Η αλυσίδα ρούχων Forever 21 κήρυξε πτώχευση - Λουκέτο σε εκατοντάδες καταστήματα

Διαθέτει υποκατάστημα και στην Ελλάδα, επί της οδού Ερμού.
Open Image Modal
ASSOCIATED PRESS

Η αλυσίδα ρούχων χαμηλού κόστους Forever 21, άλλοτε «καυτός» προορισμός για τους έφηβους αγοραστές που όμως έπεσε θύμα της ταχείας επέκτασης και της αλλαγής των καταναλωτικών προτιμήσεων, υπέβαλε αίτηση για υπαγωγή στον πτωχευτικό κώδικα.

Η εταιρεία που εδρεύει στο Λος Αντζελες δήλωσε την Κυριακή ότι θα κλείσει 178 καταστήματα στις Η.Π.Α. Συνολικά, διαθέτει περίπου 800 υποκαταστήματα παγκοσμίως (σχεδόν τα 500 από αυτά στις ΗΠΑ), συμπεριλαμβανομένου και του μοναδικού καταστήματος στην Ελλάδα, που άνοιξε το 2017 στην οδό Ερμού.

Η εταιρεία δήλωσε ότι θα επικεντρωθεί στη μεγιστοποίηση της αξίας των καταστημάτων της στις Η.Π.Α. και στο κλείσιμο ορισμένων διεθνών τοποθεσιών. Η Forever 21 σχεδιάζει να σταματήσει τις περισσότερες από τις δραστηριότητές της στην Ασία και την Ευρώπη, αλλά θα συνεχίσει να λειτουργεί στο Μεξικό και τη Λατινική Αμερική.

Η Forever 21 έρχεται να προστεθεί σε έναν αυξανόμενο κατάλογο λιανεμπόρων που επιδιώκουν την προστασία από πτώχευση, όπως η Barneys New York και η Diesel USA, καθώς μάχονται με την ανταγωνιστική online αγορά. Αλλες αλυσίδες, όπως η Payless ShoeSource και η Charlotte Russe έχουν κλείσει εντελώς.

Οι αριθμοί επιβεβαιώνουν την κρίση που αντιμετωπίζουν οι παραδοσιακοί λιανοπωλητές. Μέχρι στιγμής φέτος, οι έμποροι λιανικής πώλησης των ΗΠΑ ανακοίνωσαν ότι θα κλείσουν 8.558 καταστήματα και θα ανοίξουν 3.466, σύμφωνα με την παγκόσμια ερευνητική εταιρεία Coresight Research. Το 2018, έκλεισαν 5.844 καταστήματα και άνοιξαν 3.258 νέα.

Η Coresight εκτιμά ότι το κλείσιμο των καταστημάτων θα μπορούσε να ανέλθει σε 12.000 έως το τέλος του 2019.

Η Forever 21 ιδρύθηκε το 1984 και, μαζί με άλλες γνωστές αλυσίδες μόδας όπως η H&M και η Zara, δημιούργησαν μια δημοφιλή καταναλωτική τάση μεταξύ των νέων πελατών, που απογειώθηκε στα μέσα της δεκαετίας του ’90.

Η δημοτικότητά τους μεγάλωσε κατά τη διάρκεια της μεγάλης οικονομικής κρίσης παγκοσμίως, όταν οι αγοραστές αναζητούσαν μοδάτα ρούχα σε καλές τιμές.

Αλλά κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, η μόδα αυτή έχει αρχίσει να ξεπερνιέται. Οι νέοι πελάτες χάνουν το ενδιαφέρον τους για αυτά τα ρούχα και ενδιαφέρονται περισσότερο για την αγορά οικολογικών προϊόντων.