Η περιπέτεια μίας χημικού που ενδιαφέρεται για την αβιογένεση και παλεύει να βρει τη θέση της στον ανδροκρατούμενο χώρο της επιστήμης τη δεκαετία του ’60, οι μικρές και μεγάλες μάχες μίας νεαρής γυναίκας που θα ταράξει τα νερά της τηλεόρασης και της κοινωνίας όταν αρχίσει να παρουσιάζει τη δική της εκπομπή μαγειρικής με τους δικούς της όρους.
Αυτή είναι σε αδρές γραμμές η ιστορία του βιβλίου «Μαθήματα Χημείας», συγγραφικό ντεμπούτο της Αμερικανίδας Μπόνι Γκάρμους που σημείωσε τεράστια επιτυχία, μένοντας σχεδόν έναν ολόκληρο χρόνο στην κορυφή των ευπώλητων των New York Τimes, ενθουσίασε τους αναγνώστες σε περισσότερες από 40 χώρες και μεταφέρθηκε στη μικρή οθόνη.
Το «Lessons In Chemistry», η μίνι σειρά οκτώ επεισοδίων του Αpple TV+, με πρωταγωνίστρια στον ρόλο της αντισυμβατικής, ασυμβίβαστης χημικού Ελίζαµπεθ Ζοτ τη βραβευμένη με Όσκαρ, Μπρι Λάρσον, κάνει πρεμιέρα με διπλό επεισόδιο στις 13 Οκτωβρίου, ενώ τα επόμενα έξι θα προβάλλονται κάθε Παρασκευή, έως τις 24 Νοεμβρίου.
Στο καστ επίσης, ο Λιούις Πούλμαν (Top Gun: Maverick) στον ρόλο του Κάλβιν και η Άτζα Ναόμι Κινγκ (How To Get Away With Murder) ως Χάριετ, η μαύρη γειτόνισσα της Ελίζαµπεθ, με την οποία αναπτύσσει φιλικές σχέσεις.
Στα οκτώ επεισόδια θα παρακολουθήσουμε την προσπάθεια της Ελίζαμπεθ να καταρρίψει τα στερεότυπα της εποχής, σύμφωνα με τα οποία οι γυναίκες προορίζονται για την κουζίνα και οι άντρες για τη δουλειά και την έρευνα, μέσα από το χιούμορ και τις δραματικές καταστάσεις που θα την αλλάξουν μια για πάντα.
Τι έκανε τη Μπόνι Γκάρμους να δημιουργήσει την Ελίζαμπεθ Ζοτ;
«Η οργή μου! Ξεκίνησα να γράφω τα Μαθήματα Χημείας πριν από επτά χρόνια περίπου. Είχα μόλις βγει από μια συνάντηση και ήμουν εκνευρισμένη από κάποια σεξιστικά σχόλια που είχα ακούσει. Όταν κάθισα να δουλέψω, συνειδητοποίησα ότι καθόταν και κάποια άλλη εκεί. Το όνομά της ήταν Ελίζαμπεθ Ζοτ. Όπως κι εγώ, έτσι κι εκείνη δεν είχε πολύ καλή διάθεση. “Νομίζεις ότι είχες μια κακή μέρα;” με ρώτησε. “Ε, λοιπόν, άκου…”
Εδώ οφείλω να προσθέσω ότι η Ελίζαμπεθ Ζοτ δεν ήταν κάτι καινούργιο για μένα. Είχε έναν μικρό ρόλο σε κάποιο άλλο μυθιστόρημα που χρόνια πριν είχα ξεκινήσει να γράφω, αλλά άφησα στην άκρη. Το καινούργιο όμως ήταν η βεβαιότητά της για το ποια είναι και τι έχει να πει για την κοινωνία, τον πολιτισμό, τον ρατσισμό, τον σεξισμό, τη θρησκεία και, πάνω απ’ όλα, την αλλαγή. Πώς να γίνει και για ποιον λόγο».