To μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις της Mercedes-Benz, τα τελευταία δύο χρόνια, και με πάνω από 2,6 εκατ. πωλήσεις, η πληθωρική, από κάθε άποψη, GLC, ανανεωμένη σε εμφάνιση και με πλουσιότερο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, ειδικά στην plug-in hybrid έκδοση, δημιουργεί νέα δεδομένα, με την ηλεκτρική της αυτονομία να εκτοξεύεται σε πάνω από 100 χλμ.
Η νέα GLC συνεχίζει τη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, είναι όμορφη και κομψή, αποπνέει νοημοσύνη και συναίσθημα. Ένα από τα καθοριστικά, σχεδιαστικά στοιχεία της GLC είναι το επανασχεδιασμένο μπροστινό τμήμα, με προβολείς που ενσωματώνονται απευθείας στη μάσκα ψυγείου, για να τονίζουν το πλάτος του οχήματος, το οποίο είναι ελαφρώς πιο μικρό από πριν, σε αντίθεση με το μήκος που είναι μεγαλύτερο.
Οι σχεδιαστές φρόντισαν να τονίσουν τους θόλους των τροχών και επιτυγχάνεται μια ισορροπία μεταξύ κομψότητας και εκτός δρόμου επιδόσεων. Το φαρδύ μετατρόχιο και οι επίπεδες ζάντες 18 έως 20 ιντσών, διαθέτουν μοντέρνα σχεδίαση με πολύ γυαλιστερό φινίρισμα και δίχρωμες επιφάνειες, ενώ είναι και αεροδυναμικά βελτιστοποιημένοι.
Τα νέα πίσω φώτα δύο τμημάτων έχουν εσωτερικό με τρισδιάστατη σχεδίαση και τονίζουν το πλάτος του πίσω τμήματος, όπου υπάρχει και μια προστασία κάτω μέρους με εμφάνιση χρωμίου, στην οποία ενσωματώνονται οι επίσης χρωμιωμένες απολήξεις εξάτμισης.
Εξίσου μοντέρνα και σπορτίφ είναι και στο εσωτερικό, με οδηγοκεντρικό προσανατολισμό, ως προς το ταμπλό και την οθόνη. Η έκδοση με εξοπλισμό AVANTGARDE Line διαθέτει νέο ταμπλό οργάνων. Το επάνω τμήμα μοιάζει με φτερό και διαθέτει νέα, επίπεδα στρογγυλά στόμια αεραγωγών που θυμίζουν τα αεροδυναμικά καλύμματα κινητήρα αεροσκάφους, ενώ το κάτω τμήμα εκτείνεται με τον γενναιόδωρο διάκοσμό του αρμονικά μέχρι την κεντρική κονσόλα. Η υψηλής ανάλυσης οθόνη LCD 12,3 ιντσών (31,2 εκ.) στη θέση του οδηγού μοιάζει να αιωρείται ελεύθερα μπροστά από το ταμπλό σε σχήμα φτερού. Η κεντρική οθόνη 11,9 ιντσών (30,2 εκ.) ορθώνεται αρμονικά από την κεντρική κονσόλα, χωρίς καθόλου ενώσεις, και μοιάζει επίσης να αιωρείται πάνω από τον διάκοσμο του ταμπλό.
Αντανακλώντας τη σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας, το μπροστινό της τμήμα αποκτά τη μορφή ενός μεταλλικού στοιχείου προηγμένης τεχνολογίας. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως χειρολαβή και περικλείει τα χειριστήρια των ηλεκτρικών παραθύρων, ενώ ξεχωρίζει και η μονάδα χειρισμού με τα ενσωματωμένα χειριστήρια ρύθμισης για τα καθίσματα και τη λαβή ανοίγματος πόρτας.
Μοναδικά και τα καθίσματα της νέας GLC, με επίπεδες και καμπύλες επιφάνειες, έχοντας ανασχεδιασμένα προσκέφαλα με καλυμμένη τη σύνδεσή τους με την πλάτη του καθίσματος. Η νέα GLC διατίθεται με δερμάτινο ταμπλό οργάνων και ακμές παραθύρων σε εμφάνιση δέρματος νάπα (βασικός εξοπλισμός στη γραμμή AMG), ενώ στα διακοσμητικά στοιχεία παρατηρούμε ξύλο με ανοικτούς πόρους σε καφέ ή μαύρες αποχρώσεις.
