Πεντακόσια χρόνια μετά τον θάνατο του Λεονάρντο ντα Βίντσι, το Μουσείο του Λούβρου εγκαινιάζει στις 24 Οκτωβρίου, την πολυαναμενόμενη έκθεση για το έργο του μεγάλου Δασκάλου της Αναγέννησης.
Συνολικά 162 έργα ζωγραφικής, σκίτσα, σχέδια με κόκκινη κιμωλία, χειρόγραφα, γλυπτά, αντικείμενα τέχνης συγκεντρώθηκαν έπειτα από ένα τιτάνιο έργο 10 ετών.
Μόνο 11 από τους σχεδόν 20 πίνακες που αποδίδονται στον ζωγράφο παρουσιάζονται στην έκθεση. Αλλά κάθε ένας εξ αυτών αναδεικνύεται αριστοτεχνικά από τα έργα που τον περιβάλλουν και συμβάλλουν στην κατανόηση του έργου του.
Μπορεί το Λούβρο να παρουσιάζει λιγότερα έργα από την έτερη μεγάλη έκθεση Ντα Βίντσι που είχε διοργανώσει η National Gallery του Λονδίνου το 2011, ωστόσο, είναι πολύπλευρη: Παρουσιάζει εκτός από τον ζωγράφο, τον Λεονάρντο επιστήμονα, εφευρέτη, μηχανικό, τον πάντα περίεργο παρατηρητή που οραματιζόταν το μέλλον.
Δεν ήταν μόνο η Ιταλία που δέχτηκε να δανείσει στη Γαλλία τον περίφημο «Άνθρωπο του Βιτρούβιου» (τα έργα έχουν δανείσει στο Λούβρο κατ′ αρχάς τα μεγάλα μουσεία, από το Ερμιτάζ μέχρι το Βατικανό), αλλά και διάσημοι ιδιώτες, οι οποίοι συμφώνησαν κατ′ εξαίρεση να αποχωριστούν για λίγο τον πολύτιμο Ντα Βίντσι της συλλογής τους -μεταξύ αυτών η βασίλισσα Ελισάβετ και ο Μπιλ Γκέιτς.
Σημειώνεται ότι, η ηλεκτρονική προπώληση των εισιτηρίων ξεκίνησε πριν από τέσσερις μήνες και έχει προ πολλού ξεπεράσει τα 220.000 εισιτήρια. Μετά την έκθεση για τον Τουταγχαμών στη Λα Βιλέτ του Παρισιού (1,42 εκατ. επισκέπτες), η έκθεση για τον Ντα Βίντσι προαναγγέλλεται ως μια ακόμη εμπορική επιτυχία για το γαλλικό μουσείο.
Η «Μόνα Λίζα», το διασημότερο έργο του Λεονάρντο, αλλά και «σήμα κατατεθέν» του Λούβρου, δεν περιλαμβάνεται στην έκθεση, ωστόσο ο επισκέπτης μπορεί να τη δει στη μόνιμη θέση της, λίγα μέτρα πιο μακριά. Και επιπλέον, να την απολαύσει σε μια μικρή ταινία εικονικής πραγματικότητας που την αποκαθιστά στην πρώτη της λάμψη, χωρίς την πατίνα του χρόνου.
Κι όμως, το πιο σημαντικό απόκτημα της Γαλλίας σε σχέση με τον Ντα Βίντσι, δεν είναι η Μόνα Λίζα, αλλά ένα από τα σημειωματάρια του, το Manuscrit B, το οποίο το Λούβρο δανείστηκε από το Institut de France, με τα απίθανα, εντελώς πρωτοποριακά -πέρα από κάθε φαντασία για την εποχή του- σχέδια του για μηχανές, όπως το ελικόπτερο.