«Dream On»: 18 έργα από τη δωρεά της Συλλογής Δασκαλόπουλου στο Καπνεργοστάσιο

Παρουσιάζονται πρώτη φορά δημόσια πριν από το ταξίδι τους σε τρία μουσεία του εξωτερικού.
Open Image Modal
Wangechi Mutu (γενν. 1972, Ναϊρόμπι, Κένυα) Exhuming Gluttony: A Lover's Requiem, 2006 Μεικτή τεχνική (δέρματα ζώων, ξύλο, μπουκάλια, κρασί, ταινία συσκευασίας και κουβέρτες). Διαστάσεις μεταβλητές
Φωτογραφία © Ναταλία Τσουκαλά

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, ο ΝΕΟΝ ενεργοποιεί τον εμβληματικό χώρο του πρώην Δημόσιου Καπνεργοστασίου ως χώρο πολιτισμού, στο πλαίσιο της συνεργασίας με τη Βουλή των Ελλήνων, και παρουσιάζει την έκθεση σύγχρονης τέχνης Dream On, μια έκθεση που υμνεί τον ρόλο της τέχνης στο δημόσιο χώρο.

Σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης και συμβούλου της Συλλογής Δ. Δασκαλόπουλου, Δημήτρη Παλαιοκρασσά, η έκθεση Dream On συγκεντρώνει 18 εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας από διεθνείς και έλληνες δημιουργούς που προέρχονται από τη Συλλογή Δ.Δασκαλόπουλου, καθώς και μία νέα ανάθεση, ενώ συμπληρώνεται από 20 σχέδια έργων.

Η έκθεση πραγματοποιείται σε συνέχεια της ανακοίνωσης της δωρεάς της Συλλογής Δ.Δασκαλόπουλου, και παρουσιάζει ορισμένα από τα πιο σημαντικά έργα της Συλλογής που στη συνέχεια θα δωρηθούν σε 4 μουσεία 3 χωρών σε 2 ηπείρους (ΕΜΣΤ, Tate, και από κοινού στα Guggenheim και MCA Chicago).

Είναι η πρώτη φορά που πολλά από τα έργα μεγάλης κλίμακας της Συλλογής Δ. Δασκαλόπουλου παρουσιάζονται στην Ελλάδα, και μάλιστα συγκεντρωμένα στον ανοιχτό, ελεύθερα προσβάσιμο χώρο του πρώην Δημόσιου Καπνεργοστασίου.

«Η τέχνη αποκτά νόημα μόνο μέσα από τη διάδραση με τους ανθρώπους και την επικοινωνία με το κοινό. Τα έργα πρέπει να είναι προσβάσιμα, να κριθούν μέσα από την επισκεψιμότητα σε μουσεία, να αναμετρηθούν με την τέχνη του μέλλοντος» είναι η βαθιά πεποίθηση του Δημήτρη Δασκαλόπουλου.

Για τον ίδιο, η έκθεση χαρακτηρίζεται από «την τόλμη του καλλιτέχνη αλλά και του συλλέκτη που την δεκαετία του 90 τόλμησε, καθόλου σύνηθες την εποχή, να αγοράσει τόσο μεγάλης κλίμακας εγκαταστάσεις, δύσκολες να στηθούν, να ξεστηθούν, έργα που απαιτούν πολυάνθρωπα και εξειδικευμένα συνεργεία. Γι′ αυτό και με την Δωρεά μοιράζονται σε διαφορετικά μουσεία».

Open Image Modal
Annette Messager (γενν. 1943, Μπερκ-σιρ-Μερ, Γαλλία). Dependance/Independance, 1995/6 Μαλλί, διάφορα υφάσματα, ασπρόμαυρες φωτογραφίες κάτω από γυαλί, καθρέφτες, χρωματιστά μολύβια, δίχτυα, βαλσαμωμένα ζώα, λούτρινα ζώα, χαρτί και χαρτόνι, πλαστικό, σχοινιά. Διαστάσεις μεταβλητές
Φωτογραφία © Ναταλία Τσουκαλά
Open Image Modal
(από αριστερά) John Bock (γενν. 1965, Γκρίμπομ, Γερμανία) Palms, 2007 Εγκατάσταση και βίντεο. & Michael Landy γενν. 1963, Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο Credit Card Destroying Machine, 2010 (λεπτομέρεια) Μεικτή τεχνική 600 x 300 x 300 εκ.
Φωτογραφία © Ναταλία Τσουκαλά

