Εν έτη 2020 επιστρέφουμε εκεί που βρισκόμασταν το 2013, όταν με την αναθεώρηση των συμβάσεων εν μέσω κρίσης και έλλειψης χρηματοδότησης, το έργο της Πατρών - Πύργου διαχωρίστηκε από την «Ολυμπία Οδό», ώστε να πραγματοποιηθεί με δημοσία δαπάνη, όπως και το έργο Καλό Νερό – Τσακώνα.
Θυμίζω ότι η σύμβαση του 2007, προέβλεπε την ενιαία κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, ωστόσο, τελικά,
ολοκληρώθηκε μόνο το Κόρινθος – Πάτρα από την «Ολυμπία Οδό», που ανέλαβε το έργο.
Με σημερινές του δηλώσεις ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας
Καραμανλής, κατά τη διάρκεια σύσκεψης στο Υπουργείο, με την παρουσία του
περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριου Φαρμάκη, της Επιτροπής Παρακολούθησης του Έργου, όπως ορίστηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο, τους επικεφαλής των παρατάξεων, τους εκπροσώπους της ΠΕΔ και του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, ανέφερε ότι έχει υπάρξει συμφωνία με την Παραχωρησιούχο Κοινοπραξία της «Ολυμπίας Οδού» για την εκτέλεση του έργου και μάλιστα, σε διάστημα συντομότερο από αυτό που προέβλεπαν οι προηγούμενες συμβάσεις (36 μήνες).
Παράλληλα, θα αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση έως το 2040. Επίσης, ο υπουργός επιβεβαίωσε πως έχει διασφαλιστεί η συνέχιση χρηματοδότησης του έργου από την Ε.Ε. και μετά το 2023, ώστε να μην υπάρχει καμία ανησυχία, ενώ
πρόσθεσε ότι αναμένεται πλέον η τελική έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με τις διαδικασίες να απαιτούν από τρεις μέχρι και έξι μήνες για την ολοκλήρωσή τους.
Θυμίζουμε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε χωρίσει την Πατρών – Πύργου σε 8 εργολαβίες και όπως είπε ο υπουργός «η υλοποίηση συμφωνήσαμε να μην κοστίσει στο ελληνικό δημόσιο ούτε ευρώ παραπάνω από όσο προβλεπόταν στις 8 εργολαβίες.
Επιπλέον, με τη λύση αυτή η επίβλεψη του έργου γίνεται από ανεξάρτητο μηχανικό, εξασφαλίζεται η εγγύηση της κατασκευής και απαλλάσσεται το Δημόσιο από το κόστος λειτουργίας και συντήρησης έως το 2040.»
Το έργο, σύμφωνα με τις 8 εργολαβίες, θα κοστίσει πάνω από 340 εκατ. ευρώ και ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, μήκους 75 χλμ., θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν μία Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης και με στηθαίο στη μέση. Η χάραξη δεν αναμένεται να αλλάξει, από αυτή.
Επίσης, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός, «οι εργολάβοι των 5 σημερινών εργολαβιών θα αποζημιωθούν κανονικά, όπως ο νόμος ορίζει και τους ευχαριστούμε για τις υπηρεσίες και την κατανόησή τους», τονίζοντας ότι αν δεν λάβει το «ναι» από την Ε.Ε., τότε θα αναγκαστεί το Υπουργείο να κάνει νέο διαγωνισμό.
Καταλήγοντας, ο υπουργός ανάφερε ότι «αν όλα πάνε καλά, μπορούμε να έχουμε εργοτάξια μέσα στο 2020. Μία περίπτωση υπάρχει μόνο να καθυστερήσει το να ξεκινήσει το έργο. Να υπάρξουν δικαστικές προσφυγές για λόγους επιχειρηματικών συμφερόντων, από κάποιον από τους 3 σημερινούς εργολάβους. Ελπίζω ότι κανείς δεν θα βάλει τελικά το προσωπικό γινάτι και το στενό οικονομικό και επιχειρηματικό του συμφέρον πάνω από το καλό των πολιτών και του τόπου.»