Οντας μεγαλύτερη σε διαστάσεις (μήκος 4,716μ., ήτοι +6εκ., ύψος κατά 4 χλστ. χαμηλότερη), με φαρδύτερα μετατρόχια (+6 χλστ. μπροστά και 23 χλστ. πίσω) και μεγαλύτερο μεταξόνιο (+15 χλστ.), είναι και πιο ευρύχωρη στο εσωτερικό, για πέντε ενήλικες επιβάτες, ενώ χάρη στον μακρύτερο πίσω πρόβολο, αυξήθηκε και η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ στα 620 λίτρα (+70 λίτρα από πριν). Μάλιστα, το πίσω καπό EASY-PACK, ανοίγει και κλείνει άνετα με το πάτημα ενός κουμπιού. Η δε προαιρετική πανοραμική οροφή, χαρίζει πλούσια φωτεινότητα.
Ιδιαίτερη μνεία οφείλουμε να κάνουμε στην αεροδυναμική, με καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας 0,29, που επιτεύχθηκε χάρη σε πολλές βελτιώσεις που έγιναν στο σύστημα ελέγχου αέρα δύο επιπέδων (μάσκα ψυγείου και μπροστινή ποδιά), στη θέση των καθρεπτών, στη σχεδίαση της αεροτομής οροφής και τις ενσωματωμένες πλευρικές αεροτομές, στο δάπεδο, στην ανάρτηση που χαμηλώνει στο πρόγραμμα Eco και στους τροχούς
Παράλληλα με την αεροδυναμική, εξελίχθηκε και η ηχομόνωση, καθώς τοποθετήθηκε, πέραν των άλλων, και ειδική μεμβράνη στο παρμπρίζ.
Επίσης, το διαλειτουργικό σύστημα ENERGIZING δικτυώνει διάφορα συστήματα άνεσης, για να παρέχει μια πιο αποδοτική οδηγική εμπειρία. Το προαιρετικό πακέτο ENERGIZING Plus ενεργοποιεί τα συστήματα με το πάτημα ενός κουμπιού ή με φωνητική εντολή και τα συνδυάζει σε έως και επτά προγράμματα άνεσης που προσφέρουν διαφορετικές εμπειρίες. Ταυτόχρονα, το σύστημα δημιουργεί αντίστοιχη ατμόσφαιρα στον εσωτερικό χώρο, λόγου χάρη αναζωογονητική σε περίπτωση κόπωσης ή χαλαρωτική εάν το επίπεδο stress είναι υψηλό. Το ENERGIZING COACH προτείνει, μάλιστα, το κατάλληλο πρόγραμμα τονωτικής άσκησης ή ευεξίας με βάση τα δεδομένα του οχήματος ή της διαδρομής. Το πακέτο AIR-BALANCE προσφέρει μια εξατομικευμένη εμπειρία διακριτικού αρωματικού στο εσωτερικό – σύμφωνα με τις προσωπικές προτιμήσεις και ανάλογα με τη διάθεση, ενώ το ENERGIZING AIR CONTROL παρακολουθεί έξυπνα την ποιότητα του αέρα στο εσωτερικό του οχήματος, φιλτράροντας τη λεπτή σκόνη και μεγάλο ποσοστό ρύπων από τον αέρα.
Οι υψηλές προδιαγραφές της νέας GLC είναι εμφανείς στην παραμικρή λεπτομέρεια. Για παράδειγμα, με την τελευταία γενιά του συστήματος infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience), η νέα GLC έχει γίνει ακόμη πιο ψηφιακή και ευφυής – τόσο το harware όσο και το software, έχουν πραγματοποιήσει ένα σημαντικό άλμα προόδου, με την υψηλής ευκρίνειας εικόνα στην οθόνη του οδηγού αλλά και την κεντρική οθόνη να διευκολύνουν τον έλεγχο και χειρισμό τόσο του οχήματος όσο και των λειτουργιών άνεσης. Οι δύο οθόνες LCD προσφέρουν μια ολιστική αισθητική εμπειρία καθώς οι πληροφορίες παρουσιάζονται με σαφώς οργανωμένο τρόπο. Η πλοήγηση πλήρους οθόνης παρέχει στον οδηγό βέλτιστη καθοδήγηση στη διαδρομή. Η επαυξημένη πραγματικότητα MBUX για πλοήγηση διατίθεται προαιρετικά.
