Η σειρά μακιγιάζ Boy de Chanel, που έχει λανσαριστεί από τον Σεπτέμβριο στην Κορέα, κυκλοφόρησε και στις υπόλοιπες αγορές τον Ιανουάριο, με τη γαλλική φίρμα να θέλει να προσφέρει στους άνδρες πελάτες μια μικρή ποικιλία προϊόντων ομορφιάς.
Τα προϊόντα αυτά περιλαμβάνουν κονσίλερ, μολύβι ματιών, lip balm και μέικαπ, όλα σε ματ τόνους.
Η Chanel δεν είναι ο πρώτος οίκος που κυκλοφορεί μακιγιάζ για άνδρες.
Ήδη από το 2003, ο Γάλλος σχεδιαστής Jean Paul Gaultier έβγαλε στην αγορά την ανδρική σειρά καλλυντικών “Tout Beau Tout Propre”, που στη συνέχεια επανεκδόθηκε υπό την ετικέτα “Monsieur”. Περίπου την ίδια εποχή, ο Ελληνοαμερικανός σχεδιαστής John Varvatos κυκλοφόρησε ανδρικό μέικ απ και κονσίλερ στη σειρά περιποίησης “Skin”.
Άλλοι πάλι, λάνσαραν τις ανδρικές εκδοχές από τα ήδη πετυχημένα γυναικεία προϊόντα τους, όπως ο Yves Saint Laurent που έκανε μια αρσενική έκδοση του κονσίλερ “Touche Eclat”. Τα περισσότερα όμως από αυτά τα προϊόντα καταργήθηκαν πριν το τέλος της δεκαετίας.
Ιστορικά, οι άνδρες έχουν ξαναφορέσει μακιγιάζ. Τα khol μολύβια ματιών ήταν καθοριστικά για το ανδρικό status στην αρχαία Αίγυπτο, ενώ στην προ-επαναστατική Γαλλία τα ανδρικά πρόσωπα της ανώτερης τάξης σπανίως δεν ήταν πουδραρισμένα.
Σήμερα πάλι, Αλλά σήμερα, το ανδρικό μακιγιάζ φέρνει στο μυαλό κυρίως gender fuid εικόνες. Ή ανθρώπους που εκτίθενται στα φώτα της δημοσιότητας. Όπως ο Γάλλος πρόεδρος, Εμανουέλ Μακρόν, ο οποίος ωστόσο επικρίθηκε έντονα όταν έγινε γνωστό πως ξόδεψε 30.000 ευρώ για τις ανάγκες του μακιγιάζ του, το πρώτο τρίμηνο της προεδρίας του.
Επομένως, τι έχει αλλάξει ώστε να κάνει η Chanel ένα τόσο τολμηρό βήμα;
Τα σημερινά πρότυπα ομορφιάς είναι μέρος του λόγου. Με τα απίστευτα λαμπερά, αγέραστα ανδρικά πρόσωπα στον κινηματογράφο, τα social media και την τηλεόραση, η αμφισβήτηση της εμφάνισης του καθενός έχει γίνει όλο και πιο έντονη και συχνή.
″[Είναι] σαν ένα φίλτρο του Instagram στην πραγματική ζωή, που μπορεί να σας βοηθήσει να είστε σίγουροι όταν παρουσιάζετε τον εαυτό σας σε άλλους ανθρώπους”, λέει ο μπλόγκερ και φωτογράφος Toni Tran στο South China Morning Post.
″Έχει να κάνει με την Generation Z, η οποία είναι η πρώτη που απορρίπτει τα πρότυπα φύλου και σεξουαλικότητας”, λέει ο ίδιος ο David Yi, ιδρυτής της ιστοσελίδας Very Good Light, η οποία επικεντρώνεται σε θέματα ανδρικής ομορφιάς.
«Ακόμη και πριν από 10 χρόνια, οι άνδρες δεν ενδιαφέρονται τόσο για την περιποίηση και την ομορφιά και δεν ήταν τόσο ελεύθεροι να εκφραστούν όσο σήμερα, χωρίς κοινωνικές επιπτώσεις - δηλαδή, αισθάνονταν ότι η αρρενωπότητά τους τίθεται υπό αμφισβήτηση αν έβαζαν προιόντα ομορφιάς», συμπληρώνει.
Βέβαια, στην Κορέα δεν θεωρείται ακριβώς βάψιμο, αν ένας άνδρας βάλει κονσίλερ ή μολύβι. Και εξάλλου είναι και μια νεανική μόδα που πηγάζει από το ανδρικό συγκρότημα ΒΤS, που κάνει εκατοντάδες χιλιάδες κορεάτισσες να παραληρούν.
Καθώς διευρύνεται η κουλτούρα χωρίς σύνορα, η ένταξη και οι κανόνες για το φύλο, το ίδιο ισχύει και για το προφίλ των ανδρών που χρησιμοποιούν μακιγιάζ. Ο Πιερ Ρομέας, 30χρονος σύμβουλος επιχειρήσεων, δεν διστάζει να βάζει κονσίλερ.
«Η παρουσία και η αποτελεσματικότητα δεν είναι μόνο ζήτημα ρούχων, αλλά και καθαριότητας και δυναμικής», λέει ο Ρομέας που εδρεύει στο Αμβούργο. «Δεν υπάρχει τρόπος να απευθυνθώ σε έναν πελάτη με ιδρωμένο πρόσωπο ή με μαύρους κύκλους που προδίδουν πόσο κουρασμένος νιώθω».
Με πληροφορίες από smpc