Η ομάδα της Jet Test and Transport λειτουργεί μια παγκόσμια αεροπορική εταιρεία - αλλά τα αεροπλάνα της πετούν χωρίς επιστροφή, επιβάτες ή φορτίο.
Είναι ειδικοί στις λεγόμενες ferry flights (σ.σ. οι πτήσεις αεροσκαφών με σκοπό την επιστροφή στη βάση, την παράδοση στον πελάτη όταν είναι καινούργια, μετακίνηση από τη μία βάση πτητικών λειτουργιών στην άλλη ή μετακίνηση προς ή από εγκατάσταση για συντήρηση, επισκευή και λειτουργία) μετακινώντας άδεια αεροσκάφη σε όλο τον κόσμο.
Στην εποχή της πανδημίας, με τις αεροπορικές εταιρείες να παρκάρουν τα περισσότερα αεροσκάφη τους, ο συνιδρυτής της εταιρείας Στιβ Τζιορντάνο και οι πιλότοι-συνεργάτες του είναι μερικά από τα πιο πολυάσχολα άτομα στον ουρανό.
Περίπου το ήμισυ του παγκόσμιου στόλου - με τουλάχιστον 20.000 εμπορικά αεροσκάφη - ενοικιάζονται σε αεροπορικές εταιρείες. Στο τέλος μιας πολυετούς μίσθωσης, μια αεροπορική εταιρεία αποφασίζει αν θα ανανεώσει την ενοικίαση ή θα επιστρέψει το αεροπλάνο στον εκμισθωτή.
Εκεί παρεισφρύει η Jet Test and Transport.
Η μίσθωση αεροσκαφών είναι μια ακμάζουσα επιχείρηση. Σε αντίθεση με ένα κτίριο ενός εμπορικού κτηματομεσίτη, ή έναν χώρο που ενοικιάζεται σε ένα εμπορικό κέντρο ή ένα κτίριο γραφείων, εάν οι δουλειές δεν πηγαίνουν καλά για μια αεροπορική το αεροσκάφος μπορεί να ανακτηθεί και να σταλεί σε άλλο αερομεταφορέα. Είναι, εξ ορισμού, ένα κινητό περιουσιακό στοιχείο.
«Οταν επιστρέφεται ένα αεροσκάφος [από μια αεροπορική εταιρεία] στο τέλος της μίσθωσης, μεταφέρουμε το αεροσκάφος είτε στον επόμενο πελάτη είτε σε αποθηκευτικό χώρο ή για συντήρηση» εξηγεί ο Τζιορντάνο σε συνέντευξή του στο CNN Travel.
«Αυτό είναι περίπου το ήμισυ της δουλειάς μας. Και το άλλο μισό είναι το αντίθετο - βγάζουμε τα αεροπλάνα εκτός χώρου αποθήκευσης ή εκτός εγκαταστάσεων συντήρησης και τα πηγαίνουμε στον νέο αερομεταφορέα», τονίζει.
Η Jet Test άρχισε να λειτουργεί το 2006, αν και ο ίδιος ο Τζιορντάνο είχε ξεκινήσει να πηγαινοφέρνει αεροπλάνα λίγα χρόνια νωρίτερα.
Ακολουθώντας τις διαδικασίες μιας αεροπορικής εταιρείας, η Jet Test υπάγεται στους κανόνες της αεροναυτιλίας και είναι δομημένη με τον ίδιο τρόπο όπως ένας μεγάλος αερομεταφορέας. Εχει μέχρι και το δικό της αναγνωριστικό σήμα κλήσης για τις πτήσεις της (JTN).
Στην πραγματικότητα, η Jet Test λειτουργεί όπως μια μικρή αεροπορική εταιρεία, αλλά με μια μεγάλη διαφορά - δεν διαθέτει δικά της αεροσκάφη.