Η ικανότητα διαλόγου και μάθησης του φωνητικού βοηθού «Hey Mercedes» βασίζεται σε υπερσύγχρονους αλγορίθμους που του επιτρέπουν να προσαρμόζεται διαρκώς στις επιθυμίες και τις προτιμήσεις του χρήστη. Οι πάροχοι streaming μουσικής μπορούν να ενσωματώνονται απρόσκοπτα στο MBUX και, συνεπώς, οι χρήστες μπορούν να απολαμβάνουν μια εξατομικευμένη μουσική εμπειρία στο αυτοκίνητό τους. Με τη λειτουργία MBUX Smart Home, η GLC γίνεται ένα κινητό κέντρο ελέγχου για το σπίτι: η θέρμανση και ο φωτισμός, τα ηλεκτρικά ρολά και οι ηλεκτρικές συσκευές μπορούν να παρακολουθούνται και να ελέγχονται εξ αποστάσεως.
Με βάση την στρατηγική πολυτέλειας της Mercedes-Benz, ο βασικός εξοπλισμός της νέας GLC έχει αναβαθμιστεί σημαντικά. Η γραμμή AVANTGARDE, για παράδειγμα, περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό καθώς και δημοφιλή χαρακτηριστικά, όπως οι μεγάλες οθόνες, η ενσωμάτωση smartphone, η ασύρματη φόρτιση και τα θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα.
Πάντως, αυτό που κάνει την GLC να ξεχωρίζει, είναι το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης τέταρτης γενιάς. Η GLC 300e 4MATIC, αξιοποιώντας τον βενζινοκινητήρα 2.0lt ισχύος 204 ίππων (150kW) και ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 100 kW, η συνδυασμένη ισχύς φθάνει τους 313hp (230kW) και η ροπή τα 550 Nm, με τη συνολική ηλεκτρική αυτονομία να ξεπερνά τα 100 χιλιόμετρα. Η έκδοση GLC 400e 4MATIC με ίδιο θερμικό κινητήρα, αλλά πιο ισχυρό, με 252hp (185kW) και ίδιο ηλεκτρικό μοτέρ, φθάνει σε συνδυασμένη ισχύ τους 381hp (280kW), με εντυπωσιακή ροπή 650 Nm. Επίσης, υπάρχει και plug-in υβριδική έκδοση πετρελαίου GLC 300de 4MATIC, με δίλιτρο μοτέρ 200hp (145kW), που σε συνδυασμό με το ίδιο ηλεκτρικό μοτέρ, φθάνει σε ισχύ τους 335hp (245kW), αλλά με τρομερή ροπή 750 Nm, που κάνουν το σύστημα εκρηκτικό.
Μάλιστα, οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές, με 6,7 δευτ. επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα (5,6 και 6,4 αντίστοιχα για τις δύο άλλες εκδόσεις), με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 218, 237 και 217 χλμ./ώρα, αντίστοιχα. Πάντως, η τελική ταχύτητα, μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, περιορίζεται στα 140 χλμ./ώρα.
Για τη μέγιστη δυνατή απόδοση του συστήματος, το βελτιωμένο υβριδικό πρόγραμμα οδήγησης φροντίζει για ηλεκτρική οδήγηση στα τμήματα της διαδρομής που ενδείκνυνται περισσότερο. Για παράδειγμα, η ηλεκτρική οδήγηση έχει τον πρώτο λόγο σε μεγαλύτερες διαδρομές εντός αστικών περιοχών. Συγκεκριμένα, υπάρχουν δύο προγράμματα οδήγησης. Στο BATTERY HOLD, προτεραιότητα δίνεται στη διατήρηση της κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης, π.χ. όταν έχει προγραμματιστεί για αργότερα οδήγηση στο κέντρο της πόλης ή σε ζώνη χαμηλών εκπομπών και έτσι το υβριδικό σύστημα κίνησης επιλέγει το κατάλληλο πρόγραμμα ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και την απόσταση. Στο πρόγραμμα ELECTRIC που βάζει τελική ταχύτητα, ηλεκτροκίνητα, τα 140 χλμ./ώρα, υπάρχει ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας, και ενεργοποιείται ο κινητήρας εσωτερικής καύσης μετά το σημείο πίεσης του πεντάλ γκαζιού.
