Η Τζοκόντα, ο εμβληματικός πίνακας του Λούβρου, που μετακόμισε στα μέσα του περασμένου Ιουλίου εντός του μουσείου, ώστε να επιτραπεί η ανακαίνιση της Salle des Etats όπου εκτίθεται το έργο, επέστρεψε στη θέση της -τοποθετήθηκε εκ νέου απέναντι από τον μεγαλύτερο πίνακα του Μουσείου, «Τον γάμο στην Κανά» του Πάολο Βερονέζε.
Το αριστούργημα του Λεονάρντο ντα Βίντσι μεταφέρθηκε μόλις «100 βήματα πιο πέρα» το βράδυ της 16ης Ιουλίου στην Galerie Medicis, μια από τις μεγαλύτερες αίθουσες του μουσείου, ωστόσο η κατάσταση ήδη από την επομένη μέρα ήταν αφόρητη: Η αναμονή έφτανε τις δυόμιση ώρες, προκαλώντας την οργή των επισκεπτών, πολλοί από τους οποίους έκαναν τη συνειδητή επιλογή να φύγουν από το Λούβρο χωρίς να δουν τη διάσημη Τζοκόντα, ενώ κατηγορούσαν τη διεύθυνση του τόσο για έλλειψη οργάνωσης, όσο και για κακή συμπεριφορά του προσωπικού.
Το Λούβρο, το Μουσείο με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στον κόσμο, «ορκίζεται» πλέον ότι οι ουρές και η -πολύωρη, τουλάχιστον- αναμονή λαμβάνουν τέλος, καθώς, εκτός των άλλων, θέτει σε εφαρμογή ένα νέο σύστημα.
Σημειώνεται ότι το Λούβρο δέχεται ετησίως 10,2 εκατ. επισκέπτες και σύμφωνα με εκτιμήσεις το 80% εξ αυτών πηγαίνει κατ′ αρχήν για να δει την Μόνα Λίζα, έστω και αν αυτό στην πραγματικότητα σημαίνει μόλις μερικά δευτερόλεπτα μπροστά από τον πίνακα.
Σε κάθε περίπτωση, τη Δευτέρα 7 Οκτωβρίου -πρώτη ημέρα της επιστροφής της Τζοκόντα- οι 30.000 επισκέπτες διοχετεύθηκαν με διαφορετικό τρόπο, καθώς οι ουρές δεν σχηματίζονται σε δύο ευθείες που κατέληγαν σε V, αλλά σε τεθλασμένες, όπως οι ουρές σε τράπεζες και αεροδρόμια.
Παρά το γεγονός ότι, η Δευτέρα είναι μία μέρα με μεγάλη επισκεψιμότητα -καθώς το Λούβρο είναι κλειστό την Τρίτη- η διεύθυνση κατανοεί ότι το μεγάλο crash test θα είναι το καλοκαίρι και κυρίως, κατά τον μήνα Ιούλιο.
Με πληροφορίες από Telegraph