Στις πρώτες σελίδες του μυθιστορήματος της Ρέιτσελ Γιόντερ «Nightbitch», μια ανώνυμη μητέρα της μεσαίας τάξης σε μια ανώνυμη αμερικανική πόλη, ανακαλύπτει μία άγρια τρίχα στον αυχένα της. Κοιτάζει προσεκτικά τα δόντια της και τα βρίσκει πιο κοφτερά, πιο μυτερά, ενώ παράλληλα, νιώθει ότι στη βάση της σπονδυλικής της στήλης εμφανίζεται ένα εξόγκωμα που μοιάζει με υποτυπώδη ουρά. Και τότε κάνει αυτό που θα κάναμε όλοι - ψάχνει στο google.
Η Μάριελ Χέλερ («Θα μπορούσες ποτέ να με συγχωρέσεις;», «Ένας υπέροχος γείτονας») υπογράφει το σενάριο και τη σκηνοθεσία της ταινίας «Nightbitch», που βασίζεται στο βιβλίο της Γιόντερ και αφηγείται την ιστορία μίας γυναίκας η οποία εγκαταλείπει την καριέρα της για να γίνει μητέρα πλήρους απασχόλησης, αλλά η νέα ζωή της παίρνει μια σουρεαλιστική τροπή.
Σύμφωνα με την περιγραφή του βιβλίου, η ηρωίδα -στον ρόλο η Έιμι Άνταμς- είναι μια ανώνυμη γυναίκα (δεν μαθαίνουμε ποτέ το όνομα της, αναφέρεται μόνο ως «Mother»), μέχρι πρότινος καλλιτέχνις, που τώρα πασχίζει να τα βγάλει πέρα με τον υπερκινητικό δύο ετών γιο της, ενώ ο σύζυγος της -Σκουτ ΜακΝέρι- είναι εν πολλοίς απών. Μέχρι που μια μέρα, κι ενώ ο άντρας της ταξιδεύει για επαγγελματικούς λόγους, νομίζει ότι αρχίζει να μεταμορφώνεται σε σκύλο.
Καθώς τα συμπτώματα εντείνονται, παλεύει να κρατήσει μυστική την άλλη ταυτότητά της, αλλά οι εκνευρισμοί της καθημερινότητας την οδηγούν σε πράξεις αχαλίνωτης βίας. Λαχταρά τη γεύση του ωμού κρέατος. Γίνεται Nightbitch. Το πώς, το γιατί και το τι ακριβώς είναι η Nightbitch δεν εξηγείται ποτέ πλήρως, αλλά βρίσκει παρηγοριά σε ένα βιβλίο της τοπικής βιβλιοθήκης με τίτλο A Field Guide to Magical Women, το οποίο παραφράζει τα κεντρικά θέματα του μυθιστορήματος: «Σε ποιες ταυτότητες στρέφονται οι γυναίκες όταν αυτές που έχουν στη διάθεσή τους αποτυγχάνουν; Πώς οι γυναίκες επεκτείνουν τις ταυτότητές τους ώστε να συμπεριλάβουν όλα τα κομμάτια της ύπαρξής τους;».
Όπως είχε δηλώσει η Χέλερ «Όταν με ρωτούν ποιο είναι το θέμα της ταινίας, λέω, ‘Είναι για τη μητρότητα και την οργή’. Και είτε το καταλαβαίνει κανείς, είτε όχι».
Δεν είναι μια ταινία για το πώς το να γίνεις γονιός καταστρέφει τη ζωή σου. Αλλά αγγίζει βαθιά το πόσο μονότονη μπορεί να είναι η φροντίδα ενός μικρού παιδιού - ειδικά για κάποιον σαν τη Μητέρα, η οποία ήταν μια φιλόδοξη εικαστική καλλιτέχνης πριν αυτή και ο σύζυγός της εγκαταλείψουν μια απροσδιόριστη πόλη για ένα ακόμα πιο ανώνυμο προάστιο. Ως μια γυναίκα της οποίας η προσωπικότητα έχει περιοριστεί εξ ολοκλήρου στο ρόλο που παίζει στη ζωή του γιου της, βρίσκει τον εαυτό της όχι μόνο να βαριέται αλλά και να παραδέρνει- ανίκανη ακόμη και να θυμηθεί μια εποχή που υπήρχε κάτι περισσότερο από την εκπαίδευση στο γιογιό. Η ειρωνεία είναι ότι έκανε αυτή την επιλογή αποφασίζοντας να μην βάλει τον γιο της σε παιδικό σταθμό, επειδή δεν άντεχε στη σκέψη να είναι μακριά του.
Το «Nightbitch» -μια αλληγορία για τις μεταμορφωτικές πτυχές της μητρότητας, αλλά όχι μόνο- ανακοινώθηκε για πρώτη φορά το 2020, πριν από την έκδοση του μυθιστορήματος που κυκλοφόρησε 2021.
Η ταινία, που θα κάνει πρεμιέρα τις επόμενες μέρες Φεστιβάλ του Τορόντο, θα κυκλοφορήσει στους αμερικανικούς κινηματογράφους στις 6 Δεκεμβρίου.
Με πληροφορίες από Indiewire, Vanity Fair