Η Ιταλία επικύρωσε επίσημα τη στήριξή της προς το κινεζικό πρόγραμμα υποδομών «Belt and Road» της Κίνας – τον αποκαλούμενο «νέο Δρόμο του Μεταξιού»- και έγινε έτσι η πρώτη χώρα του G7 που το κάνει αυτό, με τη Ρώμη να αψηφά τους σχετικούς προβληματισμούς μεταξύ των δυτικών συμμάχων της, στο πλαίσιο των προσπαθειών για την ανάκαμψη της ιταλικής οικονομίας.
Η τελετή κατά την οποία έπεσαν οι υπογραφές ήταν το αποκορύφωμα του τριήμερου ταξιδιού του Κινέζου προέδρου Σι Τζινπίνγκ στην Ιταλία, που ενίσχυσε τους δεσμούς μεταξύ των δύο χωρών, καθώς οι ΗΠΑ βρίσκονται σε εμπορικό πόλεμο με τη Λαϊκή Δημοκρατία.
Η πρωτοβουλία Belt and Road (BRI) έχει στόχο να επεκτείνει την οικονομική και πολιτική εμβέλεια του Πεκίνου. Ωστόσο, οι επικριτές της κάνουν λόγο για έναν «Δούρειο Ίππο» που θα επιτρέψει στην Κίνα να πάρει τον έλεγχο κρίσιμων τεχνολογιών και υποδομών.
Η ιταλική κυβέρνηση, η οποία επιδιώκει να ενθαρρύνει τις εξαγωγές και τις επενδύσεις, καθώς η οικονομία βρίσκεται σε ύφεση, έχει υποβαθμίσει αυτές τις ανησυχίες και υποδέχτηκε τον Σι με τιμές που αντιστοιχούν στους στενότερους συμμάχους της.
Ο αντιπρόεδρος της ιταλικής κυβέρνησης, Λουΐτζι ΝτιΜάιο, είπε πως υπεγράφησαν συμφωνίες ύψους 2,5 δισ. ευρώ κατά την επίσκεψη του Σι Τζινπίνγκ στη Ρώμη, προσθέτοντας πως η αξία των συμβολαίων θα μπορούσε να φτάσει τα 20 δισ. Ο ΝτιΜάιο, που υπέγραψε το μνημόνιο κατανόησης σχετικά με το Belt and Road με τον Χε Λιφένγκ, πρόεδρο της Επιτροπής Εθνικής Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων, δήλωσε επίσης σε δημοσιογράφους πως ότι η κυβέρνηση παραμένει πιστή στους δυτικούς της εταίρους, αλλά πρέπει να βάλει «πρώτη την Ιταλία».
(με πληροφορίες από Reuters)