Η ελληνική χαρτοβιομηχανία που θα επενδύσει 46 εκατ.ευρώ

Εκτός από τα 133 άτομα που απασχολεί σήμερα η εταιρία, με τα νέα σχέδια θα δημιουργήσει 50 νέες θέσεις εργασίας.
Open Image Modal

Το 2016, όταν η Intertrade εξαγόρασε το σήμα της Softex από την πολυεθνική Bolton group, υπήρξε «συγκρατημένη αισιοδοξία» τόσο για την τύχη μιας ελληνικής φίρμας που είχε περάσει από τα σαράντα κύματα και κινδύνευε να χαθεί, όσο και για το μέλλον της εγχώριας παραγωγής χαρτικών.

Τέσσερα χρόνια μετά η οικογένεια Ντεληδήμου, ιδιοκτήτες της Intertrade Hellas αφενός επανατοποθέτησε το σήμα στην αγορά και αφετέρου προχωρά σε μια μεγάλης κλίμακας παραγωγική επένδυση, ώστε να δημιουργήσει τις βάσεις της μελλοντικής εξέλιξης. Η συγκεκριμένη επένδυση στη Βοιωτία, ύψους 46 εκατ.ευρώ, είναι μάλιστα η πρώτη του μεταποιητικού κλάδου, που πέρασε την Παρασκευή  από την έγκριση της διυπουργικής επιτροπής και χαρακτηρίζεται στρατηγικού χαρακτήρα. 

Έτσι, μετά από σειρά τουριστικών και real estate έργων, το νέο εργοστάσιο θα ενταχθεί στις πρόνοιες για τις μεγάλες ιδιωτικές επενδύσεις, με φορολογικά οφέλη και κυρίως ταχεία αδειοδότηση. Η νέα μονάδα παραγωγής χαρτιού tissue θα γίνει σε ιδιόκτητο οικόπεδο στα Οινόφυτα Βοιωτίας, όπου θα συμπληρώνεται και από υφιστάμενη μονάδα παραγωγής πρώτης ύλης, δημιουργώντας ένα καθετοποιημένο βιομηχανικό συγκρότημα. Εκτός από τα 133 άτομα που απασχολεί σήμερα η εταιρία, με τα νέα σχέδια θα δημιουργήσει 50 νέες θέσεις εργασίας. 

H  Intertrade Hellas διαθέτει κυρίαρχη θέση στην εγχώρια αγορά, όντας η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγή προϊόντων χάρτου υψηλών προδιαγραφών στην Ελλάδα. Ιδρύθηκε το 1992 με στόχο την πώληση jumbo rolls σε Έλληνες επεξεργαστές. Έπειτα από μια δεκαετία εμπορικής δραστηριότητας, εισήλθε μόλις το 2002 στον τομέα της επεξεργασίας χάρτου, κλάδου που στην Ελλάδα εξυπηρετούσε μόνον η Αθηναϊκή Χαρτοποιία (Softex) – με πολλά ωστόσο προβλήματα- και η Γλάρος, εταιρεία συμφερόντων του ομίλου Σκλαβενίτη. Είναι δεν χαρακτηριστικό, πως ο κύριος όγκος της εγχώριας αγοράς εξυπηρετούνταν μέσω εισαγωγών. 

Το 2016, αφού είχε εδραιώσει τη θέση της στην αγορά με το σήμα Servin και μετά από ένα μεγάλο κύκλο επενδύσεων αποφάσισε να κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα, εξαγοράζοντας το σήμα Softex, μετά την απόφαση του Bolton Group να κλείσει οριστικά την Αθηναϊκή Χαρτοποιία.  Σήμερα, η γκάμα της Intertrade περιλαμβάνει χαρτί υγείας, χαρτοπετσέτες, χαρτί κουζίνας για οικιακή και επαγγελματική χρήση, χαρτομάντηλα τσέπης και χαρτομάντηλα facial. Παραλλήλως, προμηθεύει πολλές από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα με ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα, κατέχοντας μερίδιο που κατ’εκτίμηση κινείται στο 35%-40% της εγχώριας αγοράς προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Πέρα από την Ελλάδα, ωστόσο εξάγει και σε 26 χώρες με περίπου το 20% του κύκλου εργασιών της να προέρχεται από τις διεθνείς πωλήσεις. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα οικονομικά στοιχεία, το  2018 παρουσίασε πωλήσεις 73,6 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 844 χιλ. ευρώ.