Η Apple αναγκάστηκε να υπογράψει διακανονισμό εκατομμυρίων δολαρίων με πελάτισσα στο Όρεγκον των Ηνωμένων Πολιτειών, αφού οι τεχνικοί της εταιρείας, ανέβασαν προσωπικές στιγμές από το κινητό της, το οποίο είχε παραδώσει για επισκευή.
Η γυναίκα της οποίας τα στοιχεία δεν έγιναν γνωστά, παρέδωσε το iphone της στο τεχνικό τμήμα εξουσιοδοτημένου συνεργάτη της Apple, Pegatron Technology Service, στην Καλιφόρνια, στις 14 Ιανουαρίου, 2016. Για κακή της τύχη οι τεχνικοί ανέβασαν στον λογαριασμό της στο Facebook αλλά και σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα βίντεο με τις άκρως «προσωπικές» της στιγμές, κατά τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να φαίνεται σαν να το έπραξε η ίδια. Η γυναίκα ενημερώθηκε για το περιστατικό όταν φίλοι είδαν τα βίντεο και τις εικόνες στο Facebook.
Η γυναίκα μήνυσε την Apple και τελικά συμφώνησε με την εταιρεία για ένα ποσό πολλών εκατομμυρίων δολαρίων. Όμως η Apple δεν αναφέρθηκε ποτέ απευθείας στην αγωγή, σε μια προσπάθεια να κρατήσει το θέμα μυστικό.
Η ιστορία έγινε γνωστή όταν δικηγόροι σε μια πρόσφατη υπόθεση που αφορούσε την Apple και την Pegatron έκαναν λόγο για το περιστατικό στην δικογραφία αναφέροντας το όνομα της Apple.
Η Apple με ανακοίνωση της δήλωσε ότι, «Λαμβάνουμε πολύ σοβαρά υπόψη το απόρρητο και την ασφάλεια των δεδομένων των πελατών μας και διαθέτουμε ορισμένα πρωτόκολλα για να διασφαλίσουμε ότι τα δεδομένα προστατεύονται καθ ’όλη τη διάρκεια της διαδικασίας επισκευής. Όταν μάθαμε για την παραβίαση του πρωτοκόλλου από έναν από τους εξουσιοδοτημένους συνεργάτες μας, λάβαμε άμεσα τα κατάλληλα μέτρα. Έκτοτε συνεχίζουμε να αυστηροποιούμε τα πρωτόκολλα της εταιρείας».
Να σημειωθεί ότι αυτό δεν είναι το πρώτο περιστατικό στο οποίο ένας τεχνικός κατηγορήθηκε για κλοπή και δημοσίευση εικόνων από έναν πελάτη. Το 2013, ένας 27χρονος πελάτης της Best Buy μήνυσε τον αντιπρόσωπο, μετά την δημοσίευση φωτογραφιών από τον υπολογιστή του που είχε φέρει για επισκευή, στο διαδίκτυο.
Πηγή: The Guardian