Λίγο πριν εκπνεύσει το 2022, η Mercedes-Benz φρεσκάρει το Sports Tourer μοντέλο της.
Η ανανεωμένη B-Class, φέρει αλλαγές στο μπροστινό μέρος, στα φωτιστικά σώματα, τον σπορ προφυλακτήρα και τη μάσκα ψυγείου, έχει νέες ζάντες σε διαστάσεις έως και 19 ίντσες, συμπεριλαμβανομένων προαιρετικών ζαντών ελαφρού κράματος με γυαλιστερή μαύρη βαφή στη γραμμή AMG, πίσω φωτιστικά δύο μερών με τεχνολογία LED, και αεροτομές που είναι προσαρτημένες στο πλάι του πίσω παραθύρου, βελτιώνοντας την αεροδυναμική.
Στην καμπίνα, κυριαρχεί η στάνταρ διπλή οθόνη (ψηφιακό ταμπλό 7 ιντσών και οθόνη αφής 10,25 ιντσών), ενώ υπάρχει και προαιρετική παραλλαγή με δύο οθόνες 10,25 ιντσών. Διατηρούνται και οι τρεις στρογγυλοί αεραγωγοί με εμφάνιση στροβίλου, ως φόρος τιμής στον κόσμο της αεροπορίας. Η επανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα έχει εμφάνιση Black Panel, ενώ το νέο τιμόνι διατίθεται στάνταρ σε δέρμα νάπα (προαιρετικά θερμαινόμενο τιμόνι στην έκδοση εξοπλισμού AMG).
Στη βασική έκδοση, τα καθίσματα έχουν αναβαθμιστεί ακόμα περισσότερο με το τρισδιάστατο ανάγλυφο κάλυμμά τους ARTICO και την καλύτερη εργονομική άνεση. Ανάλογα την έκδοση εξοπλισμού, διαφέρουν και οι ταπετσαρίες, ενώ η AMG Line, η πιο σπορ έκδοση της νέας B-Class, έχει μαύρο εσωτερικό ARTICO/MICROCUT και κόκκινες ραφές σε αντίθεση.
Στο πλαίσιο του οράματος Ambition 2039, η Mercedes-Benz έχει θέσει ως στόχο να λανσάρει έναν στόλο νέων επιβατικών αυτοκινήτων και φορτηγών χωρίς διοξείδιο του άνθρακα από το 2039, σε ολόκληρη την αλυσίδα παραγωγής και τον κύκλο ζωής των οχημάτων. Στόχος είναι να μειωθούν τουλάχιστον στο μισό οι εκπομπές CO2, ανά επιβατικό αυτοκίνητο, στο στόλο των νέων οχημάτων σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής, σε σύγκριση με το 2020, έως το τέλος αυτής της δεκαετίας.
Ένα μέτρο είναι η χρήση ανακυκλωμένων υλικών. Για το λόγο αυτό, η σύνθεση όλων των υλικών που θα χρησιμοποιηθούν επανεξετάστηκε και στον σχεδιασμό της νέας B-Class, για πιο βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις. Τα άνετα καθίσματα διαθέτουν υφάσματα στο κεντρικό τμήμα που είναι κατασκευασμένα από 100% ανακυκλωμένο υλικό. Στην περίπτωση των καθισμάτων ARTICO/MICROCUT, αυτή η αναλογία είναι 65% στην επιφάνεια του καθίσματος και 85% στο υλικό από κάτω.
Οσον αφορά το βασικό επίπεδο εξοπλισμού, έχει αναβαθμιστεί σημαντικά, καθώς περιλαμβάνονται: κάμερα οπισθοπορείας, οθόνες πολυμέσων, USB θύρες και το τιμόνι από δέρμα νάπα. Από την έκδοση εξοπλισμού Progressive και πάνω, διατίθενται: προβολείς LED, κάθισμα με οσφυϊκή στήριξη, πακέτο στάθμευσης, πακέτο καθρέφτη και πίσω πόρτα Easy Pack.
Επίσης, τα τρία στυλ οθόνης έχουν επανασχεδιαστεί για την τελευταία γενιά MBUX, του συστήματος ενημέρωσης / ψυχαγωγίας της B-Class: Classic παρέχει όλες τις σχετικές πληροφορίες για τον οδηγό, Sporty με δυναμικό στροφόμετρο και Discreet που έχει ρυθμιστεί για να δείχνει ελάχιστο περιεχόμενο.
Μαζί με τρεις λειτουργίες (Πλοήγηση, Βοήθεια, Υπηρεσίες) και επτά κόσμους χρωμάτων, το MBUX δημιουργεί μια ολιστική και αισθητική εμπειρία που μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού. Η κεντρική οθόνη αφής προσφέρει όλες τις προηγούμενες λειτουργίες, όπως πλοήγηση, πολυμέσα, τηλέφωνο, όχημα κ.λπ.
Κι ακόμη, το σύστημα τηλεματικής έχει αναθεωρηθεί με νέα σχεδίαση και βελτιωμένη απόδοση. Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό είναι η ενσωμάτωση ενός αισθητήρα δακτυλικών αποτυπωμάτων (αναμένεται να είναι διαθέσιμος από το πρώτο τρίμηνο του 2023) για την αναγνώριση του οδηγού. Φυσικά, η συνδεσιμότητα με smartphone μέσω Apple Carplay ή Android Auto Wireless είναι δεδομένη, ενώ για περαιτέρω συνδεσιμότητα προστέθηκε άλλη μια θύρα USB-C και η ισχύς φόρτισης USB αυξήθηκε περαιτέρω.