Ομως δεν είναι μόνο η μεταφορά από ένα σημείο Α σε ένα σημείο Β. Οπως υποδηλώνει το όνομά της, η εταιρεία πραγματοποιεί και δοκιμαστικές πτήσεις σε αεροπλάνα που επιστρέφουν στον αέρα μετά από συντήρηση ή τροποποίηση, συμπεριλαμβανομένων αεροπλάνων που ξεκίνησαν ως επιβατικά αεροσκάφη και μετατράπηκαν στην πορεία για μεταφορά εμπορευμάτων, καταπολέμηση πυρκαγιών ή διάλυση πετρελαιοκηλίδων.
Οι πιλότοι μιας αεροπορικής εταιρείας μπορεί να περάσουν χρόνια πετώντας έναν τύπο αεροσκάφους, αλλά οι πιλότοι της Jet Test χειρίζονται μια πλειάδα αεροπλάνων.
Με το 80% των περίπου 250 ετήσιων πτήσεων της εταιρείας να είναι αφιερωμένο σε πτήσεις ferry, ο Τζιορντάνο και οι πιλότοι του πρέπει είναι σε θέση να πετάξουν σχεδόν με κάθε τύπο αεροσκάφους, από ελικοστρόβιλα 37 θέσεων μέχρι Boeing 400 θέσεων.
Ο ίδιος ο Τζιορντάνο έχει 18.500 ώρες πτήσης - αριθμός ισοδύναμος με πάνω από δύο ολόκληρα χρόνια της ζωής του στον αέρα.
Πριν ακόμη ο κορονοϊός κηρυχτεί πανδημία τον Μάρτιο, από τις πρώτες μέρες του 2020 είχε ήδη κάνει αρκετά ταξίδια στην Ασία και γνώριζε καλά για την Covid.
Καθώς οι χώρες προσπαθούσα να επιβραδύνουν την εξάπλωση του ιού, οι διεθνείς ταξιδιωτικοί περιορισμοί τέθηκαν σε ισχύ τον Φεβρουάριο, κλείνοντας ουσιαστικά την Jet Test μέχρι τον Απρίλιο.
«Αυτό που μας κράτησε ψύχραιμους ήταν ότι προβλέψαμε την τεράστια ζήτηση που θα προέκυπτε για τη μετακίνηση αεροσκαφών μέσα και έξω από τους χώρους αποθήκευσης. Κρατήσαμε την αναπνοή μας για λίγο και περιμέναμε να έρθει το πρώτο κύμα, μόλις οι εκμισθωτές θα άρχιζαν να σκέφτονται τι θα κάνουν με τα αεροπλάνα τους» λέει ο Τζιορντάνο.
Με την τεράστια πτώση των αεροπορικών ταξιδιών λόγω της πανδημίας, τα αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο μετέτρεψαν τους αχρησιμοποίητους διαδρόμους σε προσωρινό χώρο στάθμευσης για αδρανή αεροπλάνα.
«Από τότε, το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς που κάνουμε είναι να παίρνουμε αεροπλάνα που βρίσκονται σε βραχυπρόθεσμη αποθήκευση και να τα μεταφέρουμε σε εγκαταστάσεις μακροπρόθεσμης αποθήκευσης» εξηγεί ο συνιδρυτής της εταιρείας.
Ωστόσο, ο αποδεκατισμός των διεθνών αεροπορικών εταιρειών μαζί με τις πολιτικές και τα μέτρα για τον κορονοϊό σε συγκεκριμένες χώρες έχει τεράστιο αντίκτυπο και στις δραστηριότητες της Jet Test.
«Οι ελεγκτές μας εναέριας κυκλοφορίας περνούν τρεις έως τέσσερις ώρες κάθε μέρα ενημερώνοντας ένα γράφημα που έχει κάθε χώρα στην οποία πηγαίνουμε, κάθε περιορισμό, κάθε απαίτηση και αυτά τα πράγματα αλλάζουν καθημερινά» καταλήγει ο Τζιορντάνο.
Πηγή: CNN