Ένα ομολογουμένως εντυπωσιακό επιχειρηματικό σχέδιο ανακοίνωσε η Nissan, η οποία ξέμεινε, αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτόν τον όρο, από μοντέλα.
Μετά τη διακοπή παραγωγής του Navara και του Micra, η εταιρεία απέχει από ένα μεγάλο μέρος της αγοράς. Πάντως, με το σχέδιο που ανακοίνωσε ετοιμάζει μπαράζ παρουσιάσεων.
Το σχέδιο επικεντρώνεται σε ευρύτατη παρουσίαση νέων μοντέλων, αυξημένο εξηλεκτρισμό, νέες προσεγγίσεις στον σχεδιασμό και την κατασκευή, στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και στην χρήση στρατηγικών συνεργασιών για την αύξηση των παγκόσμιων πωλήσεων και την βελτίωση της κερδοφορίας.
Το σχέδιο τοποθετείται ως γέφυρα μεταξύ του επιχειρησιακού σχεδίου μετασχηματισμού Nissan NEXT το οποίο εκτείνεται από το οικονομικό έτος 2020 έως το οικονομικό έτος 2023 και το Nissan Ambition 2030, το μακροπρόθεσμο όραμα της εταιρείας. Το νέο σχέδιο αποτελείται από μεσοπρόθεσμες δράσεις για τα οικονομικά έτη 2024 έως το 2026 και μεσομακροπρόθεσμες δράσεις που θα πραγματοποιηθούν έως το 2030.
Η Nissan έλαβε αυτές τις αποφάσεις με γνώμονα να εξασφαλίσει βιώσιμη ανάπτυξη και κερδοφορία. Η εταιρεία στοχεύει να αυξήσει τις ετήσιες πωλήσεις κατά 1 εκατομμύριο μονάδες και να αυξήσει το λειτουργικό της περιθώριο κέρδους σε περισσότερο από 6%, μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους 2026. Αυτό θα ανοίξει το δρόμο για το δεύτερο μέρος του σχεδίου που έχει στόχο να επιτρέψει τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα (EV) και να πραγματοποιήσει μακροπρόθεσμη κερδοφόρα ανάπτυξη, υποστηριζόμενη από έξυπνες συνεργασίες, ενισχυμένη ανταγωνιστικότητα EV, διαφοροποιημένες καινοτομίες και νέες ροές εσόδων. Μέχρι το οικονομικό έτος 2030, η Nissan βλέπει δυναμικό εσόδων 2,5 τρισεκατομμυρίων γιεν από νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες.
Η Nissan σχεδιάζει να λανσάρει 30 νέα μοντέλα τα επόμενα τρία χρόνια, εκ των οποίων τα 16 θα είναι ηλεκτροκίνητα και τα 14 θα είναι μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE), για να καλύψει τις διαφοροποιημένες ανάγκες των πελατών σε αγορές όπου ο ρυθμός ηλεκτροκίνησης διαφέρει. Η Nissan σχεδιάζει να λανσάρει συνολικά 34 ηλεκτροκίνητα μοντέλα από το οικονομικό έτος 2024 έως το 2030 για να καλύψει όλες τις κατηγορίες, με το μείγμα μοντέλων των ηλεκτροκίνητων οχημάτων να αναμένεται να αντιπροσωπεύει το 40% παγκοσμίως μέχρι το οικονομικό έτος 2026 και να αυξηθεί στο 60% μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Οσον αφορά στην Ευρώπη θα παρουσιάσει 6 ολοκαίνουργια μοντέλα με στόχο το 40% μείγματος πωλήσεων EV επιβατικών οχημάτων.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι με ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων σε «οικογένειες», αξιοποίηση επόμενης γενιάς modular manufacturing, ομαδοποιημένων προμηθειών, καθώς και καινοτομίες στον τομέα των μπαταριών, η Nissan στοχεύει να μειώσει το κόστος των EV επόμενης γενιάς κατά 30% (σε σύγκριση με το τρέχον crossover Ariya) και να επιτύχει ισοτιμία κόστους μεταξύ EV και μοντέλων ICE έως το οικονομικό έτος 2030.
Μόνο στον τομέα της ανάπτυξης σε «οικογένειες», το κόστος των επόμενων οχημάτων – εκείνων που αναπτύχθηκαν με βάση το κύριο όχημα της οικογένειας – μπορεί να μειωθεί κατά 50%, η ποικιλότητα διαφόρων εξαρτημάτων να μειωθεί κατά 70% και ο χρόνος ανάπτυξης να μειωθεί κατά τέσσερις μήνες. Με την υιοθέτηση του modular manufacturing, η γραμμή παραγωγής οχημάτων θα μειωθεί, μειώνοντας τον χρόνο παραγωγής ανά όχημα κατά 20%.
Εξάλλου, το σχέδιο περιλαμβάνει προτάσεις για την επιτάχυνση της εξέλιξης των έξυπνων τεχνολογιών οχημάτων, με τεχνολογίες όπως το σύστημα υποβοήθησης οδηγού ProPILOT επόμενης γενιάς, το οποίο υλοποιεί την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης από πόρτα σε πόρτα από αυτοκινητόδρομο σε αυτοκινητόδρομο, σε ιδιωτικές εγκαταστάσεις και σε χώρους στάθμευσης.
Η Nissan θα προσφέρει και βελτιωμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου NCM, LFP και όλες τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης για την παροχή διαφοροποιημένων ηλεκτρικών οχημάτων για την κάλυψη των διαφορετικών αναγκών των πελατών. Η Nissan θα κάνει σημαντικές βελτιώσεις στις μπαταρίες ιόντων λιθίου NCM, μειώνοντας το χρόνο γρήγορης φόρτισης κατά 50% και αυξάνοντας την ενεργειακή πυκνότητα κατά 50% σε σύγκριση με το Ariya. Οι μπαταρίες LFP, που θα αναπτυχθούν και θα παραχθούν στην Ιαπωνία, θα λανσαριστούν και θα μειώσουν το κόστος κατά 30% σε σύγκριση με το μίνι όχημα Sakura EV. Νέα ηλεκτρικά οχήματα με βελτιωμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου NCM, LFP και πλήρως στερεάς κατάστασης θα κυκλοφορήσουν το οικονομικό έτος 2028.
Καταλήγοντας, η Nissan θα αξιοποιήσει στρατηγικές συνεργασίες για να παραμείνει ανταγωνιστική και να προσφέρει ένα παγκόσμιο χαρτοφυλάκιο προϊόντων και τεχνολογιών. Η Nissan θα συνεχίσει να αξιοποιεί τη συμμαχία με τη Renault και τη Mitsubishi Motors στην Ευρώπη, τη LATAM, την ASEAN και την Ινδία. Στην Κίνα, η Nissan θα χρησιμοποιήσει πλήρως τα τοπικά της περιουσιακά στοιχεία για να καλύψει τις ανάγκες της Κίνας αλλά και να εξερευνήσει νέες συνεργασίες στην Ιαπωνία και τις Η.Π.Α. Οι μπαταρίες θα αναπτυχθούν και θα φθάσουν σε μια παγκόσμια χωρητικότητα 135 GWh.