλλική μόδα έχουν από καιρό καταγραφεί ως «αντίπαλοι» και «άσπονδοι εχθροί» στα εγχειρίδια της παγκόσμιας ιστορίας της μόδας. Είναι όντως έτσι; Αυτή η έκθεση αμφισβητεί την καθιερωμένη στην κοινή συνείδηση εχθρότητα. Πώς; Υπογραμμίζοντας ότι οι δύο παραδόσεις έχουν πολλά περισσότερα κοινά παρά διαφορές. Ακόμα κι αν οι τεχνικές διαφέρουν, η ψυχή της ραπτικής παραμένει η ίδια. Διότι το ανθρώπινο άγγιγμα, «εν προκειμένω το ανθρώπινο χέρι», συμβιβάζει τα ασυμβίβαστα. 

 

Γιατί τελικά η μόδα ενώνει. Δεν χωρίζει.

(Με πληροφορίες από Associated Press).