Η Ευρώπη επιβάλλει από αύριο δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα

Ποιοι θα είναι οι δασμοί ανά κατασκευαστή / μάρκα αυτοκινήτου. Κινεζικοί κολοσσοί πίσω (και) από ιστορικές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.
|
Open Image Modal
Οι επισκέπτες παρακολουθούν μία χορεύτρια κοντά σε ένα Honda GT στη σκηνή κατά τη διάρκεια της έκθεσης Auto China 2024 στο Πεκίνο, Κυριακή 28 Απριλίου 2024. Οι παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες και οι νεοσύστατες εταιρείες EV παρουσίασαν νέα μοντέλα και πρωτότυπα αυτοκίνητα στη μεγαλύτερη έκθεση αυτοκινήτου της Κίνας την Άνοιξη, με επίκεντρο τη μετατροπή της χώρας σε σημαντική αγορά και βάση παραγωγής για ψηφιακά συνδεδεμένα οχήματα νέας τεχνολογίας. (AP Photo/Andy Wong)
via Associated Press

 

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα επιβάλει δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα από την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου, αφού οι συνομιλίες μεταξύ των Βρυξελλών και του Πεκίνου απέτυχαν στην προσπάθεια να εξευρεθεί μια φιλική λύση στην εμπορική τους διαμάχη, ανακοίνωσε πριν από μερικές ώρες ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Όλαφ Γκιλ.

Open Image Modal
ΑΡΧΕΙΟ - Οι παρευρισκόμενοι βλέπουν από κοντά το Volkswagen ID.7 Vizzion, ένα νέο ηλεκτρικό σεντάν, κατά τη διάρκεια μιας παγκόσμιας πρεμιέρας την παραμονή της έκθεσης Auto Shanghai 2023 στη Σαγκάη της Κίνας, στις 17 Απριλίου 2023. (AP Photo/Ng Han Guan, File)
Ng Han Guan via AP

 

Kαλπάζουσες «πράσινες» εξαγωγές από την Κίνα

Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν γίνει ένα σημαντικό σημείο τριβής, σε μια ευρύτερη εμπορική διαμάχη σχετικά με την επιρροή των κινεζικών - κρατικά επιδοτούμενων - εξαγωγών στις ευρωπαϊκές αγορές,  καθώς οι εξαγωγές πράσινης τεχνολογίας του Πεκίνου στο ευρωπαϊκό μπλοκ διαρκώς αυξάνονται.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων κινεζικής κατασκευής αυξήθηκαν από το 3,9% ως μερίδιο της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων το 2020, σε 25% έως τον Σεπτέμβριο του 2023.

Ο Γκιλ δηλώνει ότι οι δασμοί θα παραμείνουν σε ισχύ για μια περίοδο 5 ετών, αλλά δήλωσε ότι η ΕΕ και η Κίνα συνεχίζουν να διαπραγματεύονται για να βρουν μια κοινά αποδεκτή λύση.

«Οποιαδήποτε τέτοια λύση θα πρέπει να είναι αποτελεσματική για την αντιμετώπιση του προβλήματος που εντοπίστηκε από την έρευνα (της ΕΕ), καθώς και συμβατή με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου», δήλωσε στους δημοσιογράφους. Η Κομισιόν διαχειρίζεται το εμπόριο συνολικά για λογαριασμό των 27 χωρών μελών της ΕΕ.

Open Image Modal
Μοντέλα ποζάρουν κοντά στο BYD Qin L Dmi που παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια του Auto China 2024 που πραγματοποιήθηκε στο Πεκίνο, την Πέμπτη 25 Απριλίου 2024. Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, η BYD επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς στις υπερπόντιες αγορές, λανσάροντας φέτος το χαμηλής τιμής Dolphin Mini, που πωλείται ως Seagull στην Κίνα, στις αγορές της Λατινικής Αμερικής. (AP Photo/Ng Han Guan)
via Associated Press

 

Οι δασμοί ανά κατασκευαστή - μάρκα αυτοκινήτου

Οι δασμοί για τους κινέζους κατασκευαστές αναμένεται να είναι 17% για τα αυτοκίνητα που κατασκευάζει η BYD, 18,8% για εκείνα της Geely και 35,3% για τα οχήματα που εξάγει η κρατική SAIC της Κίνας.

Η Geely διαθέτει μάρκες όπως η Polestar και η σουηδική Volvo (εξαγόρασε το σύνολο της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας το 2010), ενώ η SAIC κατέχει τη βρετανική MG, μία από τις πιο εμπορικές μάρκες ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη.

Στο μεταξύ, οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένων δυτικών εταιρειών όπως η Volkswagen και η BMW, θα υπόκεινται σε δασμούς 20,7%. Η Κομισιόν έχει έναν «ατομικά υπολογισμένο» συντελεστή για την Tesla ύψους 7,8%.

Open Image Modal
Ένας live streamer εργάζεται κοντά στο πλήρως ηλεκτρικό μικρό SUV Volvo EX30 που παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια του Auto China 2024 στο Πεκίνο, την Πέμπτη 25 Απριλίου 2024. Παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες και νεοσύστατες εταιρείες EV παρουσίασαν νέα μοντέλα και πρωτότυπα αυτοκίνητα στη μεγαλύτερη έκθεση αυτοκινήτου της Κίνας, με έμφαση στη μετατροπή της χώρας σε σημαντική αγορά και βάση παραγωγής για ψηφιακά συνδεδεμένα οχήματα πράσινης ενέργειας. (AP Photo/Ng Han Guan)
via Associated Press

 

Οι ανταποδοτικοί δασμοί της ΕΕ έχουν προσκρούσει σε αντιδράσεις στη Γερμανία, η οποία έχει τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης και αποτελεί έδρα για πολύ μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η επικεφαλής της Ενωσης Αυτοκινητοβιομηχανιών της Γερμανίας, Χίλντεγκαρντ Μίλερ, δήλωσε ότι η επιβολή των δασμών αποτελεί «πλήγμα για το ελεύθερο παγκόσμιο εμπόριο και άρα για την ευημερία, τη διατήρηση των θέσεων εργασίας και την ανάπτυξη της Ευρώπης». Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «η κίνηση αυτή αυξάνει τον κίνδυνο μιας εκτεταμένης εμπορικής σύγκρουσης. Ο κλάδος δεν είναι αφελής στην αντιμετώπιση της Κίνας, αλλά οι προκλήσεις πρέπει να επιλυθούν με διάλογο» ανέφερε η Χίλντεγκαρντ Μίλερ.