Σύμφωνα με τον επιμελητή Δημήτρη Παλαιοκρασσά, η έκθεση διαπνέεται από την αίσθηση πληρότητας που φέρνει η πραγμάτωση ενός μεγάλου ονείρου. Όταν ο φιλόδοξος στόχος ενός καλλιτέχνη, όσο άπιαστος κι αν φαίνεται, εκφράζεται μέσα από μια αχαλίνωτη δημιουργικότητα στις εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας. Κατ’ αντιστοιχία, μέσω της δωρεάς της Συλλογής Δ.Δασκαλόπουλου, γίνεται πραγματικότητα το όνειρο του δημιουργού της, μια ιδιωτική συλλογή να μετατραπεί σε δημόσιο αγαθό και τα έργα της να διατηρηθούν για τις επόμενες γενιές θεατών και καλλιτεχνών.

Στην έκθεση Dream On παρουσιάζονται 18 εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας από τους καλλιτέχνες John Bock, Helen Chadwick, Abraham Cruzvillegas, Μάρθα Δημητροπούλου, Peter Fischli & David Weiss, David Hammons, Thomas Hirschhorn, Damien Hirst, Michael Landy, Μαρία Λοϊζίδου, Paul McCarthy, Annette Messager, Μάρω Μιχαλακάκου, Wangechi Mutu, Paul Pfeiffer, Matthew Ritchie, Άννα-Μαρία Σαμαρά, Αλέξανδρος Ψυχούλης.

Όλα τα έργα προέρχονται από τη Συλλογή Δ.Δασκαλόπουλου και αποτελούν μέρος της δωρεάς της προς τα μουσεία ΕΜΣΤ, Tate και κοινή δωρεά σε Guggenheim και MCA Chicago.

Επίσης, σε νέα ανάθεση από τον ΝΕΟΝ, ο Κώστας Ιωαννίδης δημιουργεί ένα ηχητικό κομμάτι μεγάλης κλίμακας που αποδίδεται με τη Σφυριχτή γλώσσα.

Info 

Έκθεση Dream On

Πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο – Βιβλιοθήκη και Τυπογραφείο της Βουλής, Λένορμαν 218, Κολωνός, Αθήνα

Συνεργασία Βουλή των Ελλήνων + ΝΕΟΝ

Επιμέλεια: Δημήτρης Παλαιοκρασσάς, Ιστορικός Τέχνης

Διάρκεια: 8 Ιουνίου – 27 Νοεμβρίου 2022

Ώρες λειτουργίας:

Δευτέρα, Τρίτη: κλειστά

Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Κυριακή: 11:00-19:00

Σάββατο: 12:00-20:00

Είσοδος ελεύθερη

Απαραίτητη η προκράτηση θέσης στο neon.artsvp.co

Παράλληλο πρόγραμμα

Στο πλαίσιο της έκθεσης θα πραγματοποιηθεί και το καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Είναι Αυτό Τέχνη», που έχει σχεδιαστεί και υλοποιείται από το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο και τον ΝΕΟΝ. Μέσα από μια βιωματική διαδικασία, οι συμμετέχοντες εξοικειώνονται με τη σύγχρονη τέχνη και αναπτύσσουν πολλαπλούς τρόπους προσέγγισης των έργων σύγχρονων καλλιτεχνών.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε οικογένειες με παιδιά ηλικίας από 8 χρονών και άνω.

Ημερομηνίες προγραμμάτων:

Σάββατο 25/6, 2/7, 9/7, 16/7, 23/7, 30/7 και ώρα έναρξης 12:15 – 13:45

Τετάρτη 29/6, 6/7, 13/7, 20/7, 27/7 και ώρα έναρξης 17:00 – 18:30

Πληροφορίες και κρατήσεις: κ. Ειρήνη Μαντζαβίνου, 2103312995 (εσ.110), email: secretariat@hcm.gr

Για εκπαιδευτικές επισκέψεις σχολείων, πληροφορίες και κρατήσεις: tickets@neon.org.gr

Θα πραγματοποιούνται ομαδικές ξεναγήσεις (10-15 άτομα) τις μέρες:

Πέμπτη και Παρασκευή στις 17:00 και στις 18:00
Σάββατο στις 14:00, 16:00 και 17:00

Πληροφορίες και κρατήσεις: tickets@neon.org.gr