Η Nestlé μηδενίζει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις
Open Image Modal

Η κλιματική αλλαγή αποτελεί μεγάλο κίνδυνο για το μέλλον των τροφίμων, ενώ την ίδια στιγμή η παραγωγή και η κατανάλωση φαγητού είναι σημαντική πηγή εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG). H Nestlé γνωρίζοντας πως η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής δεν μπορεί να περιμένει, δεσμεύεται να μειώσει στο μισό τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2030 για να φτάσει στις καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050.

 

Για να επιταχύνει την πορεία της προς την επίτευξη αυτού του στόχου, η Nestlé θα επενδύσει συνολικά 3,2 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα τα επόμενα πέντε χρόνια. Από αυτή την επένδυση, 1,2 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα θα διατεθούν για την προώθηση της αναγεννητικής γεωργίας σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού της εταιρείας. Μέσα από αυτήν την επένδυση θα μειώσει δραστικά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στη διαδρομή ‘’από το αγρόκτημα στο τραπέζι’’, ενώ θα ισοσκελίσει τις εκπομπές στην ατμόσφαιρα μέσα από ενέργειες αντιστάθμισης άνθρακα στο έδαφος και στα δέντρα.

 

Πάνω από τα 2/3 των εκπομπών της Nestlé προέρχονται από την παραγωγή γεωργικών πρώτων υλών που χρησιμοποιεί. H εταιρεία προμηθεύεται αυτές τις πρώτες ύλες από 500.000 αγροκτήματα με τα οποία έχει άμεση συνεργασία και άλλες 4,5 εκατομμύρια φάρμες σε όλο τον κόσμο με τις οποίες συνεργάζεται μέσω των προμηθευτών της. Για την αντιμετώπιση των γεωργικών εκπομπών η Nestlé μαζί με τους προμηθευτές της, θα αλλάξει τον τρόπο που καλλιεργούνται και επεξεργάζονται οι γεωργικές πρώτες ύλες για να παραχθούν τα τρόφιμα, υιοθετώντας πρακτικές που βοηθούν στην υποστήριξη μιας αναγεννητικής γεωργίας προς όφελος της φύσης.  

 

Πιο συγκεκριμένα, η Nestlé  επικεντρώνεται σε υγιή βιώσιμα εδάφη, μηδενικές εκπομπές σε φάρμες παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων και βιώσιμες καλλιέργειες κακάο και καφέ, προχωρώντας δυναμικά σε μια σειρά ενεργειών:

  • Μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, η εταιρεία θα προμηθεύεται το 20% των βασικών της συστατικών από καλλιέργειες αναγεννητικής γεωργίας, ενώ έως το 2030 το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί στο 50%.
  • Φύτευση 20 εκατομμυρίων δέντρων σε ετήσια βάση για τα επόμενα 10 χρόνια, στις περιοχές από τις οποίες η εταιρεία προμηθεύεται γεωργικές πρώτες ύλες.

 

Η επίτευξη μηδενικών καθαρών εκπομπών βέβαια, δεν απαιτεί μόνο αλλαγές στους τρόπους καλλιέργειας και εκμετάλλευσης της γης. Ο οδικός χάρτης της Nestlé προς τις μηδενικές καθαρές εκπομπές περιλαμβάνει τη διάθεση φυτικών προϊόντων, όπως αυτά της σειράς Garden Gourmet που έχει δεσμευθεί για ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα μέχρι το 2022.

 

Αλλαγές απαιτούνται και στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας για τον οποίο η Nestlé έχει ήδη δρομολογήσει την ανανέωση του στόλου οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο και την επιλογή λύσεων με λιγότερες εκπομπές έως το 2022.

 

Η Nestlé Ελλάς μάλιστα έχει ήδη κάνει τα πρώτα βήματα στην ηλεκτροκίνηση και σε εναλλακτικές μορφές μεταφοράς πιο φιλικές προς το περιβάλλον. Προκειμένου να επιτευχθεί η μείωση των εκπομπών, έχει ξεκινήσει ειδικό πρόγραμμα αντιστάθμισης περιβαλλοντικών ρύπων, καθώς επίσης έχει διαμορφωθεί και ο οδικός χάρτης και πλάνα ενεργειών ετήσιας μείωσης των εκπομπών CO2. Μέχρι το 2025, το 90% του στόλου της εταιρείας θα αποτελείται από «πράσινα» οχήματα, ενώ δεσμεύεται και για 50% λιγότερες εκπομπές του συνολικού της στόλου.

 

Τα δύο εργοστάσια της εταιρείας στην Ελλάδα χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια που προέρχεται 100% από ανανεώσιμες πηγές, ενώ μέσα από μια σειρά δράσεων και βελτιώσεων στις γραμμές παραγωγής σημειώθηκε μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 54% τα τελευταία 10 χρόνια.

 

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Nestlé Ελλάς, Νίκος Εμμανουηλίδης, δήλωσε: «Ο οδικός χάρτης μας προς την επίτευξη του στόχου των μηδενικών καθαρών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου τίθεται σε εφαρμογή. Θέλουμε να αξιοποιήσουμε την τεχνογνωσία και τους πόρους μας, για να κάνουμε ουσιαστική διαφορά στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Σκοπός εξάλλου της Nestlé είναι να ενισχύει την ποιότητα της ζωής για όλους, σήμερα και στο μέλλον, αναδεικνύοντας τη δύναμη της διατροφής με προϊόντα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών και σέβονται τον πλανήτη»