Η επόμενη μέρα της J&P Αβαξ, χωρίς το J&P

Επειτα από 17 χρόνια, ο μεγάλος κατασκευαστικός και όχι μόνο, όμιλος, αλλάζεισελίδα.
|
Open Image Modal
AVAX

Του Δημήτρη Μπαλή

Το 2019, σε συνέχεια του 2018, αποτελεί χρονιά αλλαγών στον κατασκευαστικό
κλάδο. Αποχωρήσεις μετόχων και μετακινήσεις σε άλλες εταιρείες, δημιουργούν ένα νέο status στο χώρο, σε μια εποχή, μάλιστα, που δεν υπάρχουν στον ορίζοντα τόσο μεγάλα έργα υποδομής, όπως για παράδειγμα οι αυτοκινητόδρομοι, ο σιδηρόδρομος και το μετρό.

Βέβαια, έργα θα δημοπρατηθούν, όπως η Πατρών – Πύργου, ο ΒΟΑΚ, η επέκταση της Αττικής Οδού και άλλα μικρότερα, κυρίως οδικά δίκτυα, εντούτοις άμεσα, εντός του 2019 δεν φαίνεται υπάρχουν μεγάλες εργολαβίες.

Χθες, ένας από τους σημαντικότερους κατασκευαστικού και όχι μόνο, ομίλους, η «J&P - ABAΞ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΡΓΟΛΗΠΤΙΚΗ - ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ - ΕΜΠΟΡΙΚΗ - ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ - ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ», γύρισε σελίδα και μετονομάστηκε σε ΑΒΑΞ (AVAX), καθώς έφυγαν τα αρχικά των ιδρυτών της J&P Στέλιου Ιωάννου και Γιώργου Παρασκευαΐδη. Η οικογένεια, οι απόγονοι του πρώτου παραμένουν στο σχήμα, αυξάνοντας το ποσοστό της, ενώ οι απόγονοι της οικογένειας του δεύτερου ιδρυτή, δεν υφίσταται στο νέο σχήμα, έχοντας ζητήματα και μεταξύ τους.

Open Image Modal
AVAX

Τώρα, κατά την Έκτακτη Γενική Συνέλευση των Μετόχων, εγκρίθηκε η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 20 εκατ. ευρώ, με τιμή 0,30€ ανά μετοχή. Στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, που θα ολοκληρωθεί μετά την έγκριση από τις αρμόδιες αρχές, έχουν δεσμευτεί ότι θα συμμετέχουν οι οικογένειες Ιωάννου, Μιτζάλη και Κουβαρά, με 13 εκατ. ο πρώτος, 5 οι δύο επόμενοι και τα υπόλοιπα οι μικρότεροι μέτοχοι. Η οικογένεια Οικογένεια θα κατέχει περίπου το 31%, η Investments θα περιοριστεί στο 23-24%, ο Κουβαράς στο 7% και ο Μιτζάλης στο 17%.

Παράλληλα, στο πλαίσιο υιοθέτησης σύγχρονων πρακτικών εταιρικής
διακυβέρνησης, το Διοικητικό Συμβούλιο ανασυγκροτείται, περιλαμβάνοντας πλέον 4 εκτελεστικά μέλη, 1 μη εκτελεστικό και 3 ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη.

Στη νέα, πλέον, AVAX, οι Κατασκευές, οι Παραχωρήσεις και η Ενέργεια,
παραμένουν οι πυλώνες δραστηριότητας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, με
συνολικά πάνω από 3.000 εργαζομένους. Στόχος, βέβαια, είναι να ενισχύσει την παρουσία της στις διεθνείς αγορές και να βρεθεί, παράλληλα, μέσα στα μεγάλα έργα της χώρας μας.

Επίσης, η εταιρεία εγγυάται την ολοκλήρωση του ανεκτέλεστου των
κατασκευαστικών έργων που έχει ήδη αναλάβει, ύψους περίπου 1,2 δισ. ευρώ,
περιμένοντας έσοδα ύψους 400 εκατ. ευρώ εντός του 2019. Ωστόσο, έχει να
εξοφλήσει το ποσό που απέμεινε από το πρόστιμο των 18,3 εκατ. ευρώ, που επιβλήθηκε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, για το θέμα των προσυνεννοήσεων μεταξύ των κατασκευαστικών εταιρειών.

