Η Φινλανδία είναι ο πιο βιώσιμος προορισμός της Ευρώπης για αγορές

Και οι άλλες χώρες που είναι πιο προσιτές για τους καταναλωτές.
Open Image Modal
Λίμνη Syvajarvi, Hyrynsalmi, Finland
Václav Sonnek / EyeEm via Getty Images

Σέμφωνα με νέα έρευνα, η Φινλανδία είναι ο πιο βιώσιμος προορισμός της Ευρώπης για τους καταναλωτές. Η χώρα της Βόρειας Ευρώπης κατατάσσεται στην υψηλότερη θέση από όλα τα κράτη -μέλη του ΟΗΕ σε Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης, με βαθμολογία 86,51 στα 100.

Έρευνα από την πλατφόρμα συλλογής πόρων και εκπτωτικών κωδικών Savoo μέτρησε το ποσοστό ανακύκλωσης της χώρας, το αποτύπωμα κατανάλωσης, τα κατά κεφαλήν απόβλητα και τον αριθμό των υπαίθριων αγορών και των παλαιοπωλείων. Ενώ το καταναλωτικό της αποτύπωμα μειώθηκε κατά 20% μεταξύ 2010 και 2020, η Ιταλία, η Σουηδία και η Ελλάδα είχαν μεγαλύτερη μείωση. Συγκεκριμένα η Ελλάδα κατέγραψε μείωση 20,75%, η Σουηδία 21,99% και η Ιταλία 26.03%.

Η Δανία κατατάσσεται δεύτερη, έχοντας μειώσει το καταναλωτικό της αποτύπωμα κατά 14,26% μεταξύ 2010 και 2020 και έχει βαθμολογία 85,63 στα 100 στην Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης. Το 2020, περισσότερα από τα μισά (53,9%) των απορριμμάτων της Δανίας ανακυκλώθηκαν. Τα κλωστοϋφαντουργικά απόβλητα είναι επίσης σχετικά χαμηλά σε σύγκριση με άλλες χώρες, παράγει 18.134 τόνους κάθε χρόνο.

Όσον αφορά τις υπαίθριες αγορές και τα καταστήματα με αντίκες, το σκηνικό στη Δανία είναι ελαφρώς καλύτερο από τη Φινλανδία, με 89 τέτοιου είδους καταστήματα σε σύγκριση με τα 53 της Φινλανδίας.

Η Σλοβενία, η Αυστρία και η Σουηδία συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα, με το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ολλανδία, το Βέλγιο, την Ισπανία και τη Γερμανία να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα. Στην έκτη θέση βρίσκεται το Ηνωμένο Βασίλειο και παρά το γεγονός ότι δεν έχει την υψηλότερη βαθμολογία στην Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης, έχει τις περισσότερες υπαίθριες αγορές και καταστήματα με αντίκες κατά κεφαλήν, 1.300 σε πληθυσμών 68 εκατομμυρίων κατοίκων.

Η Μάλτα έχει το χαμηλότερο ποσοστό ανακύκλωσης με μόλις 10,5% των συνολικών απορριμμάτων της να εξοικονομούνται από τους χώρους υγειονομικής ταφής το 2020 και βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με τους λιγότερο βιώσιμους καταναλωτές της Ευρώπης.

Η Savoo προτείνει στους αγοραστές την επόμενη φορά που θα δουν ένα ρούχο που ανυπομονούν να προσθέσουν στο καλάθι τους, να σκεφτούν αν θα το φορούσαν τουλάχιστον 30 φορές πριν το πετάξουν. Αυτό είναι ένα εξαιρετικό τεστ για να βεβαιωθούν ότι σκέφτονται συνειδητά για τα απορρίμματα κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, ενώ βοηθούνται να αξιοποιούν στο έπακρο τα χρήματά τους, αναφέρει.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