Η Ελλάδα προτρέπει τους ξένους να δουλέψουν από τη χώρα μας

Η πλατφόρμα WORKFROMGREECE.GR αναδεικνύει τις προοπτικές και τα χαρακτηριστικά της χώρας μας
|
Open Image Modal
vb
MARKETING GREECE

Η πανδημία, επέτεινε την είσοδο της ψηφιακής τεχνολογίας στη ζωή μας, σε τέτοιο βαθμό που πολλές, πλέον, εργασίες να γίνονται από απόσταση και όχι από τον φυσικό χώρο εργασίας.

Αυτό το παγκόσμιο φαινόμενο, όλα δείχνουν ότι θα συνεχιστεί και μετά την πανδημία και μάλιστα σε ορισμένες χώρες θεσμοθετείται η εξ αποστάσεως εργασία, ως ισότιμη της δια ζώσης.

Ετσι, πολλοί βρήκαν την ευκαιρία να συνδυάσουν την εργασία με το ταξίδι, επιλέγοντας κάποιον άλλο προορισμό να ζήσουν για ένα μικρό ή μεγαλύτερο διάστημα.

Η Ελλάδα, σε αυτό το νέο πεδίο, αρχίζει και δείχνει τις αρετές της, καθώς υπάρχουν οργανωμένες προσπάθειες από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, αλλά και από τον ιδιωτικό, κυρίως.

Σε μια ενδιαφέρουσα εκδήλωση της Marketing Greece, αναλύθηκε διεξοδικά το θέμα των ψηφιακών νομάδων ή digital nomads, όπως αναφέρονται στη διεθνή ορολογία, και κοινή διαπίστωση ήταν ότι η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να διεκδικήσει μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού των digital nomads και remote workers.

Η Ιωάννα Δρέττα, CEO της Marketing Greece, αναφέρθηκε στον «πρώτο χρόνο παρουσίας του workfromgreece.gr, της πρωτοβουλίας της Marketing Greece, που απευθύνει ανοικτή πρόσκληση στη διεθνή κοινότητα των digital nomads, και καλεί το κοινό στην Ελλάδα για να μετατρέψει  τη ζωή στο γραφείο σε εμπειρία ζωής», σημειώνοντας πως «είναι βασική μας πεποίθηση ότι οι digital nomads μπορούν να αποτελέσουν ένα μοχλό βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, συμβάλλοντας στην άμβλυνση της εποχικότητας, στην ενίσχυση των εσόδων στους προορισμούς, αλλά και στη δημιουργία ενός δικτύου πρεσβευτών για τη χώρα, αφού οι ψηφιακοί νομάδες γνωρίζουν τους προορισμούς εις βάθος και τους αγαπούν». 

O υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας επισήμανε ότι: «Στελέχη μεγάλων διεθνών τουριστικών επιχειρήσεων, μου έχουν μεταφέρει ότι το καλό κλίμα της Ελλάδας βοηθάει πολύ την ψυχολογία, άρα και την απόδοση των εργαζομένων τους. Επίσης οι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας μπορούν να περνούν εδώ τους χειμερινούς μήνες ή ακόμα και να ζήσουν στην Ελλάδα αφού συνταξιοδοτηθούν. Αυτό αποδεικνύεται, άλλωστε, από το ενδιαφέρον που εκδηλώνουν πολλοί Ευρωπαίοι για αγορά κατοικίας σε ηπειρωτικές και νησιωτικές περιοχές της χώρας μας». 

Ο δε υπουργός Επικρατείας, Αρμόδιος για Θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, τόνισε ότι: «Η χώρα έχει το hardware, δηλαδή την τοποθεσία και τους ανθρώπους, και της έλειπε το software, της έλειπαν οι σωστοί κανόνες του παιχνιδιού οι κατάλληλοι θεσμοί, οι ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες, οι επικοινωνιακές υπηρεσίες και όλα αυτά βήμα - βήμα προσπαθούμε να τα προσθέσουμε».

Ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, σημείωσε ότι η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες που ρύθμισε το θέμα των ψηφιακών νομάδων. Όπως εξήγησε, ο σχετικός νόμος προβλέπει ορισμένους περιορισμούς σε σχέση με το εισόδημα και τη σχέση εργασίας των ψηφιακών νομάδων, πρόσθεσε, ωστόσο, ότι «βλέποντας και τον παγκόσμιο ανταγωνισμό, ίσως είναι η στιγμή να κάνουμε πιο ευέλικτη την προσέγγισή μας». Ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε επίσης στις μελλοντικές δράσεις του Υπουργείου Εξωτερικών, ενημερώνοντας ότι, μετά την Digital Nomad Visa, την Student Visa και την Business Visa, θα ακολουθήσει η Medical Visa, ενώ σχεδιάζεται και η αναβάθμιση της ψηφιακής παρουσίας της χώρας μέσω της εύκολης online ενημέρωσης για όλους τους διαθέσιμους τύπους visa.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, μίλησε για την πρώτη ανάλογη διαδικτυακή πλατφόρμα στην Ελλάδα, το Work From Crete. «Το μήνυμά μας ήταν απλό και ξεκάθαρο: Αν πλέον μπορείς να δουλέψεις από οπουδήποτε, δούλεψε από την Κρήτη». 

Ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, επισήμανε ότι: «Αν κάποιος κάνει σήμερα μια βόλτα στην πόλη, θα δει με τα ίδια του τα μάτια την αλλαγή που συμβαίνει. Είναι μια μεγάλη επιβράβευση για την Αθήνα ότι πλέον αποτελεί μία συνειδητή επιλογή, έναν συνειδητό προορισμό για ανθρώπους που έρχονται να μείνουν μόνιμα, διότι εδώ αισθάνονται πάρα πολύ καλά».  Όπως τόνισε, η αύξηση της τουριστικής κίνησης μπορεί να αντιμετωπιστεί με τη διεύρυνση του πεδίου περιήγησης των επισκεπτών στις 129 γειτονιές της πόλης, επισημαίνοντας ότι ήδη υλοποιούνται σημαντικά έργα και εκεί -όπως οι αναπλάσεις στον Λυκαβηττό και στον Λόφο Στρέφη. Πρόσθεσε, πάντως, ότι θα πρέπει να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο του υπερ-κορεσμού της βραχυχρόνιας μίσθωσης σε κάποιες γειτονιές με τον ορισμό ενός ρυθμιστικού πλαισίου για το οποίο θα πρέπει να έχει αρμοδιότητα ο Δήμος Αθηναίων, ενώ γίνεται προσπάθεια προσέλκυσης νέων και με οικογένειες στην πόλη. 

Στην εκδήλωση μίλησαν οι Ιάσων Τσάκωνας, managing director OLIAROS Property Development, Ευγένιος Δενδρινός, Real Estate director ΤΕΜΕΣ, Παναγιώτης Καραμπίνης, managing director Endeavor, Δημήτρης Μανιάτης, CEO Upstream, Νίκος Βέκιος, area general manager (Greece) Selina, Πάνος Καραχάλιος, συνιδρυτής Digital Nomads Thessaly & Central Greece Community, Νέλλη Κουβελάκη, πρόεδρος της Κοιν.Σ.Επ “ΦΑΟΣ” και διευθύντρια του “House by Phaos” και Έφη Πούλη, ιδιοκτήτρια Workhub Chania.  

Καταλήγοντας, οι digital nomads Jerome Bajou, Haz Memon και Imran Alimohammed μοιράστηκαν με το κοινό την προσωπική τους εμπειρία στην Ελλάδα, σημαντικές γνώσεις και πολύτιμο inside info για τα ζητούμενα και τις προτιμήσεις των ψηφιακών νομάδων.