Η νέα, συγκλονιστική χορογραφία της Sasha Waltz με τίτλο Κreatur, που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Βερολίνο το περασμένο καλοκαίρι, παρουσιάζεται μόνο για δύο παραστάσεις στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη την Παρασκευή 23 και το Σάββατο 24 Μαρτίου στις 8 το βράδυ.
Μετά το Körper από την τριλογία της για το σώμα, η διάσημη Bερολινέζα χορογράφος που αναζητά πάντα το διάλογο με τις άλλες μορφές τέχνης, συναντά για πρώτη φορά δύο εικονοκλαστικούς καλλιτέχνες, την πρωτοποριακή σχεδιάστρια μόδας Iris van Herpen, διάσημη παγκοσμίως για τα αρχιτεκτονικά ρούχα της, και τον σχεδιαστή φωτισμών Urs Schönebaum που έχει συνεργαστεί με σπουδαίους σκηνοθέτες του θεάτρου και του κινηματογράφου όπως οι Pierre Audi, Michael Haneke και Robert Wilson αλλά και σημαντικούς εικαστικούς δημιουργούς όπως η Marina Abramovic και ο William Kentridge.
Με βασικούς άξονες τον χορό, τα κοστούμια και τους φωτισμούς, η Sasha Waltz δημιουργεί, μέσα από τα σώματα 14 χορευτών της ομάδας της, ένα έργο που γίνεται ένα με τη μουσική του Soundwalk Collective.
Ένα από τα στοιχεία της παράστασης που πραγματικά συν-διαμορφώνει το έργο είναι τα κοστούμια της Ολλανδής σχεδιάστριας μόδας και εικαστικού Iris Van Herpen. Γνωστή για τις αιρετικές τις παρουσιάσεις μόδας, η Van Herpen χρησιμοποιεί εδώ όλο το οπλοστάσιο των μέχρι τώρα παρεμβάσεών της για να προσθέσει μια πραγματικά φουτουριστική αισθητική στο έργο της Sasha Waltz. Και δεν είναι τυχαίο ότι τα κοστούμια δημιουργήθηκαν με τις πιο σύγχρονες τεχνικές του 3D printing και του lasercutting.
Η σύνθεση των Soundwalk Collective για το Kreatur χρησιμοποιεί ως ηχητική πηγή ηχογραφήσεις από το εσωτερικό διαφόρων εργοστασίων και σημαντικών κτηρίων που έχουν πάρει νέα χρήση, όπως το τέκνο κλαμπ Berghain στο Βερολίνο, που στεγάζεται σε ένα παλιό εργοστάσιο παραγωγής ρεύματος στο Φρίντιρχσαϊν ή το μουσείο Berlin-Hohenschönhausen Memorial που στεγάζεται στα κτήρια των πολιτικών φυλακών της Στάζι, των υπηρεσιών Ασφαλείας της Ανατολικής Γερμανίας. Αυτά τα εμβληματικά κτήρια του 20ού αιώνα αποτυπώνουν την εξουσία, τον έλεγχο και τη μαζική παραγωγή, ενώ ταυτόχρονα υπήρξαν οι πρώτοι μάρτυρες της ριζικής αλλαγής του κοινωνικού και ηχητικού τοπίου που μας περιβάλλει.