Στα προγράμματα οδήγησης HYBRID και ELECTRIC, καθώς και BATTERY HOLD, το σύστημα υποβοήθησης ECO αξιολογεί, επίσης, τα δεδομένα της διαδρομής και υποστηρίζει τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα και ανάκτηση ενέργειας ανάλογα με τη διαδρομή. Εάν ο χάρτης πλοήγησης ή οι αισθητήρες και οι κάμερες ανιχνεύσουν, για παράδειγμα, έναν κυκλικό κόμβο, μια στροφή φουρκέτα, μια κλειστή στροφή, μια διασταύρωση, μια ανηφόρα, ένα προπορευόμενο όχημα ή κάποιο όριο ταχύτητας, το σύστημα υποβοήθησης ECO υπολογίζει τη βέλτιστη ταχύτητα του οχήματος με βάση την απόσταση, την ταχύτητα και την κλίση.
Για πολλούς οδηγούς, η ηλεκτρική αυτονομία αποτελεί σημαντικό παράγοντα όταν επιλέγουν ηλεκτροκίνητο όχημα και η Mercedes-Benz τους βοηθά να ανακαλύψουν εύκολα πώς επιδρούν οι επιμέρους συνθήκες λειτουργίας στην πραγματική ηλεκτρική αυτονομία.
Όσον αφορά την GLC, μπορούν να συνδυάζονται διάφοροι εξωτερικοί παράγοντες, όπως η θερμοκρασία περιβάλλοντος, το προφίλ διαδρομής και οι απαιτήσεις κλιματισμού, ώστε να διαπιστώνουν με μια ματιά τι αυτονομία μπορούν να αναμένουν οι πελάτες στην καθημερινή τους οδήγηση. Με αυτόν τον τρόπο γίνεται σαφές σε ποιες συνθήκες μπορεί να αποκλίνει η πραγματική ηλεκτρική αυτονομία από την πιστοποιημένη τιμή.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου, είναι η δυνατότητα της μπαταρίας υψηλής τάσης, με χωρητικότητα 31,2 kWh, να μπορεί να επαναφορτιστεί πλήρως σε περίπου 30 λεπτά με τον προαιρετικό φορτιστή συνεχούς ρεύματος 60 kW. Για τη φόρτιση με τριφασικό ρεύμα σε wallbox συνδεδεμένο με το οικιακό δίκτυο εναλλασσόμενου ρεύματος, διατίθεται ένας τυποποιημένος φορτιστής 11 kW.
Ως προς την ανάρτηση, οι μηχανικοί επέλεξαν έναν νέο άξονα τεσσάρων συνδέσμων μπροστά και μια αερανάρτηση και σύστημα ρύθμισης ύψους ανάρτησης στον πίσω άξονα. Προαιρετικά διατίθεται το πακέτο μηχανικού εξοπλισμού Offroad, το οποίο αυξάνει την απόσταση από το έδαφος κατά 20 χιλιοστά και περιλαμβάνει προστατευτικό αντισφήνωσης και προστασία υποδαπέδου. Σε συνδυασμό με την AMG Line εξωτερικού, η GLC αποκτά σπορ ανάρτηση.
