Η Walt Disney Co για πρώτη φορά ξεπέρασε σε αριθμό συνδρομητών διεθνώς το Netflix, με 221,1 εκατομμύρια στο τέλος Ιουνίου (πρόκειται για τους συνδρομητές των υπηρεσιών streaming Disney+, Hulu και ESPN+ που ανήκουν στην ίδια επιχειρηματική «οικογένεια»), έναντι 220,7 εκατομμυρίων συνδρομητών του Netflix τον ίδιο μήνα.
Η Disney έκανε παράλληλα γνωστό ότι στο τέλος του 2022 θα αυξήσει τις τιμές της συνδρομής για τους πελάτες που θέλουν να παρακολουθούν το Disney+ ή το Hulu χωρίς διαφημίσεις. Η συνδρομή για παρακολούθηση χωρίς διαφημίσεις θα αυξηθεί κατά 38% στα 10,99 δολάρια τον Δεκέμβριο, όταν αρχίσει να προσφέρει μια νέα επιλογή που θα περιλαμβάνει και διαφημίσεις στην τρέχουσα τιμή.
Οι μετοχές της Disney κινήθηκαν ανοδικά στο αμερικανικό χρηματιστήριο αργά την Τετάρτη μετά τις ανακοινώσεις, εμφανίζοντας κέρδη περίπου 7%.
Η Disney το 2017 επένδυσε στη δημιουργία streaming με στόχο να ανταγωνιστεί το Netflix, καθώς το κοινό μετακινήθηκε στην online προβολή από την καλωδιακή και ελεύθερη τηλεόραση.
Πέντε χρόνια αργότερα, η Disney έχει ξεπεράσει το Netflix σε αριθμό συνδρομητών. Το Mouse House πρόσθεσε 14,4 εκατομμύρια συνδρομητές στο Disney+, ξεπερνώντας τα 10 εκατομμυρίων που ανέμεναν οι αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του FactSet, καθώς κυκλοφόρησε τις σειρές «Star Wars», «Obi-Wan Kenobi» και το «Ms. Marvel» της Marvel.
«Η Disney κερδίζει μερίδιο αγοράς, ενώ το Netflix πασχίζει να προσθέσει περισσότερους συνδρομητές. Η Disney έχει ακόμη περιθώρια να επεκταθεί στις διεθνείς αγορές όπου αναπτύσσεται γρήγορα και προσθέτει συνεχώς νέους πελάτες», δήλωσε ο αναλυτής Χάρις Άνγουορ της εταιρείας Investing.com, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.
Για να προσελκύσει νέους συνδρομητές, η Disney θα προσφέρει από τις 8 Δεκεμβρίου μια νέα συνδρομητική επιλογή με διαφημίσεις, που θα κοστίζει όσο η τωρινή χωρίς διαφημίσεις (7,99 δολάρια μηνιαίως). Οι τιμές συνδρομής του Hulu (που ανήκει κατά το μεγαλύτερο μέρος στη Walt Disney Co) θα αυξηθούν επίσης κατά ένα έως δύο δολάρια τον μήνα τον Δεκέμβριο.
Η Disney+ προβλέπει πλέον ότι έως το τέλος Σεπτεμβρίου 2024 ο αριθμός των συνδρομητών παγκοσμίως θα κυμανθεί από 215 έως 245 εκατομμύρια, αν και οι αρχικές προβλέψεις έκαναν λόγω για 230 έως 260 εκατομμύρια. Κάτι που οφείλεται στο γεγονός ότι η Disney+ έχασε τα δικαιώματα προβολής των αγώνων κρίκετ της Πρέμιερ Λιγκ στην Ινδία.
Πάντως η διευθύνουσα σύμβουλος Κριστίν ΜακΚάρθι υποστήριξε ότι η Disney αναμένεται να προσθέσει έως και 80 εκατομμύρια πελάτες στην πλατφόρμα της Disney+ Hotstar μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2024 και μεταξύ 135 και 165 εκατομμύρια στο σύνολο.
Η εταιρεία αναμένει ότι η μονάδα streaming της θα εμφανίσει για πρώτη φορά κέρδη το 2024. Στο τελευταίο τρίμηνο του 2022, είχε απώλειες 1,1 δισ. δολαρίων. Τα συνολικά έσοδα της Disney από όλες τις δραστηριότητές της έφτασαν στο τέλος Ιουνίου φέτος τα 21,5 δισ. δολ. (αύξηση 26% σε σχέση με πριν ένα έτος).
Με πληροφορίες από Reuters, ΑΠΕ- ΜΠΕ