Η Ιταλία φτιάχνει τη μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα στον κόσμο

Θα έχει μήκος 3,2 χιλιόμετρα και θα ενώνει την ηπειρωτική Ιταλία με τη Σικελία - Την οραματίστηκαν οι Ρωμαίοι και θέλει να την φτιάξει η Μελόνι.
|
Open Image Modal
via Associated Press

Η Ιταλία έπαιζε εδώ και αιώνες με την ιδέα της κατασκευής μιας κρεμαστής γέφυρας που θα ένωνε την ηπειρωτική χώρα με τη Σικελία.

Ένα εξαιρετικά φιλόδοξο έργο που παρότι έχει συζητηθεί έντονα παρέμενε στα συρτάρια για πολλές δεκαετίες πριν απορριφθεί «οριστικά» το 2013.

Η νέα δεξιά κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι ωστόσο, επαναφέρει το σχέδιο για την χρηματοδότηση του οποίου ανακοίνωσε ότι θα απευθυνθεί στην ΕΕ ζητώντας ένα γενναίο χρηματοδοτικό πρόγραμμα πολλών δισ ευρώ.

Εάν η γέφυρα από την Μεσήνα κατασκευαστεί, θα είναι η μεγαλύτερη κρεμαστεί γέφυρα στον κόσμο καθώς το μήκος της θα είναι 3,2 χιλιόμετρα όταν η γέφυρα του Ρίου Αντίρριου είναι στα 2.880 μέτρα.

Από τους Ρωμαίους στη ... Μελόνι

Οι πρώτοι που θέλησαν να ενώσουν το νότο της Ιταλίας με τη Σικελία ήταν οι Ρωμαίοι οι οποίοι σύμφωνα με ορισμένους ιστορικούς, είχαν κατασκευάσει μια γέφυρα από βαρέλια και βάρκες.

Ο δικτάτορας Μπενίτο Μουσολίνι αναβίωσε το όνειρο της σύνδεσης της Σικελίας με την ηπειρωτική χώρα, ωστόσο το έργο έμεινε στα χαρτιά.

Όταν ο Σίλβιο Μπερλουσκόνι επανήλθε στην εξουσία στις αρχές της δεκαετίας του 2000, κέρδισε μια χρηματοδότηση από τις Βρυξέλλες και το 2009, η σύμβαση για την κατασκευή ανατέθηκε στην Εταιρεία «Στενών Μεσσήνης». 

Open Image Modal
Edoardo Fornaciari via Getty Images

Μάλιστα σε Tweet του ο Μπερλουσκόνι αναφέρει ότι «η γέφυρα πάνω από το Στενό της Μεσσήνης ξεκινά ξανά. Είναι ένα έργο, που αντιπροσωπεύει την ιδέα του μέλλοντος που είχαμε πάντα.

Ήδη πριν από 20 χρόνια με την κυβέρνησή μου είχαμε έτοιμο ένα στρατηγικό έργο που θα είχε πραγματοποιηθεί εαν η αριστερά δεν είχε παρέμβει με την πολιτική του ΟΧΙ.
Αυτή τη φορά δεν θα μας σταματήσουν. Θα είναι μια γέφυρα που θα συνδέει τη Σικελία όχι μόνο με την Καλαβρία, αλλά και με την Ιταλία και ολόκληρη την Ευρώπη.

Η νέα σύνδεση θα θέσει σε κίνηση τη σικελική οικονομία και θα εγγυηθεί πάνω από εκατό χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας, ενώ η Σικελία θα μπορέσει να γίνει διεθνής μεταφορικός κόμβος στη Μεσόγειο». 

Τα ναυάγιο του έργου το 2013

Η συμφωνία προέβλεπε την σιδηροδρομική και οδική σύνδεση της Μεσσήνης στην Σικελία με την περιοχή της Καλαβρίας στην ηπειρωτική χώρα.

Όμως τα σχέδια ναυάγησαν για μια ακόμη φορά καθώς το 2013, ο πρώην πρωθυπουργός Μάριο Μόντι έκλεισε την κατασκευαστική εταιρεία σε μια σειρά περικοπών λιτότητας απορρίπτοντας τα σχέδια για την κατασκευή της.

Η κατασκευή της γέφυρας δημιούργησε μέσα στα χρόνια που μεσολάβησαν δύο στρατόπεδα.

Αυτούς που θεωρούσαν ότι η σύνδεση θα βοηθήσει στην τόνωση της στάσιμης οικονομίας της Σικελίας, μειώνοντας το χάσμα μεταξύ του πλούσιου βορρά και του φτωχότερου νότου, κι αυτοί που πιστεύουν ότι θα σπαταληθεί κρατικός πλούτος και θα επωφεληθεί η μαφία που λυμαίνεται την περιοχή.

Επιπλέον, η γιγάντια γέφυρα είναι ένα επικίνδυνο εγχείρημα σε μια ενεργή σεισμική ζώνη.

Πότε θα κατασκευαστεί η γέφυρα 

Στον πρώτο προϋπολογισμό που κατέθεσε στη Βουλή, μετά την ανάληψη των καθηκόντων της η Μελόνι, άνοιξε και πάλι την εταιρεία που είχε αναλάβει την κατασκευή της κρεμαστής γέφυρας στο Στενό της Μεσσήνης.

Έχοντας την στήριξη και του Ματέο Σαλβίνι, της Λέγκας, ο οποίος είναι ο υπουργός υποδομών της Ιταλίας η Μελόνι ανακοίνωσε ότι θα απευθυνθεί στην ΕΕ για να καλύψει μέρος του υπέρογκου κόστους κατασκευής της γέφυρας, που εκτιμάται σε αρκετά δισ ευρώ, ενώ θα χρειαστούν τουλάχιστον πέντε χρόνια για την ολοκλήρωσή του.

Μέχρι σήμερα, όσοι θέλουν να επισκεφθούν τη Σικελία επιλέγουν αεροπλάνο, πλοίο ή τρένο που μεταφέρεται με πλοίο από την ηπειρωτική Ιταλία.

Πληροφορίες από Bloomberg, euronews