Η GLC πλαισιώνεται από το τελευταίας γενιάς πακέτο υποβοήθησης οδήγησης, που περιλαμβάνει νέες και εξελιγμένες λειτουργίες. Όταν προκύπτει κίνδυνος, τα συστήματα υποβοήθησης μπορούν να αντιδρούν σε επικείμενες συγκρούσεις ανάλογα με τις απαιτήσεις της κατάστασης. Το ενεργό σύστημα υποβοήθησης απόστασης DISTRONIC, για παράδειγμα, μπορεί τώρα να αντιδρά σε ακινητοποιημένα οχήματα στο δρόμο με ταχύτητες έως και 100 χλμ./ώρα, ενώ ένα από τα νέα χαρακτηριστικά του ενεργού συστήματος υποβοήθησης διεύθυνσης, είναι η ανίχνευση λωρίδας κυκλοφορίας με μια επιπλέον κάμερα 360 μοιρών, η οποία προσφέρει ιδιαίτερα πλεονεκτήματα σε χαμηλές ταχύτητες. Επίσης, το σύστημα υποβοήθησης σημάτων κυκλοφορίας αναγνωρίζει και τις πινακίδες σε γέφυρες σήμανσης, τα σήματα οδικών έργων, καθώς και τα συμβατικά σήματα ορίων ταχύτητας. Το σύστημα «διαβάζει» ακόμη και προσωρινά σήματα όπως «ολισθηρό οδόστρωμα» χάρη στην αξιολόγηση που πραγματοποιούν όλοι οι αισθητήρες του οχήματος. Νέες είναι και οι λειτουργίες προειδοποίησης πινακίδας stop και κόκκινου φωτεινού σηματοδότη.
Εξάλλου, χάρη στους ισχυρότερους αισθητήρες περιβάλλοντος, τα συστήματα στάθμευσης μπορούν να υποστηρίζουν καλύτερα τον οδηγό κατά τους ελιγμούς, βελτιώνοντας έτσι την ασφάλεια και την άνεση. Η ενσωμάτωση στο MBUX κάνει τη λειτουργία πιο διαισθητική και υποστηρίζεται από την οπτική προβολή. Επιπλέον, διατίθενται λειτουργίες πέδησης έκτακτης ανάγκης για την προστασία των άλλων χρηστών του δρόμου, οι οποίες μπορούν να αυξάνουν την οδική ασφάλεια.
Η νέα GLC διαθέτει προβολείς LED High Performance για την καλύτερη ορατότητα του οδηγού, χωρίς να επηρεάζεται η ορατότητα των άλλων χρηστών του δρόμου.
Κι επειδή η νέα GLC plug-in hybrid είναι τετρακίνητη, φέρει και πρόγραμμα οδήγησης εκτός δρόμου και σύστημα DSR (Downhill Speed Regulation) καθώς και πλήρως ηλεκτρική οδήγηση εκτός δρόμου, με τη ροπή των 440 Nm του ηλεκτρικού κινητήρα να είναι διαθέσιμη από την εκκίνηση, ενώ επειδή ο ηλεκτρικός κινητήρας καταναλώνει ενέργεια μόνο όταν κινείται πραγματικά το όχημα, και η ζήτηση ισχύος είναι συγκριτικά χαμηλή όταν το όχημα κινείται αργά, η διάρκεια της αμιγώς ηλεκτρικής οδήγησης είναι πολύ μεγάλη ακόμη και σε απαιτητικό έδαφος.
Στο πρόγραμμα οδήγησης off-road, η GLC με κάμερα 360 μοιρών προβάλλει ανηφόρες, κατηφόρες, πλάγιες κλίσεις, υψόμετρο, γεωγραφικές συντεταγμένες και πυξίδα, καθώς και ταχύτητα οδήγησης και στροφές κινητήρα όταν λειτουργεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης.
Πέραν τούτων, η GLC παρέχει δυνατότητα ρυμούλκησης και η νέα έκδοση έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την ευκολότερη και ασφαλέστερη οδήγηση ρυμουλκού – ρυμουλκούμενου.
Εξάλλου, ο σχεδιασμός ασφάλειας της GLC βασίζεται σε ένα έξυπνα σχεδιασμένο αμάξωμα με ιδιαίτερα άκαμπτο κλωβό επιβατών, επιλεκτικά παραμορφώσιμα στοιχεία απόσβεσης σύγκρουσης και αλληλεπίδραση μεταξύ των ζωνών ασφαλείας, των εντατήρων ζωνών ασφαλείας και των αερόσακων ανάλογα με τις συνθήκες.
Η Mercedes-Benz GLC plug-in hybrid είναι εδώ και προσφέρει τη διαφορετικότητα στον υποψήφιο αγοραστή.