Σε διεθνές επίπεδο, η εταιρεία θα αναλάβει την κατασκευή ενός μεγάλου οδικού δικτύου στην Κροατία, στο Ιράκ ξεχωρίζει η κατασκευή εργοστασίου παραγωγής ρεύματος 1500MW, ενώ στο Κατάρ βρίσκονται σε εξέλιξη έργα οδοποιίας αλλά και η κατασκευή του Qatar Foundation Stadium, που θα φιλοξενήσει το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου 2022 (έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 56%).

Στην Κύπρο, η AVAX θα παραμείνει και μετά την ολοκλήρωση του σύγχρονου Κέντρου Πληροφόρησης - Βιβλιοθήκης «Στέλιος Ιωάννου», θα αποπερατώσει την επέκταση της Μαρίνας Λεμεσού, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Απρίλιο του 2020, ενώ πρόσφατα οριστικοποιήθηκε η κοινοπρακτική ανάληψη σύμβασης για την κατασκευή του City of Dreams Mediterranean, ενός ολοκληρωμένου θέρετρου με Καζίνο στη Λεμεσό, στο οποίο συμμετέχει με 60%, συνολικού προϋπολογισμού 270 εκατ. ευρώ.

Open Image Modal
AVAX

Τώρα, στην Ελλάδα, βασικό άξονας της AVAX είναι η συμμετοχή σε σημαντικά
έργα υποδομών, όπως η επέκταση της Γραμμής 3 του Mετρό, συνολικού
προϋπολογισμού 467 εκατ. ευρώ, για την οποία η εταιρεία θα παραδώσει τον Ιούνιο 3 νέους σταθμούς. Επιπλέον, πρόσφατα η εταιρεία ανέλαβε μέσω ΣΔΙΤ το έργο διαχείρισης απορριμμάτων στην Ηλεία, ως μέρος της κοινοπραξίας «Μεσόγειος - AVAX - ΑΑΓΗΣ».

Εξάλλου, η AVAX έχει καταθέσει προσφορά για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό, ως μέρος της κοινοπραξίας με τις εταιρείες Ghella και Alstom Transport, ενώ έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την ανάληψη έργων, όπως τα δύο τμήματα του Αυτοκινητόδρομου του Βόρειου Άξονα της Κρήτης, με παραχώρηση και ΣΔΙΤ, τον αγωγό Φυσικού Αερίου διασύνδεσης Ελλάδας – Βουλγαρίας, όπου έχει προεπιλεγεί καθώς και τα χερσαία τμήματα του αγωγού Φυσικού Αερίου «Ποσειδών».

Πάντως, δεν πρέπει να ξεχνάμε τη δυναμική παρουσίαση της AVAX στην Ενέργεια, όπου με την με την 100% θυγατρική της Volterra, κατέχει μερίδιο που ξεπερνά το 1,5% της συνολικής κατανάλωσης, με εκτιμώμενο κύκλο εργασιών για το 2018 τα 86 εκ. ευρώ και χαρτοφυλάκιο συνολικής ισχύος 330 MW σε διάφορα στάδια ανάπτυξης. Στόχος είναι να επενδύσει ακόμα περισσότερο στην ενέργεια μέσω της δραστηριοποίησης της στην ανάπτυξη έργων και παραγωγής ενέργειας, καθώς και στην εμπορία ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου. Η Volterra συγκαταλέγεται στους πρωταγωνιστές του κλάδου, με εκτιμώμενο κύκλο εργασιών για το 2018 τα 86 εκ. ευρώ και χαρτοφυλάκιο συνολικής ισχύος 330 MW σε διάφορα στάδια ανάπτυξης, ενώ στην εγχώρια αγορά λιανικής πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας κατέχει μερίδιο που ξεπερνά το 1,5% της συνολικής κατανάλωσης.