Ο φωνητικός βοηθός Hey Mercedes γίνεται ακόμα πιο ικανός για διάλογο και μάθηση στη νέα B Class. Για παράδειγμα, ορισμένες ενέργειες μπορούν επίσης να ενεργοποιηθούν χωρίς τον όρο ενεργοποίησης «Hey Mercedes». Ο φωνητικός βοηθός MBUX μπορεί επίσης να εξηγήσει και να βοηθήσει με τις λειτουργίες του οχήματος, για παράδειγμα κατά την αναζήτηση του κιτ πρώτων βοηθειών ή τη σύνδεση του smartphone με το όχημα.
Ο νέος ηχητικός ταξιδιωτικός οδηγός «Tourguide», μέρος του «MBUX Voice Assistant» της Mercedes me, κάνει τις προηγούμενες λειτουργίες ταξιδιωτικών πληροφοριών ακόμα πιο ενδιαφέρουσες και διασκεδαστικές. Αρχικά διαθέσιμο αποκλειστικά στη Γερμανία, το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX διαβάζει εκτενείς πληροφορίες για σημεία ενδιαφέροντος κατά μήκος της διαδρομής οδήγησης, ως απόκριση στη φωνητική εντολή «Hey Mercedes, start Tourguide» και αντιδρά στις περίπου 3400 καφέ πινακίδες τουριστικών πληροφοριών, κατά μήκος των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων, πέραν όλων των άλλων που κάνει.
Η νέα B-Class έχει επίσης βελτιωθεί όσον αφορά την υποβοήθηση ασφαλείας. Με την αναβάθμιση του πακέτου υποστήριξης οδηγού, για παράδειγμα, ο έλεγχος του Lane Keeping Assist είναι πολύ πιο άνετος χρησιμοποιώντας το Active Steering Control. Το προαιρετικό Trailer Maneuvering Assist ρυθμίζει αυτόματα τη γωνία διεύθυνσης στο ρυμουλκούμενο όχημα, κάνοντας τους ελιγμούς ανάποδα με τη νέα B-Class μια πιο σίγουρη και ξεκούραστη διαδικασία.
Εξάλλου, η γκάμα βενζινοκινητήρων της νέας B-Class έχει επίσης ενημερωθεί και ηλεκτρίζεται συνεχώς. Με επιπλέον ενσωματωμένο τροφοδοτικό 48 volt και αύξηση ισχύος 10 kW, υποστηρίζονται ιδιαίτερα οι λειτουργίες εκκίνησης.
Η γεννήτρια εκκίνησης με ιμάντα (RSG) βελτιώνει την άνεση, καθώς μειώνει τους θορύβους και τους κραδασμούς κατά την εκκίνηση, σε σύγκριση με τις συμβατικές μίζες και επιτρέπει την «πλεύση» με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης σβηστό, κατά τη διάρκεια της διαδρομής στον αυτοκινητόδρομο, για παράδειγμα.
Επιπλέον, το RSG ανακάμπτει κατά τις διαδικασίες πέδησης και έτσι τροφοδοτεί το ενσωματωμένο δίκτυο 12 volt καθώς και τη μπαταρία 48 volt. Η ενέργεια που παράγεται με αυτόν τον τρόπο μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης, για την υποστήριξη του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Επίσης, η plug-in υβριδική έκδοση της νέας B-Class, η Mercedes-Benz B 250 e, με συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου 1,2-0,9 λίτρα/100 χλμ., συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 17,4-15,4 kWh/100 χλμ., και εκπομπές CO2 συνδυαστικά 27-20 γρ./χλμ., επωφελείται από μια βελτιωμένη μπαταρία υψηλής τάσης. Η διαδικασία φόρτισης έχει επίσης βελτιστοποιηθεί: εκτός από το πρότυπο 3,7 kW, η βελτιωμένη μπαταρία μπορεί τώρα να φορτιστεί και με εναλλασσόμενο ρεύμα έως 11 kW, αντί για 7,4 kW, όπως πριν.
Επιπλέον, προσφέρεται η δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας με συνεχές ρεύμα έως 22 kW. Μια φόρτιση DC από 10% έως 80% διαρκεί περίπου 25 λεπτά. Επίσης, ο ηλεκτροκινητήρας της νέας B-Class αποδίδει 5 kW παραπάνω και επιτυγχάνει ισχύ 80 kW. Η συνδυαστική ισχύς του μοντέλου είναι 218 ίπποι, με 450 Nm ροπής.
Οσον αφορά τις λοιπές εκδόσεις, η Β 180 με κινητήρα 1.3lt αποδίδει 136 ίππους, η Β 200 με ίδιο μοτέρ φθάνει τους 163 ίππους, η B 220 4MATIC με δίλιτρο μοτέρ τους 190hp και η B 250 4MATIC, με ίδιο μοτέρ, αγγίζει τους 224hp.
Στις εκδόσεις με δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα, η Β 180d αποδίδει 116hp, η Β 200d φθάνει τους 150hp και η Β 200d τους 190hp.