Η BYD έφερε το plug-in hybrid SEAL U DM-I με τιμή από 38.900 ευρώ

Με κινητήρα βενζίνης 1.5lt, συνδυαστική ισχύ έως 324 ίππους, κίνηση στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς.
Open Image Modal
BYD
BYD

Μετά τις αμιγώς ηλεκτρικές της εκδόσεις, η κινεζική BYD που εισάγεται στην Ελλάδα από τον όμιλο Σφακιανάκη, έφερε και μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση, το plug-in hybrid SEAL U DM-I.

Πρόκειται για το πρώτο PHEV όχημα της εταιρείας που διαθέτει την τεχνολογία Super DM (Dual Mode) της BYD στην Ευρώπη, ένα οικογενειακό SUV της μεσαίας κατηγορίας (4,775μ. μήκος) που είναι άμεσα διαθέσιμο στη χώρα μας, με τιμές από 38.900 ευρώ.

Η τεχνολογία Super DM της BYD δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική ισχύ με μικρή εξάρτηση από το καύσιμο. Όταν η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη και ο οδηγός επιλέξει τη λειτουργία EV, το όχημα γίνεται αμιγώς ηλεκτρικό, ενώ όταν η κατάσταση φόρτισης (SOC) είναι χαμηλή, το BYD SEAL U DM-i μετατρέπεται σε υβριδικό, με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, εξαλείφοντας τις όποιες ανησυχίες σχετικά με την ηλεκτρική αυτονομία.

Σχεδιαστικά χαρακτηρίζεται από ακμές παντού στο αμάξωμα, έχοντας κάπως σφηνοειδές ρύγχος και δυναμικό προφυλακτήρα. 

Open Image Modal
BYD
BYD

Στην καμπίνα η εικόνα είναι ανώτερης αισθητικής, με καλά πλαστικά και «οικολογικά» δέρματα με διπλή ραφή για αντίθεση. Ξεχωρίζουν ο κομψός, κρυστάλλινος επιλογέας αλλαγής ταχυτήτων, οι δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες με λειτουργία αφής (η οθόνη πολυμέσων περιστρέφεται κιόλας), πανοραμική ηλεκτρική, συρόμενη, ηλιοροφή κ.ά.

Χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο των 2,765μ. έχει μεγάλο χώρο για 5 ενήλικες επιβάτες και 425 λίτρα χωρητικότητα στο χώρο αποσκευών.

Το SEAL U DM-i διατίθεται σε δύο εκδόσεις (Design & Boost) εξοπλισμού. Το SEAL U DM-i στην έκδοση Design διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες υψηλής ισχύος (150 kW – 204 hp για τον εμπρός και 120 kW – 164 hp για τον πίσω κινητήρα), δημιουργώντας τετρακίνηση και μια “Blade Battery” με χωρητικότητα 18,3 kWh, η οποία υποστηρίζεται από τον τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1.5lt, που αναπτύχθηκε από την ίδια τη BYD. Αυτός ο κινητήρας αποδίδει 96 kW (131 hp) και συνεργάζεται με τους δύο ηλεκτροκινητήρες. Η συνολική μέγιστη ισχύς του συστήματος είναι 238 kW (324 hp) και η συνολική μέγιστη ροπή 550 Nm.

Από την άλλη, η έκδοση Boost είναι προσθιοκίνητη και προσφέρεται με έναν υβριδικό κινητήρα χωρητικότητας 1.5lt, ο οποίος αποδίδει 72 kW (98 hp) και συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα υψηλής ισχύος 145 kW (198 hp). Η έκδοση Boost διαθέτει την ίδια Blade Battery της BYD με χωρητικότητα 18,3 kWh, όπως και η έκδοση Design. Η συνολική ισχύς του συστήματος για την έκδοση Boost είναι 160 kW (218 hp), ενώ η μέγιστη ροπή φτάνει τα 300 Nm.

Open Image Modal
BYD
BYD

Το BYD SEAL U DM-i διαθέτει δύο προφίλ οδήγησης για όλες τις εκδόσεις: EV και HEV. Στο πρώτο προφίλ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη λειτουργία «EV only mode» για ομαλές καθημερινές μετακινήσεις ή οδήγηση στην πόλη. Στο δεύτερο προφίλ το όχημα θα χρησιμοποιεί ως επί το πλείστων την ισχύ που παρέχει η μπαταρία. Ο βενζινοκινητήρας παρέχει πρόσθετη ισχύ στους τροχούς μόνο κατά την επιτάχυνση υποστηρίζοντας με αυτό τον τρόπο τη μπαταρία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κινητήρας φορτίζει τη μπαταρία (μεταξύ 25% και 70%, το εύρος μπορεί να ρυθμιστεί), ώστε η ηλεκτρική λειτουργία να είναι πάντα διαθέσιμη, ενώ η μπαταρία φορτίζεται και με την τεχνολογία αναγεννητικής πέδησης.

Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, το όχημα μπορεί να επιτύχει κατανάλωση καυσίμου μόλις 0,9 λίτρα./100 χλμ. στην έκδοση Boost και 1,2 λίτρα./100 χλμ. στην Design, ενώ χαρίζει αυτονομία αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης 70 χιλιομέτρων στην τετρακίνητη έκδοση (συνολική αυτονομία 870 χιλιομέτρων με τη βενζίνη), ενώ η προσθιοκίνητη έκδοση Boost προσφέρει, αντίστοιχα 80 ηλεκτρικά και αυτονομία 1.080 χιλιομέτρων.

Επίσης, η τετρακίνητη έκδοση επιταχύνει σε μόλις 5,9 δευτερόλεπτα στα 0-100 χλμ./ώρα.

Ανάμεσα στις λειτουργίες ξεχωρίζει η δυνατότητα της μπαταρίας του BYD SEAL U DM-i να υποστηρίζει φόρτιση V2L (Vehicle-to-Load), επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να χρησιμοποιηθεί ως φορητό τροφοδοτικό ρεύματος για τη λειτουργία ηλεκτρικών συσκευών.

Το BYD SEAL U DM-i είναι στάνταρ εξοπλισμένο με μια εκτεταμένη σειρά προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS) που χρησιμοποιούν πέντε ραντάρ και μια κεντρική κάμερα και έχει αξιολογηθεί με 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP.