Η εβδομάδα μόδας του Παρισιού είναι αναμφισβήτητα η πιο σημαντική. Στη γαλλική πρωτεύουσα δίνουν ραντεβού κάθε σεζόν διάσημα ονόματα της υψηλής ραπτικής, αλλά και ανεξάρτητοι σχεδιαστές που επιλέγουν την πόλη του φωτός για να πρωτοπαρουσιάσουν τις δημιουργίες τους. Συγκριτικά με τις άλλες εβδομάδες μόδας, που πραγματοποιήθηκαν τον Σεπτέμβριο, του Παρισιού ήταν η μεγαλύτερη όχι μόνο σε επισκεψιμότητα αλλά και σε συμμετοχή δημιουργών. Οι καλύτεροι Ιάπωνες σχεδιαστές παρουσίασαν τις κολεξιόν τους κάνοντας δυνατές συστάσεις με το ευρωπαϊκό κοινό, ενώ ονόματα νεανικής μόδας μπήκαν στο προσκήνιο αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις. Brands ένδυσης όπως Vaquera, All-In, Duran Lantink, Hodakova, Torisheju και Fidan Novruzova έδωσαν το δικό τους στίγμα στον κόσμο της μόδας που φαίνεται ότι αρχίζει να ανακάμπτει.
Αν και τις περασμένες σεζόν υπήρχε μια κατατονική - θα έλεγε κανείς – διάθεση από τους περισσότερους σχεδιαστές σε ό,τι αφορά τις τολμηρές και πρωτοποριακές ιδέες, βλέπουμε ότι αυτό αρχίζει να αλλάζει. Διαφορετικές ιδέες, πρωτότυπα σχέδια και ευφάνταστοι συνδυασμοί δείχνουν ότι η μόδα βρίσκει τον παλιό καλό της ρυθμό.
Χαρούμενα σχέδια, σουρεαλιστικά κομμάτια, εντυπωσιακά κοψίματα, μποέμιαν επιρροές, φουτουριστικά σύνολα, δημιουργίες εμπνευσμένες από την αρχαία μυθολογία και το ανδρόγυνο σε χαλαρή γραμμή είναι τα στοιχεία που ξεχώρισαν στις επιδείξεις και αναμένεται να επηρεάσουν τις τάσεις της άνοιξης.
Άντονι Βακαρέλο για τον οίκο Saint Laurent
Το γυναικείο ανδρόγυνο στυλ , το οποίο καθιερώθηκε από τον μοναδικό Ιβ Σεν Λοράν δεν θα μπορούσε να μην παρουσιαστεί ξανά από τον οίκο που ο ίδιος δημιούργησε. Ο Άντονι Βακαρέλο, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Saint Laurent επαναπροσδιορίζει το ανδρόγυνο γυναικείο κοστούμι, δημιουργώντας γραμμές πιο χαλαρές και πιο άνετες. Ο ίδιος το παρουσίασε σαν τη σύγχρονη εικόνα του παλιού ανδρόγυνου. Ο Βακαρέλο αν και έδειξε πολλά κοστούμια δεν περιόρισε τη συλλογή μόνο στο ανδρόγυνο στυλ. Αντιθέτως, εμπλούτισε την κολεξιόν με έντονα χαρούμενα σχέδια που βρήκαν εφαρμογή σε μεταξωτά μαντήλια, πουκάμισα και στενές φούστες. Μάλιστα συνδύασε εντυπωσιακά πάτερν μεταξύ τους, δημιουργώντας ευχάριστα αναπάντεχους συνδυασμούς.
Dries Van Noten
Ευχάριστη έκπληξη ήταν η συλλογή Dries Van Noten, η οποία αποτελεί το συνολικό αποτέλεσμα όλης της δημιουργικής ομάδας του οίκου. Στην επίδειξη παρουσιάστηκαν εξήντα σύνολα, κάποια σύγχρονα και με μοντέρνο σχεδιασμό και άλλα άκρως ρομαντικά, θυμίζοντας στο κοινό τις πρώτες εικόνες που είχε δείξει ο οίκος στο ξεκίνημά του. Ολόκληρη η συλλογή ήταν μια ισορροπημένη μείξη προτάσεων για όλες τις περιστάσεις. Αυτός φαίνεται πως είναι και ο στόχος της δημιουργικής ομάδας, δηλαδή να απευθυνθούν σε γυναίκες που έχουν αυτοπεποίθηση, αποπνέουν τον αέρα της άνεσης και της αισιοδοξίας και ντύνονται όπως θέλουν και όποια ώρα θέλουν.
Ολιβιέ Ρουστέινγκ για τον οίκο Balmain
Ο Ολιβιέ Ρουστέινγκ, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του γαλλικού οίκου Balmain εστίασε πολύ σε φόρμες με βαρύτητα, δημιουργώντας σουρεαλιστικά φορέματα με τυπωμένα 3D πρόσωπα. Η γυναικεία σιλουέτα τονίστηκε με έναν μοναδικό τρόπο, δίνοντας περισσότερη ένταση στη μέση και στους ώμους. Όλα τα κομμάτια που παρουσιάστηκαν ήταν πολύ χαρακτηριστικά και ίσως αυτός να είναι και ο στόχος του Ρουστέινγκ. Όπως ο ίδιος ανέφερε το μέλλον του οίκου βασίζεται στην αναγνωρισιμότητα των ρούχων του. Να σημειωθεί ότι για την πασαρέλα επέλεξε αρκετά μοντέλα μεγαλύτερης ηλικίας, θέλοντας να περάσει το μήνυμα ότι τα ρούχα του οίκου φοριούνται ανεξαρτήτως ηλικίας. Ανάμεσα σε αυτά ξεχώρισε και η υπέροχη Πολίνα Πορίζκοβα.
Χιμένα Καμάλι για τον οίκο Chloe
Η ταλαντούχα δημιουργική διευθύντρια του οίκου Chloe, Χιμένα Καμάλι, έφερε το μπόχο σικ στο φθινόπωρο κι έκανε τις απανταχού φασιονίστας να αναζητούν τα λέιερινγκ φορέματα και τις σουέτ μπότες. Όλοι αναρωτιόντουσαν τι άλλο θα μπορούσε να δείξει μέσα σε τόσο σύντομο διάστημα. Κι όμως η ίδια προκάλεσε τον εαυτό της και κατάφερε να ξεπεράσει την προηγούμενη συλλογή της. Συνέχισε να κινείται στους μπόχο σχεδιαστικούς ρυθμούς της, αλλά παρουσίασε ρούχα παιχνιδιάρικα σε φωτεινά χρώματα και με ωραία δεσίματα που είναι βέβαιο πως θα ανυπομονούμε να φορέσουμε.
Αλεσάντρο Μισέλ για τον οίκο Valentino
Μετά την αποχώρηση του Πιερπάολο Πιτσόλι, την καλλιτεχνική διεύθυνση του οίκου Valentino ανέλαβε ο πολλά υποσχόμενος Αλεσάντρο Μισέλ. Η επιλογή αποδείχτηκε σωστή καθώς στην εβδομάδα μόδας του Παρισιού ο Μισέλ παρουσίασε τη δεύτερη κολεξιόν που δημιούργησε για τον οίκο, εισπράττοντας μόνο ενθαρρυντικά σχόλια. H συλλογή έχει επιρροές από τις δεκαετίες των ’60ς, ΄70ς και΄80ς. Βολάν, δαντέλες, πουά, μεγάλα μανίκια, φιόγκοι, έντονα χρώματα και πλούσια υφάσματα. Μια συλλογή που υμνεί την παλιά μόδα και παράλληλα την μεταφέρει στο σήμερα με μια σύγχρονη ματιά. Ο δημιουργός του οίκου έχει τη στήριξη πολλών προσωπικοτήτων του καλλιτεχνικού στερεώματος. Στην πρώτη σειρά της επίδειξης του βρίσκονταν διάσημα ονόματα, όπως ο Χάρι Στάιλ, η Κάρλα Μπρούνι – Σαρκοζί, ο Έλτον Τζον, ο Άντριου Γκάρφιλντ και ο Τζάρεντ Λέτο.
Ντάνιελ Ρόσμπερι για τον οίκο Schiaparelli
Αέρινα υφάσματα, άνιμαλ πατέρν και εντυπωσιακές φόρμες που κολακεύουν τις γυναικείες αναλογίες παρουσίασε ο Ντάνιελ Ρόσμπερι, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Schiaparelli. Ο ίδιος αποκάλεσε τις δημιουργίες του «Future Vintage» (Το βίντατζ του μέλλοντος) κι αυτό γιατί όπως δήλωσε δεν θέλει να σχεδιάζει μόνο για τις σημερινές του πελάτισσες, αλλά για τις κόρες και τις εγγονές τους. Θέλει τα κομμάτια του να συνεχίσουν στο μέλλον να δείχνουν σύγχρονα.
Σιν Μακ Γκιρ για τον οίκο Mc Queen
O Ιρλανδός σχεδιαστής του οίκου Mc Queen, Σιν Μακ Γκιρ εμπνεύστηκε την κολεξιόν που παρουσίασε από τη μυθολογία της πατρίδας του. Αποτέλεσμα; Οι δημιουργίες του είναι ραμμένες από αραχνούφαντα υφάσματα με λαμπερά στοιχεία και εντυπωσιακές λεπτομέρειες. Στην ιστορία του οίκου θα μείνει το εκπληκτικό ασημένιο φόρεμα σειρήνας - όπως το ονόμασε - με το οποίο προκάλεσε δέος στους παρευρισκόμενους και με αυτό έκλεισε και την επίδειξη.