Η νέα BMW X1 και σε ηλεκτρική BMW iX1

Η τρίτη γενιά του εισαγωγικού μοντέλου Χ είναι πιο φρέσκια και με προηγμένη ψηφιοποίηση
Open Image Modal
BMW
BMW

Όχι μόνο ανανεώθηκε η BMW X1, αλλά παρουσιάζεται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, σύμφωνα με τον προσανατολισμό της μάρκας στην ηλεκτροκίνηση.

Το μοντέλο θα λανσαριστεί τον Οκτώβριο του 2022, και θα διατίθεται αρχικά με μία γκάμα δύο βενζινοκινητήρων και δύο κινητήρων πετρελαίου, που θα συνδυάζονται με κιβώτιο Steptronic επτά σχέσεων με διπλό συμπλέκτη, σε προσθιοκίνητες ή τετρακίνητες εκδόσεις με το σύστημα τετρακίνησης BMW xDrive. Θα ακολουθήσει άμεσα η αμιγώς ηλεκτρική BMW iX1 xDrive30, δύο plug-in υβριδικά μοντέλα και δύο ακόμα εκδόσεις με συμβατικούς κινητήρες με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V.

Η BMW iX1, σχεδιαστικά, φέρει σχεδόν τετράγωνα τόξα στους θόλους των τροχών, το χαρακτηριστικό στυλ των μοντέλων BMW X στο εμπρός και πίσω μέρος, λεπτούς προβολείς LED, μεγάλη, τετραγωνισμένη μάσκα νεφρών BMW και χρωμιωμένες λωρίδες στην κάτω εισαγωγή αέρα. Οι προβολείς Adaptive LED με μεγάλη σκάλα matrix, τα παλμικά φλας και η μεταβλητή κατανομή φωτεινής δέσμης, διατίθενται προαιρετικά.

Παρατηρώντας το από πίσω, το λεπτό παρμπρίζ της πίσω πόρτας, οι οριζόντιες γραμμές, τα εντυπωσιακά φώτα LED και τα προτεταμένα τόξα των θόλων των τροχών, δημιουργούν την κλασική SAV εμφάνιση. 

Ειδικά σχεδιαστικά στοιχεία έχουν οι εκδόσεις xLine και M Sport, ενώ όλες οι εκδόσεις του μοντέλου διατίθενται στάνταρ με ζάντες ελαφρού κράματος 17, ενώ ανάλογα την έκδοση φθάνουν και τις 20 ίντσες. 

Τα κύρια χαρακτηριστικά στην επανασχεδίαση της καμπίνας είναι ο πιο λεπτός πίνακας οργάνων, το BMW Curved Display, το «αιωρούμενο» υποβραχιόνιο με ενσωματωμένο πάνελ ελέγχου και η επιφάνεια του smartphone με έμμεσο φωτισμό στο εμπρός μέρος της κεντρικής κονσόλας. 

Open Image Modal
BMW
BMW

Τα βελτιωμένα καθίσματα διατίθενται με την επιλογή τόσο της διάτρητης επένδυσης Sensatec όσο και της δερμάτινης Vernasca. Τα τρία πίσω καθίσματα έχουν διαιρούμενες πλάτες σε ποσοστό 40:20:40 και η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ μπορεί να αυξηθεί από 540 σε 1.600 λίτρα.

Στον βασικό εξοπλισμό ανήκουν το σύστημα πλοήγησης BMW Maps, το δερμάτινο τιμόνι Sport, ο ευφυής αυτόματος έλεγχος κλιματισμού δύο ζωνών, αισθητήρας βροχής με αυτόματη ενεργοποίηση προβολέων, τέσσερις θύρες USB-C, δύο πρίζες 12V και μεγάλος αριθμός συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.

Η νέα BMW X1 θα λανσαριστεί με δυνατότητα επιλογής συμβατικών κινητήρων εσωτερικής καύσης, με ήπια υβριδική τεχνολογία δεύτερης γενιάς 48V με ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο κιβώτιο Steptronic επτά σχέσεων.

Η τετρακύλινδρη BMW X1 xDrive23i αποδίδει μέγιστη ισχύ 218 hp (από το συνδυασμό κινητήρα εσωτερικής καύσης με ισχύ έως 204 hp και του ενσωματωμένου ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει έως 19 hp). Η δε BMW X1 sDrive18i θα φέρει έναν τρικύλινδρο κινητήρα 156 hp.

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας πετρελαίου στη νέα BMW X1 xDrive23d αποδίδει 211 hp (ο κινητήρας εσωτερικής καύσης 197 hp και ο ηλεκτροκινητήρας 19 hp), ενώ στη νέα BMW X1 sDrive18d είναι μειωμένη η ισχύς στους 150 hp.

Η αμιγώς ηλεκτρική BMW iX1 xDrive30, με δύο συνδυασμένες μονάδες κίνησης στον εμπρός και τον πίσω άξονα, αποδίδει 313 hp, με συνολική ροπή 494 Nm. Το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης εξασφαλίζει εξαιρετική πρόσφυση και κατευθυντική ευστάθεια σε όλες τις καταστάσεις. 

Η πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive, περιλαμβάνει επιπρόσθετα την εξαιρετικά αποδοτική τεχνολογία φόρτισης του αυτοκινήτου, συμπερ. του βελτιωμένου λογισμικού φόρτισης που συναντάμε στην BMW i7, και μιας μπαταρίας υψηλής τάσης που τοποθετείται στο κάτω τμήμα του αμαξώματος, της οποίας η υψηλή ενεργειακή πυκνότητα χαρίζει στο αυτοκίνητο αυτονομία 413 – 438 χλμ.

Η τεχνολογία BMW eDrive χρησιμοποιείται επίσης στις plug-in υβριδικές εκδόσεις της νέας BMW X1.

Open Image Modal
BMW
BMW

 

 

Η προηγμένη τεχνολογία πλαισίου, προσφέρει μία δομή αμαξώματος που μειώνει το βάρος, αυξάνοντας την ακαμψία, ένα μακρύ μεταξόνιο, φαρδύτερα μετατρόχια σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, αλλά και αναβαθμίσεις στον εμπρός άξονα ενός συνδέσμου με γόνατα ελατηρίων και στον πίσω άξονα τριών συνδέσμων.

Η τεχνολογία ελέγχου ολίσθησης (near-actuator wheel slip limitation) τοποθετείται στάνταρ στη νέα BMW X1, προς όφελος της πρόσφυσης και της κατευθυντικής ευστάθειας. Άλλα νέα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν, το ενσωματωμένο σύστημα πέδησης και τα έξτρα αμορτισέρ στον εμπρός άξονα που ρυθμίζουν συνεχώς την απόσβεσή τους, ανάλογα με την αντίστοιχη διαδρομή των ελατηρίων (lift-related dampers).

Στην ευρεία γκάμα συστημάτων για αυτοματοποιημένη οδήγηση και στάθμευση, στάνταρ είναι το Cruise Control με λειτουργία πέδησης, το σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης (front-collision warning system), και το Parking Assistant συμπεριλαμβανομένων των Reversing Assist Camera και Reversing Assistant.

Καταλήγοντας, στον βασικό εξοπλισμό ανήκουν το BMW Operating System 8 και το BMW iDrive, με πλήρη ψηφιακά χαρακτηριστικά.