Η νέα Moto Guzzi Stelvio υπόσχεται συναρπαστικά ταξίδια

Με καινοτόμα χαρακτηριστικά, άξονα μετάδοσης Cardan και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος ανεμοθώρακα.
Open Image Modal
.
.

Είστε έτοιμοι για μεγάλα και περιπετειώδη ταξίδια; Έχετε προετοιμάσει και την παρέα σας; Ε, δεν απομένει να πείτε ότι για αυτά τα ταξίδια ο απόλυτος σύντροφος -κι ας το παρεξηγήσει- είναι η νέα Moto Guzzi Stelvio.

Τι όνομα κι αυτό. Μια ιστορία ολόκληρη και από μια μάρκα με 103 χρόνια ζωής!

Κι αν το όνομα της Moto Guzzi Stelvio, προέρχεται από το διάσημο αλπικό πέρασμα, το οποίο συνδέει δύο κοιλάδες μέσω 48 θρυλικών κλειστών στροφών και είναι ένας ιδανικός προορισμός για κάθε έμπειρο μοτοσυκλετιστή, προσφέροντάς του την ευκαιρία να γνωρίσει την απόλυτη απόλαυση της οδήγησης πάνω στη σέλα της μοτοσυκλέτας του, εσείς δε χρειάζεται να πάτε μέχρι τις Άλπεις. Τόσα και τόσα μέρη υπάρχουν στην Ελλάδα για να απολαύσετε τη χαρά της οδήγησης που προσφέρει η ολοκαίνουργια Moto Guzzi Stelvio.

Η έμπειρη ομάδα μηχανικών και σχεδιαστών έδωσε «ρέστα» στη νέα Moto Guzzi Stelvio, με προηγμένης τεχνολογίας χαρακτηριστικά από το μέλλον. Η Stelvio είναι μια μοτοσυκλέτα διπλής χρήσης, με νέο ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο και εξ ορισμού προορίζεται να κινηθεί παντού. Μάλιστα, είναι η μόνη μοτοσυκλέτα στην κατηγορία της που διαθέτει πραγματικά καινοτόμο άξονα μετάδοσης Cardan και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος ανεμοθώρακα. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι είναι η μόνη που διαθέτει αρχιτεκτονική κινητήρα αυτού του τύπου. Ενώ υπάρχουν πολλοί συναρπαστικοί δικύλινδροι κινητήρες, μόνο ένας διαθέτει εγκάρσια διάταξη V-twin 90° και αυτό είναι το χαρακτηριστικό γνώρισμα της Moto Guzzi. Αυτός ο χαρακτηριστικός κινητήρας αποδίδει τη ροπή του με έναν εντελώς ξεχωριστό τρόπο, παράγει ένα μοναδικό ήχο που σου παίρνει το μυαλό και οι κύλινδροι φαίνεται να βγαίνουν από το ρεζερβουάρ και να ρέουν εξωτερικά με έναν πολύ σύγχρονο και εξαιρετικά ελκυστικό τρόπο.

Open Image Modal
.
.

Η ιταλική φιλοσοφία στη σχεδίαση μοτοσυκλετών είναι εμφανής παντού, σε κάθε σημείο της σιλουέτας, από τα μεγαλύτερα σχήματα μπροστά έως και τη λεπτή ουρά, μια σχεδίαση που ανταποκρίνεται στις ανάγκες για την προστασία και την άνεση που απαιτούνται σε μια μοτοσυκλέτα με ταξιδιωτικό προσανατολισμό.

Και επειδή στα ταξίδια μεγάλο ρόλο παίζει η αεροδυναμική, εκεί επικεντρώθηκαν οι μηχανικοί. Ο ανεμοθώρακας αποτέλεσε αντικείμενο ειδικής μελέτης και πλέον ρυθμίζεται καθ’ ύψος έως τα 150 χλμ./ώρα, με το εύρος ρύθμισης να είναι 70 χιλιοστά. Το χαρακτηριστικό αυτό συνοδεύεται από αεραγωγούς που υπάρχουν στις πλευρές κάτω από τη σέλα, χαρίζοντας μια αεροδυναμική απόδοση υψηλού επιπέδου.

Η ταυτότητα της Stelvio επιβεβαιώνεται από τους προβολείς LED με τα DRL που σχηματίζουν το περίγραμμα του αετού, αλλά και από την ιδιαίτερη, μοναδική αρχιτεκτονική του πλήρως εκτεθειμένου κινητήρα της. Το διακριτικά τοποθετημένο ψυγείο και το ηλεκτρικό σύστημα, χωρίς να φαίνονται καλώδια, ενισχύουν την καθαρή μορφή της μοτοσυκλέτας, ώστε να φιγουράρει στον δρόμο αψεγάδιαστη.

H Moto Guzzi Stelvio είναι εφοδιασμένη με έναν απίθανο «compact block» κινητήρα, ελαφρύ και με μικρές διαστάσεις, Euro 5+ σε προδιαγραφές ρύπων. Είναι εγκάρσιος V-twin 90° με υγρόψυξη και δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής με κοκοράκια τύπου finger και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο. Ο πραγματικός κυβισμός είναι 1042 κ.εκ., και συνδυάζεται με έναν υδραυλικά ελεγχόμενο, πολύδισκο υγρό συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης, πιο στιβαρό και αξιόπιστο, ελαφρύτερο και με μικρότερες διαστάσεις.

 

Open Image Modal
.
.

Οδηγώντας, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου Ride-by-wire εγγυάται ακριβή έλεγχο του γκαζιού χωρίς απότομα ξεσπάσματα κατά το άνοιγμά του και το κιβώτιο έξι σχέσεων έχει επανασχεδιαστεί για ακόμη πιο ομαλές και εύκολες αλλαγές ταχυτήτων.

