Είναι θετικό η Ελλάδα να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες σε Βαλκανικό και όχι μόνο επίπεδο.
Στη Βάρνα της Βουλγαρίας, στη Σύνοδο Κορυφής, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, συνοδεύοντας τον πρωθυπουργό, μίλησε για σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας – Βουλγαρίας – Ρουμανίας με την Ουκρανία.
Βέβαια, αυτό ειπώθηκε τη στιγμή που η Ελλάδα είναι κομμένη στα δύο σιδηροδρομικά και που θα κάνουμε να δούμε ξανά τρένο Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε περίπου δύο χρόνια, έπειτα από τις καταστροφές στη Θεσσαλία.
Πάντως, είναι καλή η ιδέα για τη δρομολόγηση ενός τρένου, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκών Λωρίδων Αλληλεγγύης, για τη διαφοροποίηση των εμπορικών συνδέσεων των λιμανιών της Μεσογείου με την Ουκρανία.
Σύμφωνα με όσα υποστήριξε ο Χρήστος Σταϊκούρας, το τρένο, σε πρώτη φάση πιλοτικά, θα συνδέει τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Θεσσαλονίκης, με τα λιμάνια του Ρούσε της Βουλγαρίας και της Κωστάντζας στη Ρουμανία, με την Μολδαβία και την Ουκρανία.
Σημειώνουμε ότι η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία έχει δημιουργήσει οικονομικές και ενεργειακές προκλήσεις, οι οποίες επηρεάζουν σημαντικά την ακεραιότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς και την ενεργειακή ασφάλεια των κρατών, ενώ προκύπτει σημαντική ανάγκη διαφοροποίησης των εμπορευματικών διαδρομών και συνδέσεων.
Σύμφωνα με τον Χρήστο Σταϊκούρα, με τον εν λόγω σχεδιασμό προκύπτει μία σημαντική ευκαιρία να ξεπεραστούν εμπόδια και καθυστερήσεις που προέρχονται από το παρελθόν, να δοθούν εναλλακτικές επιλογές στις εμπορικές σχέσεις των κρατών, ενδυναμώνοντας παράλληλα τις μεταφορικές συνδέσεις και τις διεθνείς εμπορευματικές μεταφορές.