Είναι από τα λίγα αυτοκίνητα που έχουν συνδέσει το όνομά τους με τις υψηλές επιδόσεις. Το Honda Civic Type R γιορτάζει 25 χρόνια πορείας, τα μισά από όσα έχει στην παραγωγή το ίδιο το Civic.
Για πάνω από έξι γενιές, το Civic Type R έχει εξελιχθεί για να προσφέρει ξεχωριστές συγκινήσεις σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα τοποθετημένο μπροστά και μετάδοση κίνησης στους μπροστινούς τροχούς. Κι όλα αυτά σε ένα καθημερινό αυτοκίνητο για οδήγηση ακόμα και σε πίστα.
EK9 (1997-2000): Ένα προσιτό Type R για όλους
Το λογότυπο R παρατηρήθηκε για πρώτη φορά στο Honda NSX Type R του 1992, το οποίο ανέβασε τον πήχη στην απόδοση, αλλά ήταν διαθέσιμο μόνο σε εξαιρετικά περιορισμένο αριθμό. Η εφαρμογή της φιλοσοφίας Type R στο Civic, ακολούθησε παρόμοια μηχανική λογική στο Integra και στο NSX. Το EK9 προσφέρθηκε μόνο στην ιαπωνική αγορά και είχε προδιαγραφές υψηλής ποιότητας, συμπεριλαμβανομένου ενός χειροποίητου κινητήρα DOHC VTEC 1,6 λίτρων που παρήγαγε τους εντυπωσιακούς 116 ίππους ανά λίτρο, ενώ το ελαφρύ αμάξωμα συγκολλημένο με ραφή, συνέβαλε σε μικρό βάρος οχήματος (1050 κιλά). Μάλιστα, σε συνδυασμό με το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD), και τα μοναδικά εξαρτήματα ανάρτησης, μεταμόρφωσαν πλήρως την οδηγική εμπειρία.
EP3 (2001 – 2005) Μια ευρωπαϊκή αντίληψη για το Type R
Ως αποτέλεσμα της επιτυχίας του αυτοκινήτου πρώτης γενιάς, η δεύτερη γενιά Type R προσφέρθηκε σε όλη την Ευρώπη, καθώς κατασκευάστηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το νέο αυτοκίνητο παρουσίασε έναν ολοκαίνουργιο και πλέον εμβληματικό κινητήρα της σειράς DOHC i-VTEC «K» 2,0 λίτρων που επαναπροσδιόρισε τι θα μπορούσε να κάνει ένας δίλιτρος, ατμοσφαιρικός κινητήρας. Επίσης διέθετε αναβαθμισμένα φρένα, ακριβές κιβώτιο έξι ταχυτήτων με κοντές σχέσεις και αμάξωμα που έκανε εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής για να αυξήσει την ακαμψία στρέψης κατά 80% σε σχέση με το EK9. Ανάρτηση με γόνατα εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω, σε συνδυασμό με νέο ηλεκτρικό τιμόνι (EPS) και μεταβλητή σχέση μετάδοσης (VGR), χάρισαν εξαιρετική αίσθηση οδήγησης.
FN2/ FD2 (2007-2011) Τύπος R με δύο εκδόσεις
Η τρίτη γενιά Civic Type R ήταν μοναδική, διότι η ευρωπαϊκή έκδοση ξεχώριζε πολύ από την ιαπωνική. Το ευρωπαϊκό hatchback FN2, διατήρησε τον καταξιωμένο κινητήρα 2,0 λίτρων, αλλά εισήγαγε ένα νέο πλαίσιο που μετακινούσε το ρεζερβουάρ καυσίμου κάτω από τα μπροστινά καθίσματα για να βελτιώσει τον εσωτερικό χώρο και την ευελιξία. Αντίθετα, στην Ιαπωνία διατέθηκε η έκδοση FD2, με πρόσθετα στοιχεία, όπως ένας ισχυρότερος κινητήρας K20A, διαφορικό ελικοειδές LSD και ισχυρά φρένα Brembo. Το αυξημένο βάρος αντισταθμίστηκε με την εκτεταμένη χρήση δομικών συγκολλητικών και αλουμινίου τόσο στο πλαίσιο όσο και στα πάνελ.
FK2 (2015-2017) Παρουσιάζοντας το VTEC TurboA
Καθώς οι προσδοκίες της αγοράς άλλαξαν, η κίνηση προς την υπερσυμπίεση ήταν αναπόφευκτη. Οι μηχανικοί της Honda εργάστηκαν σχολαστικά για να αναπτύξουν τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2,0 λίτρων K20C1 που πρόσφερε εκρηκτική απόδοση χάρη στους 310 ίππους. Για να ελέγξει καλύτερα αυτή τη σημαντική αύξηση της ισχύος, η Honda παρουσίασε την ανάρτηση με γόνατο διπλού άξονα σε συνδυασμό με ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για να αντιμετωπίσει τη ροπή που συναντάται σε αυτοκίνητα υψηλής απόδοσης με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Το Civic Type-R του 2015 επιτάχυνε στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,7 δευτερόλεπτα και ήταν εξοπλισμένο με μπροστινούς δίσκους μεγάλης διαμέτρου (351 χλστ.) που αποτελούσαν μέρος του συστήματος πέδησης Brembo υψηλής απόδοσης. Το FK2 αποδείχθηκε μια τρομερή βάση για ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, κερδίζοντας αρκετούς τίτλους TCR Touring Car σε όλο τον κόσμο.
FK8 (2017-2022) Το Ultimate Sports hatchback
Φθάνοντας στο 2017, το FK8 ήταν η απόλυτη εξέλιξη του Civic Type R. Το νέο αυτοκίνητο απέκτησε μια σειρά από νέα μηχανικά χαρακτηριστικά, όπως προσαρμοζόμενους αποσβεστήρες και περαιτέρω αναθεωρήσεις στον κινητήρα K20C1 για να αυξήσει την ισχύ στους 320 ίππους. Το μοντέλο εισήγαγε επίσης αρνητική άντωση (downforce) στην εξίσωση για ακόμη πιο έντονη κίνηση, ενώ το εξωτερικό αεροδυναμικό πακέτο συνδυάστηκε με ένα προηγμένο, σχεδόν επίπεδο δάπεδο, για να συμβάλει ενεργά στην αρνητική άντωση. Το μοντέλο έκανε επίσης το ντεμπούτο του στις Ηνωμένες Πολιτείες, που ηγείται των παγκόσμιων πωλήσεων του αυτοκινήτου.
FL5 (2022-) Το Ultimate Sports 2.0
Κυκλοφορώντας αργότερα μέσα στο 2022, το αυτοκίνητο νέας γενιάς εξελίσσεται περαιτέρω, ωριμάζει και βελτιώνει τις τεχνολογίες που έχουν αναπτυχθεί σε πολλές γενιές. Οι σταδιακές αναθεωρήσεις έχουν ως αποτέλεσμα να γίνει το πιο γρήγορο, πιο ανταποδοτικό και εθιστικό Civic Type R που κατασκευάστηκε ποτέ. Ήδη είναι κάτοχος του ρεκόρ γύρου της Suzuka.