Η Hyundai πέτυχε στο ΕΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ το πρώτο 1-2-3 στην ιστορία της

Θρίαμβος της κορεατικής μάρκας, η οποία διέλυσε τον ανταγωνισμό σε έναν ιδιαίτερα απαιτητικό αγώνα
Open Image Modal
.
ΕΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ

Το πρώτο χατ-τρικ στην ιστορία της σημείωσε η Hyundai στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και μάλιστα το πέτυχε στον δικό μας αγώνα, στο ΕΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ, κάτι που θα χαραχθεί στην ιστορία και θα δούμε αν στο μέλλον μπορέσει κάποια άλλη ομάδα να το καταφέρει.

Open Image Modal
.
ΕΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ

Για να διασφαλίσει αυτό το επίτευγμα, οι επικεφαλής της Hyundai, μια ειδική διαδρομή πριν το φινάλε του αγώνα, έδωσαν εντολή στους οδηγούς της, Νεβίλ, Τάνακ και Σόρντο, να διατηρήσουν τις θέσεις τους. Αυτό σήμαινε ότι ο Νεβίλ θα έπρεπε στα 17 χιλιόμετρα που απέμεναν, να κάνει έναν… περίπατο, ώστε να μη διακινδυνεύει με κάποιο κλατάρισμα ή άλλη ζημιά στο Hyundai i20 Rally1 Hybrid, και από την άλλη, ο Τάνακ, που ήταν δεύτερος, υπολειπόμενος 29 δευτ. του Νεβίλ, να μην πάει φουλ γκάζι προσπαθώντας να καλύψει τη διαφορά, με ανάλογους κινδύνους εγκατάλειψης. Ο τρίτος της κατάταξης, ο Σόρντο, ούτε μπορούσε να απειλήσει για κάτι παραπάνω, όντας πάνω από ενάμιση λεπτό πίσω από τον Νεβίλ, αλλά ούτε και απειλούταν από τον τέταρτο Λουμπέ, που ήταν σχεδόν δύο λεπτά πίσω του.

Open Image Modal
.
ΕΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ

Φθάσαμε, λοιπόν, σε ένα μεγαλοπρεπές αποτέλεσμα για τη Hyundai, η οποία ήταν σαρωτική τόσο το Σάββατο, τρίτη μέρα του αγώνα, όσο και την Κυριακή στο φινάλε, κερδίζοντας και τις 9 ειδικές διαδρομές των δύο ημερών, με τους Νεβίλ και Τάνακ να κερδίζουν από 4 ειδικές διαδρομές και τον Σόρντο μία. Βέβαια, η Hyundai είχε και μια ακόμα κερδισμένη ειδική διαδρομή, με τον Νεβίλ στην υπερειδική του ΟΑΚΑ, που άνοιξε τον αγώνα, μπροστά σε περίπου 65.000 θεατές.

Αυτό ήρθε ως συνέχεια μιας εντυπωσιακής απόδοσης που είχε η Ford τη δεύτερη μέρα, κυρίως με τον γερόλυκο Λεμπ των 9 παγκόσμιων τίτλων, αλλά και τον 25χρονο Λουμπέ, ο οποίος έδειξε ιδιαίτερο ταλέντο και μάλιστα τερμάτισε 4ος στον αγώνα. Ο Λεμπ ήταν ταχύτερος όλων σε 4 ε.δ., αλλά εγκατέλειψε το Σάββατο, και ο Λουμπέ σε ακόμα 2 ε.δ., αμφότεροι στα μπάκετ των υβριδικών Puma WRC Rally1.

Η Toyota το μόνο που κατάφερε ήταν να πάρει μια 5η θέση με τον Κατσούτα στο υβριδικό Yaris, καθώς ο επικεφαλής του πρωταθλήματος και κατά 99% πρωταθλητής του 2022, Κάλε Ροβάνπερα, ύστερα από πολλά προβλήματα από την αρχή, έμεινε στη 15 θέση. Το μόνο που κατάφερε ο νεαρός Φινλανδός, ήταν να πάρει 4 βαθμούς από τους έξτρα πόντους που δίνει η power stage στο φινάλε του αγώνα, κάνοντας τον δεύτερο χρόνο πίσω από τον Τάνακ. Οι άλλοι δύο οδηγοί της Toyota, ο Λάπι ύστερα από εγκατάλειψη ξαναμπήκε στον αγώνα (20ος), ενώ ο Εβανς εγκατέλειψε οριστικά.

Open Image Modal
.
ΕΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ

Πρώτος Ελληνας και 16ος γενικής κατάταξης ο Λάμπρος Αθανασούλας, ο οποίος παρά τις ενοχλήσεις από έναν πρόσφατο τραυματισμό του, έδειξε σθένος με το Hyundai i20N WRC2.

Η σκληρότητα του ΕΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ ήταν τέτοια, που ανάγκασε να εγκαταλείψουν οριστικά τον αγώνα 17 πληρώματα, καθώς ενδιάμεσα είχαν εγκαταλείψει πολλά περισσότερα, αλλά μπήκαν ξανά στον αγώνα έπειτα από σέρβις και με ποινή χρόνου.

Τελικά, από τα 70 πληρώματα που πήραν εκκίνηση την Πέμπτη στο ΟΑΚΑ, 53 είδαν την καρό σημαία του τερματισμού στη Λαμία.

 

Open Image Modal
.
ΕΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι θεατές έκαναν το καθήκον τους, παρακολουθώντας τον αγώνα από ασφαλείς θέσεις.

Στη βαθμολογία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, ο Ροβάνπερα έχει 207 βαθμούς, ο Τάνακ 154 και ο Νεβίλ 131. Μαθηματικά οι δύο τελευταίοι ελπίζουν στο θαύμα, όμως τέτοια φαινόμενα είναι περιορισμένα στις μέρες μας και στους τρεις αγώνες που απομένουν, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, ο Ροβάνπερα θα πάρει 37 βαθμούς που χρειάζεται, εφόσον ο δεύτερος Τάνακ, πετύχει το απόλυτο, δηλαδή τερματίσει πρώτος και στους τρεις αγώνες και πάρει και στις τρεις power stage των αγώνων αυτών, επίσης τις πρώτες θέσεις, κάτι εξαιρετικά απίθανο.

Επόμενο ράλι στη Νέα Ζηλανδία, στις 29 Σεπτεμβρίου.