Με όλα αυτά, ο κινητήρας φτάνει σε ισχύ τους 115 ίππους στις 8.700 σ.α.λ. και ροπή τα 105 Nm στις 6.750 σ.α.λ., με το 82% να είναι διαθέσιμο από τις 3.500 σ.α.λ. Ο περιοριστής στροφών έχει ρυθμιστεί στις εντυπωσιακές 9.500 σ.α.λ. με τη μέση κατανάλωση καυσίμου να περιορίζεται στα 5,1 λίτρα/100 χλμ., ενώ και το κόστος λειτουργίας είναι χαμηλό, αφού τα διαστήματα της προγραμματισμένης συντήρησης ανέρχονται στα 12.000 χιλιόμετρα.

Εύκολη στην καθημερινή μετακίνηση, με συναρπαστική αίσθηση στις σπορ αναζητήσεις και απαράμιλλη στα ταξίδια, η Moto Guzzi Stelvio αποτελεί το τέλειο παράδειγμα ανάμειξης πολλαπλών χαρακτήρων σε μία μόνο μοτοσυκλέτα.

Την τέλεια συμπεριφορά στο ταξίδι εγγυώνται η εξαιρετικά άνετη, ευρύχωρη σέλα, η απόσταση των μόλις 83 εκατοστών από το έδαφος και η ενεργητική θέση οδήγησης που κρατά την πλάτη σε όρθια θέση και τα πόδια ελαφρώς λυγισμένα.

Εξαιρετικά έξυπνο είναι και το σύστημα στερέωσης των βαλιτσών, που δεν επηρεάζει την εμφάνιση της μοτοσυκλέτας όταν δεν χρησιμοποιούνται οι βαλίτσες, εξοικονομεί βάρος και ελαχιστοποιεί τον πλευρικό όγκο.

Το σύστημα ανάρτησης των τροχών είναι σχεδιασμένο αποκλειστικά για τη Stelvio. Προσφέρει έλεγχο και εξαιρετική αίσθηση στη σπορ οδήγηση, την απαραίτητη άνεση στα μεγάλα ταξίδια και αξιόπιστο κράτημα σε σκληρά εδάφη χάρη στη μεγάλη διαδρομή των 170 χιλιοστών. Το δε σύστημα πέδησης της Brembo ενσωματώνει ένα ζεύγος πλευστών ατσάλινων δίσκων 320 χιλ. στον μπροστινό τροχό, οι οποίοι συνδυάζονται με ακτινικές monoblock δαγκάνες. Το πίσω φρένο, συνδυάζει έναν δίσκο 280 χιλ. με δαγκάνα δύο εμβόλων. Οι ακτινωτοί tubeless τροχοί 19 ιντσών εμπρός και 17 ιντσών πίσω συνδυάζονται με ελαστικά διπλής χρήσης, τα οποία είναι κατάλληλα για ελαφριά εκτός δρόμου χρήση.

Open Image Modal
.
.

Ταξίδια σημαίνει και ασφάλεια, με τη Stelvio να είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα που φέρει αισθητήρες ραντάρ για πιο ασφαλή οδήγηση. Η λειτουργία τους διαφέρει από τους αντίστοιχους αισθητήρες αυτοκινήτων, περιλαμβάνοντας ειδικές μεταβλητές για τη γωνία κλίσης της μοτοσυκλέτας στις στροφές και προσφέρουν ένα αναβαθμισμένο σύστημα υποβοήθησης της οδήγησης που βασίζεται σε αισθητήρες υπερήχων, με λειτουργίες Forward Collision Warning (FCW), Blind Spot Information System (BLIS) και Lane Change Assist (LCA), ενώ υπάρχει η δυνατότητα αγοράς - ως αξεσουάρ - του προαιρετικού Following Cruise Control (FCC).

Πέραν αυτών, η νέα Stelvio προσφέρει και εξατομικευμένη οδήγηση, με πέντε διαθέσιμα Riding Mode: Tourism, Rain, Street, Sport, και Off-Road. Κάθε πρόγραμμα προσφέρει τρεις διαφορετικούς χάρτες κινητήρα, τέσσερα επίπεδα ελέγχου πρόσφυσης, τρία επίπεδα φρένου κινητήρα και δύο επίπεδα ελέγχου του ABS. Κι όλα αυτά για να επιλέγεις τι σου ταιριάζει καλύτερα στις εκάστοτε συνθήκες.

Με πλούσιο βασικό εξοπλισμό, πλήρη φωτισμό LED με φώτα ημέρας (DRL), σύστημα «bending lights» (με επιπλέον προβολείς στον ανεμοθώρακα που φωτίζουν το εσωτερικό των στροφών, βελτιώνοντας την ορατότητα όταν η μοτοσυκλέτα βρίσκεται υπό κλίση), πρίζα USB, η οποία έχει τοποθετηθεί πίσω από την οθόνη οργάνων και έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών, προσφέρεται με μια εξίσου πλούσια γκάμα πρόσθετων αξεσουάρ, από βαλίτσες και θερμαινόμενη σέλα και γκριπ, έως και πλατφόρμα πολυμέσων Moto Guzzi MIA που επιτρέπει τη σύνδεση smartphone με την οθόνη οργάνων μέσω Bluetooth.

Η νέα Moto Guzzi Stelvio διατίθεται στην τιμή των 16.499 ευρώ, ενώ η Stelvio PFF Rider Assistance Solution στην τιμή των 17.299 ευρώ. Και για τις δύο προσφέρεται δωρεάν 2ετής επέκταση της εργοστασιακής εγγύησης.