Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε σήμερα επένδυση άνω των 10 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Συνοχής για την ανακαίνιση 14 συρμών τμήματος του μετρό της Αθήνας, συγκεκριμένα της γραμμής 1 που εκτείνεται από την περιοχή του Πειραιά έως την Κηφισιά.
Η επένδυση δίνει το έναυσμα για το πρώτο έργο ”κυκλικής οικονομίας” στην Αθήνα, δίνοντας νέα ζωή σε πεπαλαιωμένους συρμούς και εξασφαλίζοντας την ανακύκλωση των υφιστάμενων υλικών, ενώ παράλληλα παρέχει στους πολίτες της περιοχής πιο αξιόπιστες δημόσιες μεταφορές και επενδύει στην πράσινη κινητικότητα στην πόλη, αναφέρει η Κομισιόν .
Εκτιμάται ότι ο εκσυγχρονισμός θα παρατείνει τη διάρκεια ζωής των τρένων κατά περίπου 25 χρόνια. Σύμφωνα με τη Κομισιόν η υψηλότερη άνεση και η βελτιωμένη αξιοπιστία θα καταστήσουν τα τρένα πιο ελκυστικά για τους επιβάτες, εξασφαλίζοντας ότι περισσότεροι άνθρωποι θα εγκαταλείψουν το αυτοκίνητο για το μετρό, γεγονός που θα τους εξοικονομήσει χρόνο και χρήμα.
Επιπλέον το έργο θα αποφέρει πολλά περιβαλλοντικά οφέλη και εξοικονόμηση ενέργειας: Η Αθήνα μπορεί να προσβλέπει σε λιγότερη ατμοσφαιρική ρύπανση και χαμηλότερα επίπεδα θορύβου χάρη στα εκσυγχρονισμένα τρένα, ενώ η αναβάθμιση δύο υποσταθμών έλξης με ανάκτηση ενέργειας καθώς και η εγκατάσταση ενός συστήματος ανάκτησης ενέργειας από την ηλεκτρική πέδηση θα μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας κατά 15%.
Αυτή η πρώτη υιοθέτηση της περιόδου χρηματοδότησης 2014-2020 ανοίγει το δρόμο για περαιτέρω επενδύσεις από την περίοδο χρηματοδότησης 2021-2027, πράγμα που σημαίνει ότι η συνολική επένδυση για το έργο αυτό θα ανέλθει σε περισσότερα από 94 εκατ. ευρώ σημειώνει η Κομισιόν στην ανακοίνωσή της και προσθέτει ότι η στήριξη αυτή συμπληρώνει άλλες συνεισφορές της Πολιτικής Συνοχής για την αναβάθμιση της γραμμής του μετρό της Αθήνας: τον Οκτώβριο του 2022 εγκαινιάστηκε η επέκταση της γραμμής 3 του μετρό προς το λιμάνι του Πειραιά, έχοντας λάβει χρηματοδοτική στήριξη ύψους 470 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Συνοχής.